آخرین و جدیدترین اخبار ورزشی

لیگ برتر فوتبال| کار دشوار استقلال و مصاف پرسپولیس با قعرنشین/ تقابل آسیایی‌ها و ندارهای نفتی

اخبار ورزشی

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال عصر امروز (شنبه) برگزار می‌شود و با توجه به نزدیکی امتیازات تیم‌ها در صدر جدول و بازی دشوار استقلال، ممکن است تغییراتی در بالای جدول ایجاد شود.

به بررسی دیدارهای هفته چهاردهم می‌پردازیم.

نساجی – ذوب‌آهن

با وجود شکست‌ناپذیری در شش هفته متوالی، نساجی با دو تساوی به خراسان رضوی می‌رود. تیم خانه‌به‌دوش لیگ برتر که قرار است به دلیل نبود زمین مناسب در مازندران در مشهد مقدس میزبانی کند، در تقابل‌های قبلی خود تنها یک بار مقابل ذوب‌آهن پیروز شده و این هفته امیدوار است بیشترین بهره را از زمین باکیفیت ورزشگاه امام رضا (ع) ببرد. گاندوها هم پس از شش هفته کابوس‌وار که چهار شکست برای آنها به دنبال داشت، در دو هفته گذشته از سد تراکتور و فجر سپاسی گذشت و با خروج از بحران، خود را به نیمه بالایی جدول نزدیک کرده است.

فجر سپاسی – تراکتور

نماینده شیراز با هشت هفته ناکامی در کسب پیروزی، وارد جدال تیم‌های پایین‌نشین می‌شود. فجری‌ها در مسابقات اخیر خود برابر تیم‌های پایین جدولی پدیده، هوادار، نفت مسجدسلیمان و ذوب‌آهن تنها یک امتیاز به دست آورده‌اند و در آستانه دیدار هفته پانزدهم مقابل پرسپولیس امیدوارند از سقوط به رتبه پانزدهم نجات یابند.

لیگ برتر فوتبال , تیم فوتبال استقلال , تیم فوتبال پرسپولیس , تیم فوتبال فولاد خوزستان , تیم فوتبال سپاهان اصفهان , تیم فوتبال صنعت نفت آبادان , تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان ,

تراکتور هم که هفته شلوغی را سپری کرد، روزهای خوشی را پشت سر نمی‌گذارد. محمدرضا زنوزی به فعالیت خود در این باشگاه پایان داد و تراکتور به مس سونگون ورزقان واگذار شد. پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه هم این بار با شکایت کوین فورچونه «سه‌قفله» شد و مردان زونیمیر سولدو در جایگاه سیزدهم جدول روزگار می‌گذرانند. سرخپوشان تبریزی در شش هفته اخیر متحمل پنج شکست شده‌اند و برای اینکه بیش از پیش به سمت قعر جدول حرکت نکنند، چاره‌ای جز شکست فجر ندارند.

محکومیت میلیون دلاری تراکتور در پرونده فورچونه

پدیده – پرسپولیس

پدیده که روزی در لیگ برتر آقایی می‌کرد و یقه تیم‌های بزرگ را در مشهد می‌گرفت،‌ هنوز طعم پیروزی در لیگ بیست‌ویکم را نچشیده و با 10 شکست و 20 گل خورده، یکی از ضعیف‌ترین آمار ممکن در تاریخ لیگ برتر را ثبت کرده است. شاگردان سیدعباسی هفته گذشته با وجود مقاومت 67 دقیقه‌ای مقابل سپاهان، قافیه را به میهمان خود باختند و حالا 9 امتیاز با فرار از قعر فاصله دارند.

حذف استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر از لیگ قهرمانان آسیا قطعی شد

پرسپولیس هم پس از نتایج متزلزل ابتدای فصل، شکل تیمی خود را بازیافته و فاصله خود را با صدر جدول به یک امتیاز رسانده است. سرخپوشان که صددرصد امتیازات چهار هفته اخیر را به دست آورده‌اند، امید به لغزش مجدد استقلال دارند تا با کسب شش امتیاز دو هفته پایانی نیمه اول مسابقات، قهرمان نیم‌فصل اول لقب بگیرند. خبر حذف قهرمان پنج دوره گذشته لیگ برتر از لیگ قهرمانان آسیا ممکن است باعث کاهش انگیزه و ایجاد تأثیر منفی در روحیه پرسپولیسی‌ها شود و این موضوع شاید در مشهد به چشم بیاید.

لیگ برتر فوتبال , تیم فوتبال استقلال , تیم فوتبال پرسپولیس , تیم فوتبال فولاد خوزستان , تیم فوتبال سپاهان اصفهان , تیم فوتبال صنعت نفت آبادان , تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان ,

پیکان – آلومینیوم اراک

خودروسازان با بهره بردن از جوانان رشد یافته در آکادمی خود، تاکنون نتایج قابل قبولی گرفته‌اند و رتبه ششم جدول را در اختیار دارند. پیکان هفته گذشته توانست فولاد را در اهواز متوقف کند و پیش‌تر هم سپاهان را در اصفهان شکست داد. شاگردان رسول خطیبی اما در چهار هفته گذشته به سه تساوی رسیده‌ و اختلافی هفت امتیازی با صدر جدول پیدا کرده‌اند. آلومینیوم تاکنون پنج بار در لیگ برتر با پیکان مواجه شده که سال 95 در جام حذفی پیروز شد و چهار دیدار دیگر هم به تساوی انجامیده است.

خطیبی: وقتی رأی گل‌گهر اعلام شد، دلم برای بازیکنان آلومینیوم سوخت

گل‌گهر سیرجان – هوادار

شاگردان امیر قلعه‌نویی هفته گذشته به نخستین پیروزی خود پس از کسر هفت امتیاز رسیدند و روز گذشته هم فرصت شرکت در لیگ قهرمانان آسیا 2022 را از دست دادند. گل‌گهر که هنوز رویای آسیایی شدن را در ذهن می‌پروراند، با اضافه شدن کی‌روش استنلی به تیمی زهردارتر از گذشته تبدیل شده و روز سختی برای مدافعان هوادار رقم می‌زند. به نظر می‌رسد هوادار به شرایط مطلوب خود رسیده و شش هفته است که شکستی تجربه نکرده است. برتری عنایتی مقابل استاد خود می‌تواند کار بزرگ هوادار در هفته‌های اخیر را تکمیل و این تیم را در رده هشتم جدول جانشین گل‌گهر کند.

استقلال – مس رفسنجان

توقف در دربی پایتخت، آغاز روند صعودی استقلال بود و آبی‌ها به پنج پیروزی متوالی دست یافتند تا به صدر جدول تکیه بزنند. تساوی مقابل آلومینیوم اما اختلاف استقلال با پرسپولیسِ رده دومی را به یک امتیاز کاهش داد. آخرین تقابل استقلال و مس به هفته شانزدهم لیگ بیستم برمی‌گردد که تساوی در این بازی، نسخه محمود فکری را پیچید. با توجه به دیدار مقابل نفت مسجدسلیمان در هفته پانزدهم، استقلال با شکست مس گام بلندی به سوی قهرمانی نیم‌فصل برمی‌دارد. تساوی در این بازی اما به احتمال فراوان، به صدرنشینی 14 روزه استقلال پایان می‌دهد.

مجیدی: دنبال 3 امتیاز با یک بازی خوب هستیم

مس رفسنجان با اینکه در هفته‌های گذشته نتایج سینوسی کسب کرده، اما پنج روز پیش برتری قاطعانه‌ای برابر صنعت نفت به دست آورد و حالا در رتبه چهارم جدول ایستاده است. مس که از گادوین منشا، آقای گل لیگ برتر در خط حمله خود بهره می‌برد، با 19 گل زده در کنار پرسپولیس دارای بهترین خط حمله مسابقات است و در این بازی، بهترین خط دفاعی لیگ را در پیش دارد.

لیگ برتر فوتبال , تیم فوتبال استقلال , تیم فوتبال پرسپولیس , تیم فوتبال فولاد خوزستان , تیم فوتبال سپاهان اصفهان , تیم فوتبال صنعت نفت آبادان , تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان ,

سپاهان – فولاد

تنها نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2022 در هفته‌های گذشته نتوانسته‌اند به انتظارات جامه عمل بپوشانند و به امتیازات کامل بازی نیاز دارند. سپاهان پس از سه شکست متوالی برابر سه تیم تهرانی استقلال، پیکان و پرسپولیس، هفته پیش بر پدیده غلبه کرد. طلایی‌پوشان این هفته می‌توانند نشان دهند چند مَرده حلاج هستند و توانایی شکست یک مدعی را دارند یا خیر. فولاد نیز که با دوران اوج خود فاصله دارد، در هفت هفته گذشته تنها یک بار پیروز شده و حالا در رده هفتم ایستاده است.

خلعتبری: در موقعیتی نیستیم که امتیاز از دست بدهیم، باید فولاد را ببریم

صنعت نفت آبادان – نفت مسجدسلیمان

این بازی را می‌توان تقابل تیم‌هایی نامید که روی سیاه نفت را تحمل می‌کنند و نفعی از اسکناس‌های حاصل از فروش نفت نمی‌برند. مربیان و بازیکنان نماینده آبادان هنوز پولی در این فصل دریافت نکرده‌اند. صنعت نفت با غلبه بر پدیده و آلومینیوم، به رده دوازدهم جدول رسید و شکست برابر مس رفسنجان هم تغییری در جایگاه مردان منصوریان ایجاد نکرد. نفت MIS هم که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند و چند جلسه تمرینی این تیم در ابتدای فصل به همین خاطر برگزار نشد، رکورد یک برد در 10 بازی را ثبت کرده و یک پله با قعر جدول فاصله دارد. پیروزی برای تیم پیروز به منزله فرار موقت از رده‌های پایانی جدول خواهد بود.

بزرگ: بازیکنان تیم ما کاملاً بی‌انگیزه هستند

به گزارش تسنیم برنامه کامل دیدارهای هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

شنبه – 18 دی 1400
نساجی مازندران – ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 14، ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
فجر سپاسی شیراز – تراکتور تبریز، ساعت 15، ورزشگاه حافظیه شیراز
پدیده مشهد – پرسپولیس، ساعت 15، ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) مشهد
پیکان تهران – آلومینیوم اراک، ساعت 15، ورزشگاه پاس قوامین تهران
گل‌گهر سیرجان – هوادار تهران، ساعت 15، ورزشگاه سردار سلیمانی سیرجان
استقلال – مس رفسنجان، ساعت 17، ورزشگاه آزادی تهران
سپاهان اصفهان – فولاد خوزستان، ساعت 17، ورزشگاه نقش جهان اصفهان
صنعت نفت آبادان – نفت مسجدسلیمان، ساعت 17، ورزشگاه تختی آبادان

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا