رپورتاژ

عمل بینی با جدیدترین روش

کسانی که قصد انجام جراحی بینی دارند همواره نگران این هستند که بعد از انجام جراحی بر روی پوستشان اسکار یا جای زخم باقی نماند به همین دلیل اولین سوالی که از پزشک خود می پرسند این است که شما عمل جراحی را با چه روشی انجام می دهید. افرادی که با روش های جراحی بینی آشنا هستند پزشکانی را برای انجام پروسه عمل خود انتخاب می کنند که بر روی تکنیک های جراحی اشراف کامل داشته باشد و عمل بینی را بدون نقص انجام دهد. اما اشخاصی که با تکنیک ها آشنا نیستند ممکن است روشی را برای جراحی خود انتخاب کنند که مناسب آن ها نباشد. البته لازم به ذکر است که پزشکان قبل از هر کاری در رابطه با این روش ها توضیحاتی را به صورت مختصر و مفید بیان می کنند و پیشنهاد می دهند که کدام روش برای مراجعه کننده مناسب می باشد. ولیکن داشتن آگاهی بیشتر خالی از لطف نیست و باعث می شود انتخاب افراد درست و بی نقص باشد. عمل بینی با جدیدترین روش با دکتر  باعث می شود نه تنها اسکار و جای زخمی بر روی پوست صورت شما باقی نماند بلکه موجب می شود بهترین و ایده آل ترین نتیجه را از جراحی بینی دریافت کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم به توضیحاتی که دکتر در رابطه با جدید ترین روش عمل بینی بیان نموده اند ؛ بپردازیم.

یکی از جدید ترین روش های جراحی کردن بینی که امروزه تبلیغات گسترده و وسیعی در رابطه با آن انجام می شود انجام جراحی بینی با لیزر می باشد!!! ترسیدن از انجام جراحی با استفاده از تیغ و ابزار پزشکی ، تبدیل شدن جای بخیه های به اسکار ، عوارض بیهوشی و موارد این چنینی دیگر باعث شده است بسیاری از افراد از انجام جراحی بینی منصرف شوند و به سراغ روش های غیر تهاجمی یا نیمه تهاجمی مانند لیزر و تزریق فیلر بروند. لیزر در حوزه پزشکی دارای جایگاه و مرتبه خیلی خوبی است. این روش در پروسه های جوانسازی و زیبایی پوست صورت کاربردهای بسیار زیادی دارد ؛ چرا که هیچ گونه برشی بر روی سطح پوست ایجاد نخواهد کرد . اما باید بدانیم که اشعه تابیده شده از لیزر آنقدر قوی نمی باشد که به سطح استخوان برسد و استخوان و غضروف های بینی را تغییر دهد. از همین رو نمی توانیم در زمان تغییر دادن فرم بینی از این روش استفاده کنیم. کاربرد لیزر در عمل های جراحی ، تنها برطرف کردن مشکلات پوستی مانند از بین بردن اسکار به وجود آمده بر روی پوست صورت و در برخی از موارد درمان پولیپ بینی می باشد که آن نیز تنها به دستور و تشخیص پزشک امکان پذیر است. برای به وجود آوردن تغییر در اسکلت بینی ، بالا بردن نوک بینی در جراحی بینی فانتزی و پیوند غضروف به بینی های گوشتی نیاز است تا جراح متخصص به صورت مستقیم به اسکلت و اجزای داخلی بینی دسترسی داشته باشد که این امر تنها با ایجاد برش بر روی پوست امکان پذیر می باشد.

در نتیجه می توانیم بگویم لیزر هیچ گونه نقشی در تغییر فرم بینی نخواهد داشت و جملاتی مانند انجام جراحی بینی با لیزر کاملا دروغین بوده و تنها به جنبه تبلیغاتی و بازار گرمی دارد.

جدیدترین روش عمل بینی بدون جراحی

یکی از متد های غیر جراحی و جدید عمل کردن بینی که امروزه طرفداران خاص خود را دارد استفاده از فیلر برای از بین بردن قوز بینی می باشد. در این روش از اسید هیالورونیک برای شکل دهی به بینی استفاده می شود. این روش نیز هیچگونه تغییری در استخوان بینی ایجاد نخواهد کرد. پزشک از این تکنیک تنها برای برطرف کردن قوز بینی در بالا و پایین ، برامدگی روی پل بینی ، لیفت زاویه نوک بینی و قوس دادن بینی استفاده می کند. پس به طور کلی می توانیم بگویم این روش نیز همانند لیزر هیچ تغییری در استخوان بینی وارد نمی کند و تنها برای رفع ایرادات و مشکلات کوچک ظاهری بینی به کار گرفته می شود.

روش جدید عمل بینی گوشتی

در رابطه با جدید ترین روش عمل بینی های گوشتی این چنین بیان می کنند که یکی از جدید ترین روش های عمل بینی و همچنین به روز ترین متد در زمینه تغییر فرم بینی روش پلاسما جت می باشد. این متد هیچ تغییری در اسکلت بینی ایجاد نخواهد کرد و تنها می تواند از طریق سوزاندن نقطه ای لایه های رویی بینی ، حجم بینی را کاهش دهد. از همین رو می توانیم بگویم این پروسه برای افرادی که دارای بینی گوشتی هستند بسیار مناسب می باشد.

مزیت استفاده از روش های جدید عمل بینی

تغییر دادن فرم بینی با انجام روش های جدید مزیت های بسیار زیادی دارد به عنوان مثال بدون درد بودن یا در صورت داشتن درد ، شدت آن بسیار کم می باشد به گونه ای که فرد می تواند آن را تحمل نماید؛ از دیگر مزایا این گونه روش ها می توان به عدم نیاز به بیهوشی ، عدم خونریزی ، داشتن دوره نقاهت کم و آسان اشاره کرد. ولیکن همانطور که در طول مقاله گفته شد انجام این تکنیک ها بر روی تمامی افراد قابل انجام نمی باشد و در صورت انجام تنها می تواند بر روی ظاهر بینی تغییر به وجود آورد. اما انجام جراحی بینی به روش بسته یا باز با وجود اینکه دارای درد و خونریزی می باشد اما می توان با استفاده از آن تغییرات بسیار زیادی در بینی به وجود آورد و مشکلات بسیار زیادی را برطرف کرد. علاوه بر آن نیز انجام جراحی بینی با استفاده از دو متد بسته و باز باعث می شود افراد نتیجه ای ایده آل و مناسب به دست آورند.

اگر نسبت به روش های قدیمی یا جدید سوالات بسیار زیادی دارید توصیه می کنیم به سایت دکتر مراجعه کنید و مقالات مرتبط با روش های جراحی بینی را مطالعه نمایید. علاوه بر آن نیز می توانید با مراجعه حضوری به ایشان در رابطه با اینکه کدام یک از روش های جراحی بینی برای شما مناسب می باشد صحبت نمایید.

انواع جراحی پلاستیک بینی چیست؟

صورت در معرض دید ترین قسمت بدن ماست و بینی در مرکز آن واقع شده و برجسته است لذا اشکالات ساختمانی بینی برای تمام افراد بوضوح قابل رویت است.جراحی زیبایی و پلاستيك بينی، افزون بر ايجاد تناسب درخود بينی، ارتباط خوشايندتری را بين بينی وديگر اجزای صورت برقرار مي كند. به همين دليل نبايد بينی را به عنوان عضوي مجزا و مجرد درنظر گرفت. رابطه تنگاتنگ بينی با پيشانی، چشم، لب وچانه به گونه ای است كه هرنوع نقص دراجزای صورت مي تواند براين ارتباط ظريف تأثير گذارد. به عنوان مثال چانه كوچك ،موجب برآمده تر به نظر رسيدن بيني مي شود. بی توجهی نسبت به تناسب بينی با اجزای صورت موجب عدم دسترسی به نتيجه رضايت بخش خواهد شد.
چه سنی براي عمل جراحی پلاستيك بينی مناسب است؟

سن عمل جراحی پلاستیک: در دختران از سن 15سالگي ودر پسران از سن 17 سالگی به شرط رشد كامل جسمي وفكري وداشتن انگيزه كافي فرد امكان پذير است.عمل جراحی پلاستیک بینی در افراد مسن: از آنجا كه با افزايش سن بافت هاي بيني دچار افتادگي وسستي مي شوند اين امر برظاهر وعملكرد بيني تأثير مي گذارد. بالا بردن نوك بيني دراين افراد موجب جوان به نظر رسيدن وبهبود تنفس مي شود. بیشترین مشکلات زیبایی بینی در سنین بالا، افتادگی نوک بینی و برآمدگی پشت آن است. افتادگی بینی موجب مسن تر به نظر رسیدن چهره فرد می شود. در حالات شدیدتر افتادگی، تنفس از راه بینی ممکن است دچار اختلال شود. این بیماران وقتی نوک بینی خود را با انگشت به بالا می برند احساس مطلوب تری از تنفس از راه بینی دارند.

کاربرد های عمل زيبايي بيني

عمل جراحی زیبایی بینی کاربرد های بسیاری دارد که در ذیل آن ها را بیان خواهیم کرد.

تغییر در سایز بینی ( کوچک بزرگ کردن بینی )
برطرف کردن قوز بینی
تغییر ظاهر در بینی های گوشتی
تغییر ظاهر در بینی های استخوانی
تغییر اندازه سوراخ های بینی
تغییر زاویه بینی در مقایسه با لب بالا
بینی گوشتی
بینی های گوشتی دارای ویژگی هایی زیر می باشد.
پوستی ضخیم
غضروف ضعیف
نوک پهن، بزرگ و افتاده
وجود غدد بسیار چربی در نوک بینی

انواع جراحی های پلاستیک بینی

انواع جراحی های پلاستیک بینی که بر روی بیماران انجام می شود به شرح زیر هستند:

اصلاح شکل نوک بینی: سر بینی دقیقاً در انتهای بینی قرار می گیرد و در برخی افراد یک طرف بینی متفاوت از طرف دیگر آن می باشد. برای مثال یک طرف سر بینی می تواند بزرگتر، کوچکتر، بالاتر، پایین تر یا دارای کمی انحراف نسبت به سمت دیگر باشد. به هر حال جراح می تواند با دستکاری وضعیت غضروف زیر سر بینی یک ظاهر متقارن برای هر دو طرف آن ایجاد نماید.

اصلاح انحراف بینی: انحراف بینی زمانی ایجاد می شود که استخوان ها و یا تیغه بینی در یک چهارم خط میانی صورت قرار نداشته باشد. در نتیجه این شرایط، بینی بیمار از نظر ظاهری به یک طرف کشیده خواهد شد. در اکثر مواقع، انحراف بینی یک مشکل ارثی است، هر چند این شرایط می تواند در نتیجه یک آسیب دیدگی نیز ایجاد شود. به هر حال جراحی می تواند با دستکاری استخوان ها و تیغه بینی، ظاهر آن را بطور دائمی صاف کرده و انحراف بینی را از بین ببرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد عمل جراحی انحراف بینی بر روی لینک کلیک کرده و مقاله مورد نظر را مشاهده کنید

بینی فرو رفته: گاهی اوقات بینی بعضی افراد دارای فرو رفتگی بر روی قسمت پل بینی است که در اصطلاح به این مشکل بینی فرو رفته گفته می شود. معمولاً این مشکل با دستکاری غضروف بینی یا استفاده از یک ایپلمت یا پروتز درمان می شود. نتایج حاصل از این درمان می تواند یک بینی صاف ، مسطح و یکنواخت در قسمت پل بینی برای فرد به همراه داشته باشد.

جراح بینی گوشتی: بعضی افراد احساس می کنند ظاهر بینی آنها از روبرو مناسب است و حتی ممکن است از پهلو نیز مناسب باشد، اما آنچه این افراد نسبت به آنها ناراضی هستند، ضخامت بینی و حجیم بودن آن است و به همین خاطر این افراد تمایل به نازک کردن بینی خود دارند. به هر حال، اگر بینی فرد به خاطر ساختار استخوانی زیر آن پهن باشد، جراح پلاستیک معمولاً می تواند کاهش چشمگیر در عرض بینی بیمار ایجاد نموده و به این ترتیب ظاهر بینی را با توجه به خواست فرد اصلاح نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد عمل جراحی بینی گوشتی بر روی لینک کلیک کرده و مقاله مورد نظر را مشاهده کنید

کوچک کردن بینی: در صورتی که بینی شما بطور واضح برای صورتتان بسیار بزرگ است، می توان از روش جراحی رینوپلاستی برای کاهش اندازه بینی استفاده کرد. اکثر بینی های بزرگ دارای ساختار استخوانی هستند که تغییر شکل آن به سادگی امکان پذیر است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد عمل کوچک کردن بینی بر روی لینک کلیک کرده و مقاله مورد نظر را مشاهده کنید

بینی کوچک: همه افراد به دنبال داشتن بینی کوچکتر نیستند. برای مثال، اگر بینی فرد به خاطر تصادف آسیب دیده و پل روی آن تخریب شده است، یا اگر در حالت عادی بینی فرد کوچک است، از عمل جراحی رینوپلاستی می توان برای افزایش اندازه بینی و ایجاد نتایج مورد انتظار بیمار استفاده کرد. برای بالا آوردن پل بینی، جراح پلاستیک یکی از دو روش زیر را مورد استفاده قرار می دهد:

روش اول شامل گرفتن غضروف از بینی، گوش یا دنده ها و استفاده آن برای تغییر شکل بینی می باشد.

در روش دوم از ایمپلنت یا پروتز ساخته شده از سیلیکون یا سایر مواد مشابه استخوان برای ایجاد تغییرات ظاهری در بینی بیمار استفاده می شود.

رفع قوز بینی: برآمدگی یا قوز بینی می تواند در نتیجه آسیب دیدگی یا به خاطر مسائل ژنتیک ایجاد شود، اما مسائل ژنتیک رایج ترین دلیل ایجاد قوز بینی است. قوز بینی می تواند برای همه انواع و ظاهرهای مختلف بینی ایجاد شود. اما اگر شما دارای مشکلات خاص در این رابطه هستید، جراح می تواند به سادگی قوز بینی شما را با دستکاری غضروف زیر پل بینی اصلاح کرده و ظاهر بینی شما را صاف نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد جراحی رفع قوز بینی بر روی لینک کلیک کرده و مقاله مورد نظر را مشاهده کنید

سر بینی بزرگ: سر بینی بزرگ معمولاً ظاهر پیازی دارد و باعث می شود انتهای بینی گرد تر از حالت عادی یا چاق به نظر برسد. جراح می تواند با دستکاری سر بینی در غضروف زیر آن تغییر ایجاد کرده و ظاهر آن را اصلاح نماید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا