آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

قاسم‌پور: مجلس شورای اسلامی از موافقتنامه‌های اقتصادی با کشور مکزیک استقبال می کند

قاسم‌پور: مجلس شورای اسلامی از موافقتنامه‌های اقتصادی با کشور مکزیک استقبال می کند

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس تاکید کرد: نمایندگان مجالس دو کشور ایران و مکزیک می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های پارلمانی در راستای گسترش روابط گام‌های موثری را بردارند.

قاسم‌پور: مجلس شورای اسلامی از موافقتنامه‌های اقتصادی با کشور مکزیک استقبال می کند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، لورنا پینیون ریورا رئیس گروه دوستی پارلمانی مکزیک – جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای خود با مقامات کشورمان در تهران، روز گذشته( دوشنبه11 اردیبهشت ماه) با فاطمه قاسم‌پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

قاسم پور در ابتدای این دیدار ضمن خیرمقدم به هیات پارلمانی مکزیک گفت: با توجه به اهمیت کشورهای ایران و مکزیک در مناطق خاورمیانه و آمریکای لاتین، تقویت مناسبات این دو کشور می‌تواند کمک شایانی به طرفین در تمامی عرصه‌ها کند.

وی همچنین افزود: مجلس شورای اسلامی از موافقتنامه‌های اقتصادی با کشور مکزیک استقبال می کند و نمایندگان مجالس دو کشور می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های پارلمانی در راستای گسترش روابط گام‌های موثری را بردارند.

قاسم پور در ادامه این دیدار ضمن اشاره به ذخایر نفتی دو کشور و ظرفیت همکاری‌ها در این زمینه گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به توانمندی فعالیت در زمینه انرژی به ویژه ساخت مخازن نفتی، از ارتقاء سطح مراودات در این زمینه با کشور مکزیک استقبال می کند.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی بر مواضع و دیدگاه های مشترک میان دو کشور در خصوص بسیاری از مسائل بین‌المللی از جمله خلع سلاح بین المللی، ضرورت مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر، مخالفت با یکجانبه گرائی، حل و فصل صلح آمیز مناقشات بین المللی تاکید کرد و گفت: همکاری و حمایت متقابل از نامزدهای دو کشور جهت کسب عضویت در سازمان های مختلف بین المللی وجود دارد، این همکاری‌ها می‌تواند بیش از پیش گسترش و تعمیق یابد.

لورنا پینیون ریورا نیز در این دیدار بر اهمیت حضور زنان در تمامی عرصه‌ها تاکید کرد و گفت: زنان با دانستن جایگاه شان در جامعه باید برای دست‌یافتن به حق خود تلاش کنند و فرهنگ‌سازی این امر از کودکی آغاز می شود.

وی در ادامه این دیدار ضمن اشاره به اشتراکات زنان مکزیکی و ایرانی و ضرورت احقاق حق آنان، در خصوص تبادل تجربیات میان دو کشور ابراز امیدواری کرد و آن را زمینه ای جهت کمک به دو کشور در راستای رسیدن زنان دو سرزمین به حق خود دانست.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا