رپورتاژ

عمل اسلیو معده چیست

اگر می خواهید بدانید که عمل اسلیو معده چیست، تا انتهای مقاله ما را همراهی نمایید.

اسلیو معده چیست

مقدمه

اکنون در این مقاله می‌خواهیم به چگونگی عمل اسلیو معده و نظر آقای دکتر سلیمی در رابطه با مزایای عمل اسلیو معده بپردازیم. دکتر سلیمی بهترین متخصص انواع جراحی لاغری به شمار می آیند. با ما باشید.

عناوین مقاله:

عمل اسلیو معده چیست؟

چاقی چیست؟

عمل اسلیو معده چیست و چگونه باعث لاغری افراد می شود؟

مراحل عمل اسلیو معده چیست و چگونه انجام می شود؟

اسلیو معده دکتر مهدی سلیمی

عمل اسلیو معده چیست؟

افراد زیادی در جهان از اضافه وزن بالا و چاقی در رنج هستند، به خصوص که در سن جوانی به سر می‌برند و انواع رژیم‌های غذایی و ورزش های گوناگون را در رابطه با کم شدن وزن امتحان کرده‌اند و تأثیری روی کاهش وزن آن‌ها نداشته، به‌ همین دلیل به فکر انجام عمل جراحی در رابطه با لاغری هستند.

یک مورد از این عمل‌ها را می‌توان به عمل اسلیو معده اشاره کر، که یکی از بهترین و مؤثرترین نوع جراحی در زمینه لاغری شناخته‌ شده است و از طرفداران زیادی در جهان برخوردار است. همچنین می‌توان گفت که آقای دکتر سلیمی در رابطه با عمل اسلیو معده از تجارب زیاد و خوبی بهره‌مند می‌باشد که می‌توان به عنوان یکی از بهترین پزشکان در زمینه این نوع جراحی از ایشان نام برد.

عمل اسلیو معده یکی از بهترین روش‌ها به منظور لاغری با کمترین میزان تهاجم است  که در آن فرد، حدود ۸۰ درصد از اضافه‌ وزن خود را از دست می‌دهد.

به‌ طور مثال اگر یک شخص ۱۰۰ کیلو اضافه‌ وزن داشته باشد، با انجام عمل اسلیو معده می‌تواند حدود ۸۰ کیلو از آن اضافه‌ وزن را کم کند و همچنین می‌توان گفت افراد چاقی که از اضافه‌ وزن بالای خود رنج می‌برند، با انجام این نوع عمل می‌توانند به وزنی مناسب و نرمال و اندامی زیبا دست پیدا کنند. البته می توان گفت که این نوع عمل، علاوه‌ بر کاهش وزن، در راستای بهبود بیماری‌هایی که مربوط به چاقی می‌باشد نیز کمک شایانی می‌کند و فرد چاق به بهبودی و درمان کامل و خوبی دسترسی پیدا می‌کند.

در ادامه مطلب، نظرات آقای دکتر سلیمی را در رابطه با چاقی و عمل اسلیو معده مورد بررسی قرار می‌دهیم.

چاقی چیست؟

در واقع می‌توان گفت که چاقی یک نوع اختلال پیچیده‌ای می‌باشد که بخش بزرگی از چربی بدن را تشکیل داده و فقط مربوط به تناسب اندام و زیبایی نمی شود، بلکه در واقع چاقی، خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون بالا و آرتروز، میگرن، مشکلات جنسی و زناشویی، عدم اعتماد به ‌نفس، کمردرد و … را افزایش می دهد.

فرد چاق با انجام عمل اسلیو معده، علاوه‌ بر رسیدن به وزنی مناسب، از بیماری‌ها و مشکلات و آسیب‌های جدی و خطرناک که خود چاقی باعث به وجود آمدن آن بیماری ها می شود، پیشگیری کرده و این نوع عمل با کاهش وزن فرد، او را به سلامتی روحی و جسمی می‌رساند. همه‌ این عوامل باعث می‌شود تا فرد در جامعه حضور بهتر و با اعتماد به نفس تری داشته باشد و با انگیزه به زندگی ادامه دهد.

اسلیو و لاغری

عمل اسلیو معده چیست و چگونه باعث لاغری افراد می شود؟

عمل اسلیو معده همانند عمل بای پس یک جراحی به منظور کاهش وزن بدون بازگشت می‌باشد. در این نوع عمل، پزشک پانزده درصد از معده فرد را جراحی کرده و از بدن بیمار خارج می کند که در نتیجه حجم معده کاهش پیدا می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود تا بیمار در مدت‌ زمان خیلی کمی پس‌ از جراحی حدود ۸۰ درصد از اضافه‌ وزن خود را از دست بدهد. این موضوع باعث شده‌ است تا عمل اسلیو معده به یکی از محبوب‌ترین عمل‌های جراحی در زمینه لاغری به شمار آید.

چرا عمل اسلیو معده در بین افراد چاق محبوب است و چگونه سبب لاغری می شود؟ به‌ نظرات آقای دکتر مهدی سلیمی در رابطه با این سوال در ذیل اشاره می نماییم.

در این نوع جراحی، پزشک قسمتی از معده بیمار را از امتداد انحنای عمودی معده که شکل لوله مانندی پیدا می کند، خارج کرده که این کار باعث می‌شود تا اشتهای فرد به‌ صورت چشمگیر و زیاد، کاهش پیدا کند. پس در نتیجه بیمار کمتر غذا خورده و میل کمی به تغذیه پیدا کرده و زودتر احساس سیری می کند و وزن او کم می شود.

یکی دیگر از مهمترین دلایل محبوبیت این نوع جراحی را می‌توان مربوط به این موضوع مهم دانست که وزن با سرعتی بالا کم می شود، به گونه ای که بعد از عمل می‌توان نتیجه‌ عمل که کاهش وزن است را در ظاهر بیمار مشاهده کرد که باعث خوشحالی و انگیزه و اعتماد به نفس در فرد چاق می شود. این روش عمل معده محبوبیت دارد چون به‌ صورت لاپاراسکوپی جراحی می‌شود و دارای دوره نقاهت کمی است و بیمار زمان کمتری در بستر می ماند و سریعتر به زندگی روزمره خود برمی گردد. عمل اسلیو معده محبوب است و تأثیرات چشمگیری روی کاهش وزن بیمار دارد، اما به شرطی که برای این جراحی یک پزشک حرفه ای و متخصص همچون دکتر سلیمی را انتخاب کنیم. انتخاب یک جراح حرفه ای و ماهر یکی از مهم‌ترین نکاتی است که بیمار قبل‌ از جراحی باید به آن توجه داشته باشد، تا به نتیجه مطلوب دست یابد.

با مطالعه‌ دقیق و تحقیقات لازم در انتخاب پزشک مناسب، به این نتیجه خواهید رسید که آقای دکتر سلیمی پیشنهاد و گزینه‌ مناسبی است. چون که پزشک معالج باید همه‌ روش‌های مربوط به جراحی چاقی را بلد باشد و در این زمینه مسلط و حرفه‌ای و متخصص باشد و تمام دوره های مربوطه اعم از پزشکی عمومی، تخصص جراحی، فلوشیپ فوق‌تخصصی جراحی لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی لاغری را گذرانده باشد تا در صورت نیاز بتواند بهترین روش را برای درمان و کاهش وزن بیمار پیدا کند.

مراحل عمل اسلیو معده چیست و چگونه انجام می شود؟

در عمل اسلیو معده، نخست بیمار را بیهوش کرده، سپس برش‌های خیلی کوچکی در قسمت‌های گوناگون شکم بیمار به وجود می آورند.

سپس شکم بیمار را از گاز بی خطر پر می کنند تا پزشک معالج در حین جراحی دید مناسبی داشته باشد. وسیله‌ای که برای این جراحی استفاده می‌شود، لاپاراسکوپ است که جراح از طریق آن، تصویر داخلی شکم را روی مانیتور مشاهده می کند. قسمتی از معده که شامل اتصالات بافت‌های چربی و عروق خونی و … است و باید برداشته شود، با استفاده از خط بخیه از بقیه قسمت‌ها جداسازی می‌شود و بعد خط بخیه را منگنه می‌کنند. سپس قسمت بزرگی از معده را بریده و از داخل شکم بیمار خارج می‌کنند.

در این روش از ابزارهای حرارتی استفاده کرده و بعد از این ‌که خون بند آمد، از شکم بیمار تجهیزات پزشکی را خارج کرده و برش‌ها و زخم‌هایی که وجود داشت را بخیه می‌کنند. پس‌ از پانسمانِ محل زخم و بخیه‌ها، بیمار به اتاق ریکاوری منتقل شده و علائم حیاتی بیمار زیر نظر قرار می‌گیرد.

این عمل به مدت ۳۰ دقیقه الی ۲ساعت طول می کشد. پیشنهاد ما برای انجام عمل به شما آقای دکتر سلیمی می باشد. چرا که این پزشک، سلامتی بیمارانش در رتبه اول قرار دارد و بهترین نوع جراحی لاغری را به بیمارانش پیشنهاد می کند.

نتیجه می گیریم که عمل اسلیو معده اولین انتخاب افراد چاق است زیرا یکی از مهمترین مزیت های این جراحی کم شدن وزن غیر قابل بازگشت و سالم، بهبود بیماری های مربوط به چاقی اعم از دیابت، فشار خون و … می باشد. مهم تر از همه باعث افزایش طول عمر و بهبود کیفیت و حضور با انگیزه فرد در زندگی و جامعه می شود.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا