آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

مصری: ایران و روسیه می‌توانند با ایجاد جبهه‌ای قدرتمند تحریم‌ها را بی‌اثر کنند

مصری: ایران و روسیه می‌توانند با ایجاد جبهه‌ای قدرتمند تحریم‌ها را بی‌اثر کنند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دو کشور ایران و روسیه می‌توانند با ایجاد جبهه‌ای قدرتمند در برابر آمریکا برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها تلاش کنند.

مصری: ایران و روسیه می‌توانند با ایجاد جبهه‌ای قدرتمند تحریم‌ها را بی‌اثر کنند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، «ولادیمیر واسیلیف» رئیس گروه دوستی پارلمانی دومای دولتی روسیه و جمهوری اسلامی اسلامی ایران که در رأس هیأتی پارلمانی در تهران به سر می‌برد در ادامه دیدار با مقامات پارلمانی و دولتی کشورمان امروز (دوشنبه 5 دی) با عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مصری در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور اعضای گروه دوستی پارلمانی دومای دولتی فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران به مناسبات دوستانه و مثبت دو کشور اشاره و بیان کرد: روابط میان دو کشور در سطوح عالی در جریان است و مجالس دو کشور نیز می‌توانند با اتکای بر این ظرفیت، نقش مهمی در تحکیم همکاری‌های فیمابین داشته باشند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی از توسعه و گسترش مراودات میان ایران و روسیه در زمینه‌های گوناگون از جمله سیاسی، اقتصادی، فرهنگی به ویژه پارلمانی استقبال و حمایت می‌کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تحریم‌های ظالمانه غرب علیه کشورمان، گفت: با توجه به اینکه بیش از ٤٤ سال است که جمهوری اسلامی ایران درگیر تحریم‌های ناعادلانه و ضد حقوق بشری وضع شده از سوی آمریکا و کشورهای غربی است، اما خوشبختانه به دلیل توانمندی‌های داخلی توانستیم عمده مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وی افزود: یکی از عمده‌ترین تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران ممانعت از دستیابی ما به علم و تکنولوژی بود که خوشبختانه امروز روسیه و دیگر کشورهای جهان شاهد پیشرفت‌های داخلی جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های گوناگون از جمله نانو تکنولوژی، سلول‌های بنیادین، هوا و فضا و…. هستند.

نایب رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش ضمن گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی، افزود: این شهید بزرگوار همیشه معتقد بودند از دل تهدیدات باید فرصت‌ها را ایجاد کرد. جمهوری اسلامی ایران هم این پیشرفت‌های حاصل شده در دوران تحریم را از دل تهدیدات به دست آورده است.

مصری در پایان این دیدار ضمن ابراز ناخرسندی از عدم استفاده بهینه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود میان دو کشور در حوزه‌های مختلف، به‌ویژه اقتصادی، تصریح کرد: ایران و روسیه به عنوان دو کشور تحریم شده از سوی کاخ سفید و کشورهای غربی می‌توانند با ایجاد جبهه‌ای قدرتمند در برابر آمریکا برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها تلاش کنند. بزرگترین هدف ما حذف دلار از چرخه اقتصاد کشور است.

«ولادیمیر واسیلیف» رئیس گروه دوستی پارلمانی دومای دولتی روسیه و ایران نیز در این دیدار ضمن قدردانی از میهمان‌نوازی و میزبانی مجلس شورای اسلامی، سطح روابط میان دو کشور را مثبت و رو به رشد ارزیابی کرد و بر ضرورت تقویت همکاری‌های فیمابین در زمینه‌های مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی تأکید کرد.

وی در ادامه بر اجرایی شدن توافقات امضا شده از سوی رؤسای جمهور ایران و روسیه تأکید کرد و افزود: ظرفیت‌های مناسب و خوبی در زمینه‌های مختلف برای ارتقای سطح همکاری‌های فیمابین وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها در مسیر رشد و توسعه دو کشور استفاده کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی دومای دولتی روسیه و ایران در پایان این دیدار با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه خنثی‌سازی تحریم‌ها و فائق آمدن بر مشکلات آن، بر ضرورت بهره‌مندی روسیه از تجربیات ایران در این زمینه تأکید کرد.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا