آخرین و جدیدترین اخبار کرونا

شناسایی مبتلایان به اومیکرون در ۱۰ ایالت آمریکا

به گزارش روز شنبه ایرنا، نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال با انتشار این خبر نوشت: ویروس اومیکرون حداقل در ۱۰ ایالت آمریکا شناسایی شده و این ویروس از ایالت هاوایی تا نیویورک را شامل می شود.

این نشریه آمریکایی می نویسد: با گذشت اندک زمانی بیش از یکهفته پس از اعلام خبر شیوع اومیکرون سویه جدید ویروس کرونا در آفریقای جنوبی اکنون این ویروس جدید، در ایالت هایی همچون، مریلند، یوتا، میسوری، پنسیلوانیا، نیویورک، کلُرادو، مینه سوتا، کالیفرنیا، هاوایی و نبرسکا شناسایی شده است.

احتمال شیوع در سایر ایالت های آمریکا

وال استریت ژورنال نوشت: با توجه به انجام ازمایش از افراد، انتظار می رود به زودی شناسایی و ابتلا به ویروس اومیکرون در سایر ایالت های آمریکا نیز گزارش شود.

بنابراین گزارش، نخستین مورد ابتلا به اومیکرون در آمریکا، چهارشنبه گذشته، ۱۰ آذرماه در ایالت کالیفرنیا، فردی که به تازگی از آفریقا جنوبی بازگشته بود، شناسایی شد.

این گزارش می افزاید: هم اکنون ایالت نیویورک با شناسایی پنج مورد ابتلا به اومیکرون در روز پنجشنبه، بیشترین آمار مبتلایان به سویه جدید کرونا در میان سایر ایالت های آمریکا را دارد.

این نشریه آمریکایی می نویسد: درحالی که بسیاری از کشورهای جهان از جمله آمریکا ممنوعیت سفر به آفریقای جنوبی، مبدا شیوع اومیکرون اعمال کردند، اما سازمان جهانی بهداشت و برخی از دانشمندان این اقدام را محکوم و اعلام کردند که این ممنوعیت ها سازنده نیست.

شیوع اومیکرون در ۳۸ کشورجهان

به گزارش ایرنا، سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (جمعه ۱۲ آذرماه) اعلام کرد اکنون سویه اومیکرون ویروس کرونا در ۳۸ کشور جهان شناسایی شده است اما تاکنون هیچ مورد از مرگ مربوط به این سویه گزارش نشده است.

«ماریا ون کرخوف»، یک مقام در سازمان جهانی بهداشت، طی یک کنفرانس خبری گفت که این سازمان شاهد "نرخ رشد فزاینده" و افزایش شناسایی مورد ابتلا به سویه اومیکرون بوده است.

وی افزود: گفته می‌شود که میزان سرایت این سویه افزایش یافته است، آنچه ما باید بدانیم این است که آیا در مقایسه با سویه دلتا سرایت پذیری بیشتری دارد یا خیر.

**۱۳۰۲**

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا