آخرین و جدیدترین اخبار کرونا

فرماندار : شهرستان بهاباد از لحاظ رنگ بندی کرونایی قرمز شد

به گزارش ایرنا،محمد مهدی خانی زاده بهابادی روزشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به وضعیت قرمز و مصوبه جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا، محدودیت های ذیل برای این شهرستان تا اطلاع ثانوی و بهبود شرایط اعلام می شود.

وی ادامه داد: آموزش حضوری در تمامی مدرسه ها ، دانشگاه آزاد اسلامی ، آموزشگاه های خصوصی و حوزه های علمیه شهرستان تعطیل و آموزش ها کماکان به صورت غیرحضوری است.

فرماندار بهاباد برگزاری هرگونه مراسم ملی و مذهبی در شهرستان را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد و گفت: برگزاری هرگونه مراسم سیاسی،آیینی، اجتماعی، مذهبی، ورزشی، ملی، جشن و تجمع‌ در شهرستان به کلی ممنوع است.

به گفته خانی زاده محدودیت های کرونایی در بهاباد با توجه به وضعیت قرمز شهرستان از امروز( شنبه ، ۱۳ آذرماه ) تا اطلاع ثانوی و بهبود شرایط در این شهرستان اعمال می شود.

وی راجع به شروع کار اصناف و بازاریان نیز افزود: اصناف و بازاریان ‌ با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند و در صورت تخلف مطابق مقررات محل کسب آنها پلمب می شود.

خانی زاه از مردم بهاباد درخواست کرد، برای حفظ سلامتی خود، خانواده و همشهریان، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و با پرهیز از تجمع و با استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شرکت نکردن در مراسم برای قطع زنجیره انتقال کرونا و حفظ سلامت عمومی همکاری کنند.

به گفته فرماندار بهاباد ، حتی افرادی که ۲ نوبت واکسن دریافت کردند می‌بایستی کماکان مراقبت‌ها را ادامه دهند، در صورتی که اعلام وضعیت آبی منجر به شروع دورهمی‌ها و مهمانی و مراسم در محیط سربسته شود، بازهم احتمال افزایش آمار مبتلایان و شروع خیز جدید وجود دارد.

همچنین سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: از ۷۲۹ نمونه گرفته شده از افراد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا در شبانه روز در مراجعه به مراکز درمانی استان ، بر اساس معیارهای تشخیصی سازمان جهانی بهداشت ۱۳۵ فرد مبتلای قطعی به بیماری کووید – ۱۹ شناسایی شدند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی این دانشگاه ، سید ابراهیم سلمانی افزود: از این تعداد، ۲۱ نفر در بیمارستان های استان بستری شدند و ۱۱۴ نفر هم در منزل دوران نقاهت را طی می کنند و ۲۴ ساعت گذشته سه نفر در شهرستان های میبد و یزد بر اثر کووید – ۱۹ فوت کردند.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۳۲۱ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۹۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه یزد خدمات درمانی دریافت می کنند.

استان یزد ۱۱ شهرستان دارد ، شرایط بهداشتی از لحاظ کرونایی در ۱۰ شهرستان دیگر زرد و نارنجی است.

به گزارش ایرنا ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردم اصول سه گانه « شفا» یعنی شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد درفاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قراردارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا