آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

فارس‌من| عضو کمیسیون انرژی مجلس: دولت باید مشکلات ناشی از تغییر ساعت ادارات را رفع کند

فارس‌من| عضو کمیسیون انرژی مجلس: دولت باید مشکلات ناشی از تغییر ساعت ادارات را رفع کند

مخاطبان خبرگزاری فارس در پویش‌هایی متعددی از مسئولان خواسته‌اند در تصمیم خود درباره تغییر ساعات کار ادارات بازنگری کرده و ساعت کاری را شناور کند که عضو کمیسیون انرژی مجلس در این باره گفت: قوه مجریه باید مسائل و مشکلات در این باره را مدنظر قرار دهد و هماهنگی‌های لازم برای رفع آن انجام شود.

فارس‌من| عضو کمیسیون انرژی مجلس: دولت باید مشکلات ناشی از تغییر ساعت ادارات را رفع کند

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: مخاطبان خبرگزاری فارس پویش‌هایی متعددی پیرامون مخالفت با تغییر ساعت کار ادارات با عناوینی چون «ساعت رسمی کشور را همانند قبل در تابستان جابجا کنید»، «با تغییر ساعت کار ادارات تکلیف والدین دارای فرزند مشخص شود»، «مخالفت با تغییر ساعت کار ادارات»، «درخواست عدم تغییر ساعت کار ادارات در تابستان» در سامانه تعاملی فارس من ثبت کرده‌اند.

در متن پویش «درخواست شناورسازی ساعت کار ادارات دولتی » نوشته شده: «به جهت صرفه‌جویی در مصرف انرژی در تابستان، دولت، آغاز به کار همه‌ی ادارات دولتی را از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور بدون استثناء و با لغو قاعده‌ی شناوری، ساعت ۶ صبح الی ۱۳ اعلام کرد.
این تصمیم اشکالات اساسی دارد از جمله:

-والدین شاغل نمی‌توانند فرزندان خود را قبل از ساعت ۶ صبح به جایی بسپارند «به لحاظ فکری هم این قضیه با رویه‌ کشور در مورد ضرورت افزایش جمعیت در تناقض است».

– بسیاری از کارمندان از شهرهای اطراف تهران به محل کار خود در تهران می‌آیند و مجبورند صبح خیلی زود (مثلاً ۴ صبح) حرکت کنند و این یعنی افزایش هزینه ها، دشواری شرایط زندگی خانوادگی و فشار روانی بیشتر.

-با توجه به تنوع آب و هوایی در کشور و عدم یکسان بودن میزان گرما با تهران، ساعت کاری باید متناسب با هر شهری باشد نه به صورت یکسان.

– اعلام ساعت ۶ صبح برای آغاز کار به معنای مراجعه مردم به ادارات از ساعت ۶ نیست بلکه به معنای انباشت مطالبات مراجعان در ساعات پایانی و نرسیدن وقت برای انجام کارها، تولید صف و گسترش نارضایتی بیشتر است.

-با وجود اتمام ساعت کاری در ساعت ۱۳ در تهران همچنان اتمام ساعت طرح ترافیک ۱۸ است. در واقع کارمندانی که با وسیله‌ نقلیه‌ شخصی وارد طرح ترافیک می‌شوند، مجبورند تا ساعت ۱۸ در محل کار بمانند.
لازم است دولت در این تصمیم خود بازنگری کرده و با توجه به چالش‌های این تصمیم، شناوریِ ساعت کاری را برگرداند و موضوعاتی چون ساعت کاری استانها، ساعات طرح ترافیک و… را متناسب با آن تنظیم کند.»
قوه مجریه باید مشکلات تغییر ساعت ادارات را با هماهنگی‌های لازم رفع کند

رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در این باره گفت: ثابت ماندن ساعت رسمی کشور در 6 ماه نخست امسال با تغییر ساعات کار اداری دستگاه‌ها به منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی همراه شده است.

وی افزود: ساعت آغاز به‌کار دستگا‌ه‌های دولتی از 16 خرداد تا شهریور ماه 6 صبح تعیین شده که این مسئله باعث صرف جویی در مصرف برق می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: البته آغاز به‌کار ادارات در ساعت 6 مشکلاتی را هم برای کارکنان پیش آورده و بار روانی ایجاد کرده که باید این موضوع مدنظر قرار گرفته و رفع شود.

سنگدوینی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال کارکنانی که فرزند خود را به مهد می‌سپارند با مشکلات جدی در این حوزه مواجه شده‌اند؛ چراکه ساعت کاری خودشان 6 صبح و ساعت کاری مهد 8 صبح است.

وی افزود: قوه مجریه باید این مسائل و مشکلات را مدنظر قرار دهد و هماهنگی‌های لازم برای رفع آن انجام شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: علاوه بر این در حوزه مصرف انرژی باید بگوییم که ما هم صرفه‌جویی در مصرف انرژی را مدنظر قرار دهیم و مصرف بهینه انرژی را در دستورکار خود داشته باشیم.

سنگدوینی خاطرنشان کرد: اگر ما به مردم می‌گوییم صرفه جویی کنید و در ساعات اوج مصرف برق همکاری و صرفه‌جویی داشته باشید، باید در بحث بهینه‌ مصرف کردن انرژی از طریق تولید وسایل برقی کم‌مصرف، مصرف برق خود را پایین بیاوریم.

وی افزود: ما باید دستگاه‌های سرمایشی و برقی تولید کنیم که مصرف بهینه داشته باشند نه اینکه به مردم بگوییم صرفه جویی کنید و در مقابل وسایل تولیدی ما مصرف برق بالا داشته باشند.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا