پزشکی

طرز تهیه فرنی برای نوزاد با آرد برنج

فرنی غذای مقویی است که معمولا بعنوان اولین غذای نوزاد پیشنهاد می گردد. سادگی و سرعت تهیه این غذای کمکی نوازد باعث شده است که مادران هم با لذت این غذا را برای فرزند خود تهیه کنند البته باید توجه داشته باشید که فرنی به شکل ها و با مواد مختلفی تهیه می شود، اما سایت سلامت دات لایف امروز قصد دارد طرز تهیه فرنی برای نوزاد با آرد برنج را شرح بدهد.

طرز تهیه فرنی برای نوزاد با آرد برنج

شروع فرنی برای نوزاد

سن شروع فرنی برای نوزاد بستگی به نظر پزشک متخصصی دارد که فرزندتان نزد ایشان پرونده پزشکی دارد. اما معمولا نوزادانی که مشکل بخصوصی ندارند از پایان شش ماهگی می تواند غذای کمکی را شروع کنند. البته اگر کودک از شیر خشک استفاده کند زمان شروع فرنی برای نوزاد می تواند از 5 ماهگی در نظر گرفته شود که تشخیص آن توسط پزشک اطفال و پس از قد و وزن کردن نوزاد مشخص می گردد.

طرز تهیه فرنی با آب

2 قاشق مرباخوری سر صاف آرد برنج را با نصف لیوان آب و یک قاشق مرباخوری سرصاف شکر کاملا بپزید، سپس هنگام مصرف چند قاشق مرباخوری شیر مادر به آن اضافه نمایید. قوام فرنی باید کمی بیشتر از قوام شیر مادر باشد.

خوب همانطور که مشخص است این دستور تهیه برای مادرانی که به اندازه کافی شیر دارند و فرزند با شیر خشک تغذیه نمی شود مناسب است. اگر فرزندتان با شیرخشک تغذیه می شود می توانید از دستور زیر بهره ببرید.

طرز تهیه فرنی با شیر

ابتدا 120 سی سی (نصف لیوان معمولی) شیر پاستوریزه پرچرب را بمدت 10 دقیقه بجوشانید، سپس آب جوشیده و خنک شده را به آن اضافه کنید تا حجم شیر مجدد به 120 سی سی برسد سپس 2 قاشق مرباخوری آرد برنج و یک قاشق مرباخوری شکر به آن اضافه کنید و مجددا به آن حرارت بدهید تا به قوام لازم برسد.

نکات مهم :

اینکه فرزند شما وقت زیادی از شما در طول روز می گیرد، کاملا طبیعی است ولی سعی بفرمایید غذای نوزاد خود را کم درست کنید تا همیشه نوزاد شما با غذای تازه تغذیه گردد. شما می توانید با 2 برابر کردن مواردی که در بالا ذکر شده است برای مدت بیشتری فرنی داشته باشید اما این فرنی برای نوزاد شما تازه نخواهد بود.

کودکان شیرینی را دوست دارند اما اگر طرز تهیه فرنی برای نوزاد شما به گونه ای باشد که شکر زیادی داشته باشد در آینده احتمال خطر دیابت، اضافه وزن و تمایل نداشتن به غذاهای دیگر وجود خواهد داشت.

آرد برنج را شما می توانید بصورت آماده از سوپر مارکت ها خریداری کنید ولی اگر زحمت تهیه آن را در منزل بکشید خیالتان راحت تر و لذت آن بیشتر خواهد بود. طرز تهیه آرد برنج کار سختی نیست و فقط کافی است یک پیمانه برنج را پاک کرده، بمدت 3 ساعت خیس کنید و سپس آب آن را خالی کرده و در یک بشقاب قرار بدهید تا خشک شود. بعد از چند ساعت آن را آسیاب کنید و مجدد در ظرفی پخشش کنید تا کامل خشک شود.

توجه داشته باشید که اگر آرد برنج رطوبت داشته باشد باعث کپک زدگی می شود.

5/5 – (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا