آخرین اخبار روز استان های ایران

فرآیند تصمیم‌گیری و اجرا در شهرداری قزوین تقویت شود

فرآیند تصمیم‌گیری و اجرا در شهرداری قزوین تقویت شود

استاندار قزوین گفت: اگر فضاهای تصمیم‌گیری و اجرا در شهرداری در مسیر سرعت و تدبیر و آینده‌نگری قرار بگیرد و تقویت شود، شاهد فضای مناسبی در خدمت‌رسانی به مردم می‌شویم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که با حضور معاونان استاندار، شهردار قزوین و معاونان او برگزار شد، اظهار کرد: شرایط فعلی کشور به دلیل اینکه مردم انتظار دارند مسائل و مشکلاتی که در مسیر زندگی آنها قرار گرفته با همدلی و اتحاد و ظرفیت موجود حل شود، بسیار ویژه است و در این زمینه مسئولان باید با تمام توان و دقت اقدامات لازم را انجام دهند.

او افزود: مسئولان کشور در حال حاضر از یک‌سو مواجه با انتظارات بالای مردم و از سوی دیگر با میراثی که به دلیل تصمیمات و اقداماتی که در سال‌های گذشته اتخاذ شده به‌ویژه در حوزه اقتصاد روبه‌رو هستند و باید برای برطرف کردن این مشکلات تدابیر لازم اتخاذ شود.

اعلایی با بیان اینکه دشمن با توجه به اینکه احساس بر این دارد که کشور می تواند با وحدت مسائل و مشکلات را برطرف کند، با تمام توان به میدان آمده و به دنبال اختلال در انسجام کشور است، گفت: آن چیزی که الزام عقل، قانون، شرع و دانش مدیریت است اتکا به ظرفیت‌هایی است که باید پیشران فضای خدمتی باشد و آن چیزی که بیشتر مورد انتظار است اتکا به تدبیر و اتحاد است.

این مقام مسئول ادامه داد: در این خصوص فضای استان قزوین به برکت درک، اصالت، شرافت و ویژگی‌های بارز اخلاقی مردم از شرایط ویژه و فوق‌العاده‌ای برخوردار است که مسئولیت مسئولان این استان را بیشتر می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه با انبوهی از فرصت‌ها در شهر و استان مواجه هستیم که اگر برای آن‌ها درست برنامه‌ریزی نکنیم کفران نعمت کرده‌ایم، اظهار کرد: البته خود مردم هم باید در زمینه به ثمر رسیدن ظرفیت‌های استان مطالبه‌گری بیشتری داشته باشند و هر چقدر مطالبه‌گری از سوی مردم جدی‌تر باشد اثرگذاری بیشتری را به همراه دارد.

استاندار قزوین گفت: رسالت شورای شهر و شهرداری برای استان مهم است و احساس بر این است که اگر فضاهای تصمیم‌گیری و اجرا در شهرداری در مسیر سرعت و تدبیر و آینده‌نگری قرار بگیرد و تقویت شود، شاهد فضای مناسبی در خدمت‌رسانی به مردم هستیم.

اوبا بیان اینکه در فضای پیش‌رو انتظار است که تعاملات بیشتر شود، ادامه داد: باید تعامل بین شهرداری و فرمانداری به عنوان متولی نظارت بر تصمیم شورا و نماینده عالی دولت در شهرستان بیشتر باشد و بین شهرداری و فرمانداری و شورای شهر جلسات بیشتری برگزار و فرمانداری در تعامل با دیگر دستگاه‌های حاکمیتی تسهیل‌گری بیشتری در این زمینه را انجام دهد.

این مقام مسئول افزود: در حوزه عمرانی استان، معاونت عمرانی استاندار به عنوان متولی هماهنگی امور عمرانی استان با تمام توان در کنار مجموعه شهری است و تسلط شخص معاون عمرانی نسبت به مسائل شهری می‌تواند کمک حال شهر و استان باشد و باید همه در کنار یکدیگر از ظرفیت خدمت‌گذاری بهره‌مند شویم.

اعلایی در خصوص لزوم گفتگو با اقشار مختلف مردم گفت: سلسله نشست‌هایی بنا به دستور رییس‌جمهور با شعاری که دولت در مسیر مردمی‌سازی دارد در استان برگزار شده و از این پس هم برگزار می‌شود و این جلسات با اقشار مختلف تداوم دارد.

استاندار قزوین بیان کرد: ممنون و مدیون مردم هستیم چرا که درایت و هوشیاری مردم فراتر از تصورات دشمنان است و اگر بنا بود خیلی از اتفاقاتی که برای آن برنامه‌ریزی و هزینه کرده بودند رقم بخورد باید امروز شرایط بدی را در کشور شاهد بودیم ولی بزرگی ملت ایران یک‌بار دیگر توطئه‌ها و حیله‌های دشمنان را از بین برد، پس در چنین فضایی باید با تمام توان به مردم خدمت کنیم.

۴۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا