آخرین و مهمترین خبرهای اجتماعی

غذاهایی که با التهاب مبارزه می‌کنند

سیستم ایمنی بدن شما زمانی فعال می شود که بدن شما هر چیزی را که خارجی است ، مانند یک میکروب مهاجم، گرده گیاهان یا مواد شیمیایی را تشخیص دهد. این اغلب باعث ایجاد فرآیندی به نام التهاب می شود. دوره های التهابی متناوب که متوجه مهاجمان واقعاً تهدید کننده می شوند، از سلامت شما محافظت می کنند.

با این حال، گاهی اوقات التهاب، روز به روز ادامه می یابد، حتی زمانی که توسط یک مهاجم خارجی تهدید نمی شوید. آن وقت است که التهاب می تواند دشمن شما شود. بسیاری از بیماری‌های مهمی که ما را آزار می‌دهند – از جمله سرطان، بیماری قلبی، دیابت، آرتریت، افسردگی، و آلزایمر- با التهاب مزمن مرتبط هستند.

یکی از قدرتمندترین ابزارها برای مبارزه با التهاب محصولی از داروخانه نیست، بلکه از فروشگاه مواد غذایی می آید. بسیاری از مطالعات تجربی نشان داده اند که اجزای غذا یا نوشیدنی ها ممکن است اثرات ضد التهابی داشته باشند.

از آسیب ناشی از التهاب مزمن محافظت کنید

علم ثابت کرده است که التهاب مزمن و با درجه پایین می تواند به یک قاتل خاموش تبدیل شود که به بیماری های قلبی عروقی، سرطان، دیابت نوع ۲ و سایر شرایط کمک می کند. غذاهای ضد التهابی مناسب را انتخاب کنید و ممکن است بتوانید خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهید. به طور مداوم موارد اشتباه را انتخاب کنید و می توانید روند بیماری التهابی را تسریع کنید.

سعی کنید تا حد امکان ازغذاهایی که باعث التهاب می شوند اجتناب کنید یا مصرف ان ها را محدود کنید:

  • کربوهیدرات های تصفیه شده، مانند نان سفید و شیرینی
  • سیب زمینی سرخ کرده و سایر غذاهای سرخ شده
  • نوشابه و سایر نوشیدنی های شیرین شده با شکر
  • گوشت قرمز (برگر، استیک) و گوشت فرآوری شده (هات داگ، سوسیس)
  • مارگارین، روغن صاف قنادی و گوشت خوک

غذاهایی که با التهاب مبارزه می‌کنند

خطرات سلامتی غذاهای التهاب زا

جای تعجب نیست که غذاهای مشابه در رژیم التهابی معمولاً برای سلامتی مضر در نظر گرفته می شوند، از جمله نوشابه ها و کربوهیدرات های تصفیه شده و همچنین گوشت قرمز و گوشت های فرآوری شده.

برخی از غذاهایی که با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی مرتبط بوده‌اند، با التهاب بیش از حد نیز مرتبط هستند. تعجب آور نیست، زیرا التهاب مکانیسم مهمی برای ایجاد این بیماری ها است.

غذاهای ناسالم نیز به افزایش وزن کمک می کنند که خود یک عامل خطر برای التهاب است. با این حال، در چندین مطالعه، حتی پس از اینکه محققان چاقی را در نظر گرفتند، ارتباط بین غذاها و التهاب باقی ماند که نشان می‌دهد افزایش وزن تنها عامل اصلی آن نیست. برخی از اجزا یا مواد غذایی ممکن است بیش از افزایش کالری دریافتی اثرات مستقلی بر التهاب داشته باشند، .

غذاهای ضد التهاب

یک رژیم ضد التهابی باید شامل این مواد غذایی باشد:

  • گوجه فرنگیها
  • روغن زیتون
  • سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، کلم پیچ و کلم پیچ
  • آجیل مانند بادام و گردو
  • ماهی های چرب مانند سالمون، ماهی خال مخالی، تن و ساردین
  • میوه هایی مانند توت فرنگی، زغال اخته، گیلاس و پرتقال

غذاهایی که با التهاب مبارزه می‌کنند

فواید غذاهای ضد التهاب

در طرف مقابل نوشیدنی ها و غذاهایی هستند که التهاب و همراه با آن بیماری های مزمن را کاهش می دهند. به طور خاص می شود به میوه‌ها و سبزیجاتی مانند زغال اخته، سیب و سبزیجات برگ‌دار اشاره کرد که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی و پلی‌فنول‌ها هستند .

مطالعات همچنین آجیل را با کاهش نشانگرهای التهاب و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و دیابت مرتبط دانسته اند. قهوه که حاوی پلی فنول ها و سایر ترکیبات ضد التهابی است، ممکن است از التهاب نیز محافظت کند.

رژیم ضد التهابی

برای کاهش سطح التهاب، یک رژیم غذایی سالم را در نظر بگیرید. اگر به دنبال یک برنامه غذایی هستید که اصول غذا خوردن ضد التهاب را رعایت کند، رژیم مدیترانه ای را در نظر بگیرید که سرشار از میوه ها، سبزیجات، آجیل، غلات کامل، ماهی و روغن های سالم است

علاوه بر کاهش التهاب، یک رژیم غذایی طبیعی تر و کمتر فرآوری شده می تواند اثرات قابل توجهی بر سلامت جسمی و روحی شما داشته باشد. دکتر هو می گوید: "رژیم غذایی سالم نه تنها برای کاهش خطر بیماری های مزمن، بلکه برای بهبود خلق و خو و کیفیت کلی زندگی مفید است."

بیشتر بخوانید:

مواد غذایی نامناسب در فصل پاییز

۲۳۳۲۳۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا