رپورتاژ

مزایای زندگی در استانبول

آب و هوا

شهر استانبول از لحاظ وسعت بسیار بزرگ است به همین دلیل شاهد آب و هوای متغیری در نواحی مختلف آن هستیم. برای مثال در بعضی مناطق شهر که تحت تاثیر دریای مدیترانه قرار دارند ، شاهد تابستان های خشک و زمستان های بارانی خواهید بود و در مناطق شمالی شهر که در نزدیکی دریای سیاه هستند ، تقریبا همیشه بارانی است ، در نواحی غربی استانبول که تحت تاثیر بالکان است ، آب و هوای سرد وجود دارد و در شرق شاهد آب و هوای قاره ای خواهید بود و تابستان های خیلی گرم و زمستان های خیلی سرد دارد ، ولی اگر بخواهید آب و هوای استانبول را به طور کلی بررسی کنیم ، باید بگوییم که این شهر آب و هوای نیمه گرمسیری و مرطوب دارد.

فرصت های شغلی

کشور ترکیه اقتصاد قدرتمندی دارد و برای افراد مهاجر فرصت های شغلی بیشتری فراهم است مخصوصا در شهر بزرگی مثل استانبول. شما اگر تخصص خاصی در فناوری اطلاعات یا الکترونیک داشته باشید احتمالا سریع تر کار مورد نظر خود را پیدا خواهید کرد و برای همکاری در شرکت های بزرگ با مدیریت نوین و حتی کار در شرکت های بین المللی از شانس بالایی برخوردار خواهید بود. از طرف دیگر شما با گرفتن ویزای کار یک ساله و تمدید آن تا سال موفق خواهید شد تا ویزای کار دائم ترکیه را دریافت نمایید.

امکانات تفریحی متنوع

استانبول یک شهر توریستی است و دارای زیر ساخت های لازم جذب گردشگر در تمام طول سال می باشد. در این شهر انواع رستوران ، سینما، موزه، کنسرت، شهر بازی و تمامی امکانات رفاهی مورد نیاز یک فرد فراهم می باشد

آزادی فردی و اجتماعی

در مقایسه با ایران کشور ترکیه دارای آزادی های فردی و اجتماعی بیشتری است و هر شخص آزاد است آنگونه که دوست دارد زندگی کند( تا جایی که باعث آزار دیگران نشود و قوانین را زیر پا نگذارد). به عنوان مثال آزادی در انتخاب حجاب بانوان یکی از این آزادی ها است.

شبکه حمل و نقل

سیستم حمل و نقل در استانبول شامل تاکسی، اتوبوس، ترامول و کشتی می شود، ولی آنچه مهم است این است که شما برای سفرهای درون شهری و برون شهری چه وسیله ای را انتخاب کنید. از جمله مواردی که شما برای انتخاب وسیله نقلیه مورد نیازتان برای حمل و نقل در استانبول باید به آن توجه داشته باشید عبارتند از ترافیک، هزینه، مقدار بار همراهتان، تعداد نفرات، سرعت و همچنین مقصدی که می خواهید به آن سفر کنید.

سیستم های حمل و نقل در استانبول به طور کلی ایمن هستند و تمامی وسایل حمل و نقل تحت نظرات ترافیک شهری و کنترل های امنیتی و ایمنی می باشند. هنگام استفاده از تاکسی قبل از سوار شدن هزینه سفر را با راننده طی کنید چون بعضا دیده شده که تاکسی ها از مسافران مبلغ اضافی دریافت می کنند. امکان استفاده از تاکسی های اینترنتی نیز در استانبول فراهم است که با نام UBER شناخته می شوند که عملکردی مشابه اسنپ ایران دارند.

چرا خرید ملک در ترکیه برای ایرانیان جذاب است؟

خرید خانه در ترکیه برای ایرانیان با انگیزه های مختلفی همراه است که باعث جذابیت و علاقه مندی ایرانیان شده است. برای ما ایرانیان زندگی در این کشور همسایه به خاطر ریشه‌های مشترک فرهنگی، فرصت های سرمایه گذاری، وجود طبیعت بکر و سواحل زیبا در کنار غنای فرهنگی تاریخی، ترکیه را به آرامشگاهی زیبا و دلربا تبدیل کرده است.

 

از نگاهی دیگر به دلیل توسعه‌ی شهرسازی در مناطق مختلف کشور ترکیه، در کنار برنامه‌های اقتصادی دولت که بیشتر در جهت اصلاح واحد پولی (لیر) است و بدلیل به صرفه بودن هزینه‌های زندگی و دسترسی آسان و همجواری با ایران، می‌توان از مزایای زندگی در ترکیه نیز مانند خدمات کار و تحصیل، خدمات بانکی و بیمه ای و خدمات درمانی استفاده کرد.

کشور ترکیه به خاطر رشد اقتصادی چشمگیر در میان کشور‌های خاورمیانه، یکی از مقاصد سرمایه‌گذاران خارجی است. خرید ملک در ترکیه در سال‌های اخیر رشد چشم‌گیری کرده است. این رشد و رونق بسیار خوب در سایه‌ی تسهیلات و امکاناتی است که دولت ترکیه در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهد. از این رو توصیه ی ما به شما دریافت مشاوره سرمایه گذاری در ترکیه است تا با خیالی آسوده اقدام به خرید ملک در این کشور نمایید.

تابعیت از طریق ازدواج چیست؟

برای گرفتن تابعیت از طریق ازدواج با زن یا مرد ترک چه شرایطی باید رعایت شود؟ پاسخ ها را می توانید در مقاله ما در زیر بیابید.

در صورت تمایل فرد خارجی می تواند پس از ازدواج با یک ترک درخواست تابعیت ترکیه را بدهد.

با این حال ، این برنامه بلافاصله اتفاق نمی افتد. در نتیجه تحقق رویه ها و شرایط لازم در قانون و تکمیل دوره تعیین شده ، می توان تقاضای شهروندی کرد.

چگونه می توان از طریق ازدواج تابعیت گرفت؟

طبق قانون شهروندی ، تابعیت را می توان از طریق تولد یا ازدواج به دست آورد. اخذ تابعیت ترکیه از طریق ازدواج تحت پوشش تابعیت اخذ شده پس از آن قرار می گیرد. شهروندی متعاقباً به دست آمده نوعی از تابعیت است که با تصمیم مقام صلاحیتدار بدست می آید. خارجیانی که شرایط مندرج در قانون را دارند می توانند با تصمیم وزارت تابعیت دریافت کنند.

ازدواج با تابعیت

دلایل زیادی وجود دارد که شهروندان خارجی می خواهند با مردم ترکیه ازدواج کنند. اگرچه عشق در آغاز این امر است ، اما این یک فاکتور مهم است که سرزمین های ترکیه مکانی ایده آل برای زندگی و زندگی در زیر سقف ازدواج هستند.

در شرایط عادی ، هر ملتی می خواهد با مردانی از زبان ، دین و نژاد خود ازدواج کند. زیرا فرهنگ و عدم تطابق زبان دشمن اصلی ازدواج است. در گذشته ، در حالی که مردم ترکیه کمی بیشتر با احتیاط به ازدواج های خارجی نزدیک می شدند ، وقتی تعداد ازدواج ها را براساس سال ها بررسی می کنیم ، مشاهده می شود که این تعصب به آهستگی حل می شود. طبق داده های آماری TUIK ، ازدواج های بین مردان ترک و زنان ترک با اتباع خارجی هر ساله در حال افزایش است.

برگرفته از وب سایت آریو گروپ https://fa.ariogroup-tr.com/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا