آخرین و مهمترین خبرهای جهان

فاجعه انسانی اوکراین را تهدید می‌کند

فاجعه انسانی اوکراین را تهدید می‌کند

ایرنا نوشت:خبرگزاری آناتولی به نقل از رئیس بزرگترین بیمارستان کودکان اوکراین گزارش کرد که کودکان بستری در بیمارستان ها با کمبود داروی مورد نیاز مواجه هستند و جانشان در خطر است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، به گفته ولدیمیر جومیر، از زمان آغاز جنگ، بیماران بستری در بیمارستان کودکان "اخماتدیت" پایتخت به واسطه وجود خطر بمباران، مجبورند اغلب اوقات در پناهگاه های زیرزمینی و راهروها به سر ببرند.

وی گفت که با بروز جنگ، آنها مجبور به کاهش تعداد بیماران شده اند؛ در حالی که در روزهای عادی، بیمارستان می توانست تا سه برابر بیمار را پذیرش کند.

وی افزود: "در حال حاضر همین تعداد بیمار بدون دریافت دارو و خدمات پزشکی مورد نیاز نمی توانند مدت زیادی زنده بمانند.

وی گفت: در زمینه تامین دارو، تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی کمبود داریم.

این مسئول بیمارستانی در اوکراین گفت: "به نظر من، در حال حاضر یک فاجعه بزرگ انسانی در اوکراین در حال رخ دادن است و بطوری که حتی کودکان مبتلا به آپاندیس نیازمند به مراقبت های ویژه نمی توانند درمان کافی را دریافت کنند. "

در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه هفته گذشته، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد.

روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

۳۱۱۳۱۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا