آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

فارس‌من| نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: از طرح شهدای جهادگر حمایت می‌کنیم

فارس‌من| نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: از طرح شهدای جهادگر حمایت می‌کنیم

جمعی از مخاطبان سامانه «فارس‌من» با ثبت پویشی خواستار تصویب قانونی در باره جهادگرانی که در اردوهای جهادی جان خود را از دست می دهند، شدند که نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در این باره گفت: اگر موضوع طرح شهدای جهادگر در دستور قرار بگیرد حتماً از آن حمایت می‌کنیم

فارس‌من| نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: از طرح شهدای جهادگر حمایت می‌کنیم

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: جمعی از مخاطبان سامانه فارس من با ثبت پویشی با عنوان «درخواست تصویب قانون شهدای جهادگر در مجلس» خواستار این شدند تا فعالان در حوزه برنامه‌های و اردوهای جهادی چنانچه دچار جراحت یا جان خود را در حین کارجهادی از دست دهند جانباز و شهید محسوب شوند.

در متن پویشی که در این باره ثبت شده اینگونه آمده است:«طرح اصلاح قانون اختیارات سازمان بسیج سازندگی نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب، در تاریخ ۱۳۹۹.۰۷.۰۶ یعنی بیش از دو سال پیش در صحن علنی مطرح و وصول شد. با وجود وصول این طرح و طی بیش از دو سال از تاریخ آن، طرح اصلاح قانون اختیارات سازمان بسیج سازندگی هنوز به فرجام نرسیده است. طبق این طرح، جهادگران گروه‌های جهادی بسیج سازندگی که حین خدمت‌رسانی جان خود را از دست بدهد، شهید محسوب خواهند شد.
پویش های متعدد دیگری نیز در این رابطه در سامانه فارس من ثبت شده است. «تصویب قانون شهدای جهادگر در مجلس» یک از آن پویش‌ها است که بیش از 15 هزار نفر از آن حمایت کردند.

سردبیری که این پویش را به ثبت رسانده در گفت و گو با خبرنگار سیاسی فارس می‌گوید: با وجود اقداماتی که در مجلس شورای اسلامی در این باره صورت گرفته ولی باز هم یک سال است که منتظریم این قانون در مجلس تصویب شود.

دانشجوی تبریزی که سردبیر این پویش است در ادامه می‌گوید: کسانی که برای جهاد به مناطق محروم کشور می‌روند نیت شان خالص است و برای رضای خدا قدم بر می‌دارند و هرجا هم نیاز باشد به میدان می‌آیند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: از طرح شهدای جهادگر حمایت می‌کنیم

سیدکریم حسینی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: در ابتدای مجلس یازدهم ما موضوع ساماندهی تشکیلات گروه‌های جهادی را مطرح کردیم.

وی افزود: در این پیشنهاد آورده بودیم که با توجه به فضای معنوی این کار، جهادگرانی که برای توسعه و آبادانی کشور دچار سانحه و مجروحیت می‌شوند جانباز و چنانچه جان خود را از دست بدهند جزو شهدا محسوب شوند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنابر این شد تا دستگاه‌های متولی این امر از طریق دولت لایحه مربوط به این موضوع را برای تبدیل شدن به قانون به مجلس ارائه کنند که این کار به نتیجه لازم نرسید.

حسینی خاطرنشان کرد: چنانچه لایحه یا طرح با موضوع شهدای جهادگر در دستور کار قرار گیرد ما به جد از آن حمایت می‌کنیم و پیگیری‌های لازم را برای تصویب آن خواهیم داشت.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا