جدیدترین و مهمترین اخبار علمی

عکس | کشفیات عجیب در شهر باستانی 2 هزار ساله در اسپانیا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حالی که تحقیقات در مورد ویرانه ها از حدود سال ۲۰۱۸ آغاز شد، آنها توانستند یافته های خود را در ژوئن ۲۰۲۲ منتشر کنند.

بیشتر بخوانید:

اتهام رسمی آمریکا : بشقاب‌پرنده‌ها کار چین است! + عکس

عکس | رازگشایی از قدرتمندترین سلاح‌های روسیه

بر اساس گزارش آنها که به زبان اسپانیایی منتشر شده است، نام این شهر مشخص نیست. آنها آن را "El Forau de la Tuta" نامیدند و آن را به عنوان "شهر امپراتوری رومی ناشناخته در دامنه های جنوبی پیرنه" توصیف کردند.

تا پیش از این تحقیقات اخیر، باستان شناسان بر این باور بودند که ویرانه های ۱۰ هکتاری در نزدیکی شهر آرتیدا متعلق به مکان های باستانی جداگانه است. اکنون آنها استدلال می کنند که همه آن یک شهر به هم پیوسته بوده است. ۱۳ کارشناس از دانشگاه در این گزارش اظهار داشتند که معتقدند دو مرحله اشغال در این سرزمین وجود داشته است: از قرن اول تا پنجم در دوره امپراتوری روم و سپس از قرن نهم تا سیزدهم در اوایل دوران مسیحیت قرون وسطی.

ترجمه این گزارش در روزنامه اسپانیایی El Pais بیان می‌کند که بر اساس آثار باستانی از این مکان و مجموعه‌های عمومی و خصوصی مختلف و یافته‌های میان خرابه‌ها، آن‌ها مشخص کردند که این منطقه «منطقه‌ای با ویژگی شهری است و نام شهر در حال حاضر نامشخص است و در دوره امپراتوری [روم] توسعه یافته است.

بر اساس این گزارش، در غرب ال فورو د لا توتا، آنها "مجموعه ای چشمگیر از آثاری را یافتند که شامل حداقل چهار خروجی فاضلاب، یک تکیه گاه عظیم قدرتمند، یک شالوده و مجموعه ای از سازه های چهار گوش، که آنها معتقد بودند که احتمالاً مخازن ذخیره هستند.

در طول کاوش‌ها، باستان‌شناسان وجود تقاطع دو جاده و همچنین ساختمان احتمالی دو حمام را تأیید کردند. به گفته محققان، همه اینها منطبق بر یک مجموعه شهری منفرد از قرن اول تا دوم است و این شهر دارای زیرساخت‌ها و بناهای عمومی از جمله حمام، سیستم آبرسانی، برنامه‌ریزی منظم شهری، فاضلاب و احتمالاً معبد بوده است.

۲۲۷۲۲۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا