پزشکی

مبارزه با دیابت با کمک طب سنتی

بیماری دیابت و قند خون یکی از بیماری های شایعی است که بسیاری افراد به آن مبتلا هستند و باید آن را کنترل کنند.

به گزارش بهداشت نیوز ، دیابت یکی از بیماری های شایعی است که بسیاری از مردم جهان به آن مبتلا هستند. شما می توانید با استفاده از تغذیه مناسب و همچنین داروهای گیاهی مفید این بیماری را کنترل کرده و حتی درمان کنید. در این بخش برخی از داروهای گیاهی برای درمان دیابت را به شما معرفی می کنیم.

آلوئه ورا داروی گیاهی برای دیابت
جالب است بدانید که گیاه آلوئه ورا برای کنترل و درمان دیابت مفید است. شیره خشک شده و ژل آلوئه ورا که از قسمت داخل برگ های آن به دست می آید، میزان گلوکز خون را کاهش می دهد.
دارچین داروی گیاهی برای دیابت
یکی دیگر از داروهای گیاهی برای درمان دیابت دارچین است . دارچین موجب دسترسی آسان سلول های چربی به انسولین شده و در نتیجه تبدیل گلوکز به انرژی را چند برابر افزایش خواهد داد. همچنین دارچین از ایجاد رادیکال های آزاد خطرناک جلوگیری می کند.
پیاز یکی از داروهای گیاهی برای درمان دیابت
شما می توانید برای درمان دیابت از پیاز استفاده کنید. پیاز قند خون را کاهش خواهد داد. همچنین روی سوخت و ساز گلوکز در کبد تاثیر گذاشته و ترشح انسولین را افزایش می دهد.
سیر داروی گیاهی برای دیابت
شاید به جرات بتوان گفت سیر ، بهترین درمان برای کاهش مستقیم قند خون، بازسازی سلول های لوزالمعده و تحرک آن برای تولید انسولین است. پس برای کاهش قند خون تان مصرف سیر را فراموش نکنید.
برگ های انبه داروی گیاهی برای دیابت
برای درمان بیماران دیابتی می توانید برگ های انبه را به مدت 24 ساعت در آب خیس کنید. پس از آن برگ های انبه را فشار دهید. آبی که از فشار دادن برگ ها به دست می آورید را بخورید.
یک روش دیگر اینست که برگ های انبه را خشک کنید. سپس آن را آسیاب کرده و روزی 2 بار با آب مصرف کنید. برای بهبود دیابت این دو روش را فراموش نکنید.
قره قاط داروی گیاهی برای دیابت
قره قاط برای سلامتی ما فواید زیادی دارد. به عنوان مثال این میوه اختلالات پرخطر دیابت مانند آسیب های چشمی و آب مروارید را کاهش خواهد داد.
شنبلیله داروی گیاهی برای دیابت
شنبلیله یکی از گیاهانی است که برای درمان بیماران دیابتی توصیه شده است. طبق بررسی های بدست آمده ، شنبلیله موجب کاهش مقاومت انسولین در بدن شده و تعداد گیرنده های انسولین در گلبول های قرمز را افزایش می دهد. با این کار میزان قند خون بدن کنترل خواهد شد. این گیاه با به کارگیری گلوکز در بافت های پیرامونی، میزان گلوکز خون را کاهش می دهد.
برای استفاده از خواص شنبلیله کافیست دانه های شنبلیله را یک شب کامل در یک لیوان آب بخیسانید. سپس روز بعد آب آن را بخورید و دانه هایش را هم بجوید. با این کار به مرور قند خون شما پایین می آید.
اسفرزه داروی گیاهی برای دیابت
اسفرزه یکی دیگر از داروهای گیاهی است که به کاهش کلسترول و قند خون کمک زیادی می کند. این داروی گیاهی دارای فیبر زیادی است که یبوست را از بین برده و با کاهش کلسترول، احتمال خطر بیماری قلبی را کاهش خواهد داد.
ریحان داروی گیاهی برای دیابت
شاید این مساله را نمی دانستید که سبزی ریحان هم موجب کاهش قند خون خواهد شد. این گیاه، روند ترشح انسولین را آسان تر خواهد کرد. طبق بررسی های بدست آمده هر گیاهی که لوزالمعده و کبد را تقویت کند، به درمان دیابت کمک خواهد کرد. اما اگر دیابتی هستید و دارویی برای کنترل قند خون استفاده می کنید باید برای مصرف این گیاه و کلا گیاهان دارویی با پزشک مشورت کرده و مدام قند خون تان را چک کنید. چون ممکن است میزان قند خون شما افت ناگهانی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا