آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

محبی نجم‌آبادی: برخورد با شایعه‌پراکنان در ماجرای بدحالی دانش‌آموزان باید عبرت‌آموز باشد

محبی نجم‌آبادی: برخورد با شایعه‌پراکنان در ماجرای بدحالی دانش‌آموزان باید عبرت‌آموز باشد

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: ما شاهد شایعه‌پراکنی‌هایی در بحث بدحالی دانش‌آموزان در مدارس بودیم که باید با کسانی که این شایعه ‌پراکنی‌ها را انجام دادند، برخورد جدی و عبرت آموز صورت گیرد.

محبی نجم‌آبادی: برخورد با شایعه‌پراکنان در ماجرای بدحالی دانش‌آموزان باید عبرت‌آموز باشد

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، وزارت اطلاعات اخیرا طی بیانیه‌ای اقدامات انجام شده در خصوص شناسایی و دستگیری عوامل مربوط به حوادث مدارس را تبیین و در همین راستا تاکید کرد که ماده سمی در کار نبوده، اما عوامل دیگر شناسایی شدند.

همچنین وزارت اطلاعات در این بیانیه با تاکید بر اینکه نقش عاملِ‌ هراسِ جمعی در بسیاری از وقایع مورد نظر، انکار ناپذیر است، به نقش دشمن و شایعه‌پراکنی برخی رسانه‌ها اشاره و تاکید کرد که حق پی‌گرد قانونی افراد، گروه‌ها، رسانه‌ها و انسان‌‌رسانه‌های وابسته‌یی که در امتداد خط دشمنان ملّت ایران، اتهاماتی به نظام یا به افراد و جریانات بی‌گناه وارد کردند، محفوظ خواهد بود. ( متن کامل بیانیه وزارت اطلاعات را اینجا بخوانید)

بهروز محبی نجم‌آبادی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به این بیانیه گفت: ما شاهد شایعه‌پراکنی گسترده در بحث مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس بودیم که این مسئله جای تاسف دارد.

وی افزود: متأسفانه بعضی از رسانه‌ها در این باره بدون سند حرف‌ها و شایعاتی را مطرح کردند و بعضی افراد مانند رئیس اسبق سازمان محیط زیست نیز اظهارنظرهای خلاف واقعی را در بحث مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس داشت.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید با شایعه‌پراکنی‌ها در بحث مسمومیت دانش‌آموزان که امینت روانی جامعه را با شایعاتشان برهم زدند، برخورد قاطع صورت گیرد.

محبی نجم‌آبادی خاطرنشان کرد: برخورد با این قبیل افراد باید عبرت‌آموز باشد تا ما شاهد این گونه رفتارها و زیر سوال بردن دستگاه‌ها و افراد و اتهام‌زنی به آنها در فضای مجازی نباشیم.

وی افزود: طرحی در مجلس مطرح شد که هر گونه اظهارنظر تاثیرگذار در فضای مجازی و فضای رسانه‌ای باید با سند و مدرک متقن همراه باشد و در غیر این‌صورت، فردی که اظهارنظر تأثیرگذار و بدون سند و مدرک را داشته باید مسئولیت حرفش را بپذیرد، اما این طرح بنا به دلایلی که ازجمله آن می‌توان به مخالفت عده‌ای با آن اشاره کرد، به نتیجه لازم نرسید.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا