رپورتاژ

فرآیند درخواست پاسپورت دومینیکا

داوطلبانی که تحت گزینه کمک مالی دولتی درخواست می کنند باید با پرداخت کل مبلغ مشخص شده توسط برنامه ظرف 30 روز پس از دریافت موافقت نامه اصولی از CBIU موافقت کنند. با این حال، تا زمانی که متقاضی مرحله بررسی دقیق را گذرانده و در اصل به طور رسمی تأیید نشده باشد، نیازی به مشارکت واقعی ندارند. پس از دریافت رسمی تاییدیه مشروط CBIU، کمک های مالی از طریق حواله سیمی به یک حساب سپرده دولتی تعیین شده در بانک تجاری ملی دومینیکا واریز می شود. اگر درخواستی رد یا پس گرفته شود، کل مبلغ سپرده منهای هزینه کمی درخواست ظرف یک ماه پس از رد یا انصراف، به داوطلب بازپرداخت می شود. در صورت موفقیت آمیز بودن برنامه،

مشاور املاک

دومینیکا یکی از زیباترین جزایر در دریای کارائیب با طبیعتی کاملاً دست نخورده است – کناره‌های کوه سبز زمردی به سواحل پر شور و اقیانوس ملایم کارائیب می‌رسد. این جزیره دارای 365 رودخانه، یکی از بزرگترین “دریاچه های جوشان” فعال حرارتی در جهان، فراوانی چشمه های آب گرم استثنایی، و انبوهی از درختان نارگیل و گل های گرمسیری درخشان است. با کشف طبیعت شگفت انگیز پیاده روی، غواصی، تماشای پرندگان و سایر فعالیت های اکوتوریسمی که در جزیره فعال آتشفشانی ارائه می شود، تعداد گردشگرانی که هر ساله از دومینیکا بازدید می کنند همچنان در حال افزایش است. با رشد در کنار صنعت گردشگری، مالکیت خارجی املاک در دومینیکا در چند سال گذشته به سرعت افزایش یافته است. آمریکایی‌ها با تعداد بی‌سابقه به کشور بازنشسته می‌شوند و به زیبایی طبیعی جزایر و شیوه زندگی صلح‌آمیز کشیده می‌شوند.

برای واجد شرایط بودن برای شهروندی دومینیکن تحت گزینه سرمایه گذاری در املاک، متقاضی باید املاک و مستغلات تایید شده در این کشور را به قیمت حداقل 200000 دلار آمریکا خریداری کند و مالکیت خود را برای حداقل سه سال حفظ کند. اگر متقاضی به مدت پنج سال مالکیت خود را حفظ کند، واجد شرایط فروش مجدد ملک تحت شهروندی با برنامه سرمایه گذاری است. هزینه های درخواست دولتی زیر هنگام درخواست برای برنامه شهروندی اقتصادی دومینیکا تحت دسته املاک و مستغلات پرداخت می شود:
متقاضی اصلی – 25,000 دلار
همسر – 10,000 دلار آمریکا
خانواده حداکثر 4 نفر – 35,000 دلار آمریکا
خانواده تا 6 نفر – 50,000 دلار آمریکا
خانواده 7 نفره یا بیشتر – 70,000 دلار آمریکا
وابستگان اضافی – هر کدام 25,000 دلار آمریکا
خواهر و برادر واجد شرایط 18 تا 25 – هر کدام 50000 دلار آمریکا

در حال حاضر چندین پروژه املاک و مستغلات دارای مجوز برنامه شهروندی مشترک المنافع دومینیکا در حال توسعه در کشور است. یکی از امیدوارکننده‌ترین آن‌ها، هتل منزوی Cabrits Resort Kempinski توسط Range Developments است که یک هتل مجلل هیجان‌انگیز با مناظر پانورامای خیره‌کننده از اقیانوس و کوه‌ها خواهد بود. یکی دیگر از توسعه‌های قابل توجه املاک و مستغلات دومینیکا، ساحل معتبر Tranquility توسط Sunstone Incorporated است که یک استراحتگاه حساس به محیط زیست با یک اسپا، مرکز سلامت، استخر، و رستوران در سطح جهانی خواهد بود که همه در یک زمین ساحلی زیبا به مساحت 4 هکتار واقع شده‌اند. .

هر دوی این پروژه‌های املاک و مستغلات مورد تأیید CBIU، مالکیت کسری را ارائه می‌کنند که به طور خاص برای شهروندی توسط کاندیداهای سرمایه‌گذاری بهینه شده است. برای تضمین رسمی علاقه مندی به یک پروژه استراحتگاه دومینیکن مطابق با مقررات CBIU، کاندیداهای شهروندی اقتصادی به سادگی 10٪ سپرده به ملک واریز کرده و قرارداد خرید و فروش را امضا می کنند. پس از تایید اصولی شهروندی دومینیکا، سرمایه گذار هفت روز فرصت دارد تا باقی مانده سرمایه گذاری را پرداخت کند و در آن زمان برای او گواهی مالکیت صادر می شود. این گواهی سپس به مقامات دومینیکا ارائه می شود تا به طور رسمی نشان دهد که معیارهای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات به طور کامل رعایت شده است. خرید مالکیت کسری در یک پروژه استراحتگاه دومینیکا که توسط برنامه شهروندی معتبر است، سریع و آسان است.

پس از انجام محتاطانه تمام شرایط فوق، یک تبعه خارجی واجد شرایط برای به دست آوردن شهروندی کامل و قانونی در مشترک المنافع دومینیکا برای خود و خانواده خود است. پس از تایید شهروندی دومینیکا توسط واحد سرمایه گذاری، برای متقاضیان گواهی تابعیت صادر می شود و پاسپورت دومینیکا جدید خود را ظرف یک هفته از طریق پیک دریافت می کنند. هنگامی که یک سرمایه گذار شهروند دومینیکا شد، می تواند ملیت خود را به نسل های آینده منتقل کند.

علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد شهروندی سرمایه گذاری دومینیکا هستید؟ برای مشاوره محرمانه با ما تماس بگیرید.

اداره برنامه شهروندی دومینیکا

دومینیکا دارای یک آژانس دولتی ویژه در وزارت دارایی است که کلیه امور مربوط به شهروندی اقتصادی از جمله مدیریت و داوری درخواست ها، اجرای مقررات و بازاریابی برنامه در خارج از کشور را انجام می دهد. این نهاد شهروندی دومینیکا توسط واحد سرمایه گذاری (CBIU) نامیده می شود ، و نتیجه همه درخواست های ملیت به صلاحدید مدیر CBIU و بازرسان ارشد است.
نحوه دریافت شهروندی دومینیکا با سرمایه گذاری

اولین قدم برای تهیه پاسپورت دومینیکا، تماس با نماینده مجاز برنامه شهروندی اقتصادی کارائیب است. ارسال مستقیم درخواست به شهروندی دومینیکا توسط واحد سرمایه گذاری (CBIU) امکان پذیر نیست – فقط نمایندگان مجاز CBIU می توانند درخواست های شهروندی جدید را تحت این برنامه ارائه دهند.. قبل از اینکه یک فرد یا شرکت معتبر یک مشتری سرمایه گذار جدید را بپذیرد، معمولاً برخی از بررسی های اولیه را روی مشتری بالقوه انجام می دهد و آنها را در کل فرآیند از ابتدا تا انتها راهنمایی می کند. اگر در طول بررسی اولیه مشکلی ظاهر نشد، سرمایه‌گذار می‌تواند خدمات نماینده را حفظ کند که سپس از طرف آنها تابعیت دومینیکا را با درخواست سرمایه‌گذاری تهیه و ارسال می‌کند. به عنوان بخشی از این فرآیند، متخصص مهاجرت همچنین تمام اسناد کمکی آماده سازی و اعتبار سنجی را انجام می دهد و حتی می تواند ترجمه حرفه ای اسناد زبان خارجی به انگلیسی را ترتیب دهد.

فرآیند درخواست شهروندی اقتصادی دومینیکا

برای شروع فرآیند درخواست برای شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری، یک شهروند خارجی باید با نماینده مجاز خود یک توافق نامه نگهدارنده امضا کند تا رابطه مشتری-حرفه ای را آغاز کند و از محرمانه بودن اسناد و اطلاعات خصوصی خود اطمینان حاصل کند. در این زمان، هزینه های خدمات حرفه ای نماینده، و همچنین هزینه های بررسی دقیق، ثبت نام و درخواست دولتی پرداخت می شود. هزینه‌های حرفه‌ای که توسط نماینده مجاز دریافت می‌شود بسته به پیچیدگی پرونده متفاوت است، به طوری که برنامه‌های خانوادگی معمولاً بیشتر از برنامه‌های تکی هزینه دارند. هزینه های درخواست دولتی اضافی فقط برای داوطلبانی که برای شهروندی اقتصادی دومینیکا تحت گزینه املاک و مستغلات درخواست می کنند مورد نیاز است – افرادی که کمک واجد شرایطی به صندوق تنوع اقتصادی می کنند نیازی به پرداخت هیچ گونه هزینه درخواست دولتی اضافی ندارند. هزینه های ثبت نام شامل هزینه پردازش استاندارد دولتی 1000 دلار آمریکا برای هر درخواست، هزینه تابعیت 250 دلار برای هر متقاضی، هزینه گذرنامه 60 دلار برای هر متقاضی و در برخی موارد هزینه تمبر 15 دلار برای هر متقاضی است. همچنین اگر بخواهید گذرنامه سریع برای شما صادر شود، هزینه اضافی 1200 دلار آمریکا وجود دارد. و در برخی موارد هزینه تمبر 15 دلار آمریکا برای هر متقاضی. همچنین اگر بخواهید گذرنامه سریع برای شما صادر شود، هزینه اضافی 1200 دلار آمریکا وجود دارد. و در برخی موارد هزینه تمبر 15 دلار آمریکا برای هر متقاضی. همچنین اگر بخواهید گذرنامه سریع برای شما صادر شود، هزینه اضافی 1200 دلار آمریکا وجود دارد.

هزینه‌های بررسی شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری به یک شرکت کاهش ریسک نظارتی مستقل پرداخت می‌کند تا از طرف دولت دومینیکن یک بررسی کامل از همه متقاضیان انجام دهد. افرادی که در فرم های درخواست شهروندی دومینیکا یا مدارک پشتیبان خود اظهارات نادرستی داده اند، یا افرادی که در فعالیت های مجرمانه شرکت دارند یا در رابطه با فعالیت های مجرمانه تحت تحقیق هستند، قاطعانه رد خواهند شد. علاوه بر این، هر متقاضی که مشخص شود در رفتارهای شرورانه دیگری که به طور بالقوه می تواند باعث بدنامی کشور شود، شرکت کرده باشد، رد می شود. برای پوشش هزینه های مربوط به انجام یک بررسی پیشینه عمیق، متقاضیان شهروندی از طریق سرمایه گذاری در دومینیکا باید هزینه های زیر را بپردازند:
متقاضی اصلی – 7500 دلار آمریکا
همسر – 7500 دلار
وابسته افراد بالای 16 سال – هر کدام 4000 دلار
وابستگان 12 تا 16 سال – هر کدام 2000 دلار
وابستگان زیر 12 سال – رایگان

با بررسی کامل همه متقاضیان برای اطمینان از اینکه افراد درگیر در جنایات سازمان یافته، پولشویی یا تروریسم قادر به خرید شهروندی دومینیکا نیستند، این کشور از ارزش ملیت آنها محافظت می کند که به نفع همه دارندگان پاسپورت فعلی و آینده دومینیکا است.

پس از دریافت پرونده شهروندی جدید از طریق سرمایه گذاری دومینیکا، تقریباً 60 تا 90 روز طول می کشد تا دولت به طور کامل درخواست را بررسی کند و مراحل بررسی لازم را انجام دهد. دومینیکا از اتباع خارجی که برای شهروندی درخواست می کنند نیازی به شرکت در مصاحبه ندارد، و در این مدت کلیه مکاتبات با دولت توسط کارگزار دارای مجوز از طرف مشتری مدیریت می شود. پس از تسویه بررسی های لازم، یک نامه تایید اصولی CBIU برای مشتری صادر می شود و اکنون باید با تکمیل خرید املاک و مستغلات تایید شده یا ارسال کمک مالی مربوطه به دولت، سرمایه گذاری مقرر را انجام دهد. اگر در طول فرآیند درخواست مشکلی پیش بیاید، نماینده محلی از طرف مشتری با مقامات مهاجرت دومینیکا در ارتباط است تا بر این معضل غلبه کند.

برای ادامه این محتوای که با عنوان شهروندی دومینیکا با سرمایه گذاری در سال 2022 در سایت حرفه نیوز منتشر شده است مراجعه و نسبت به کسب اطلاعات بیشتر اقدام نمایید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا