آخرین اخبار روز استان های ایران

سیستم حمل و نقل شهر یزد، هوشمند می‌شود

سیستم حمل و نقل شهر یزد، هوشمند می‌شود

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت: با توجه به اقدامات انجام شده، گام به گام به حمل و نقل هوشمند در شهر جهانی یزد نزدیک خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، مهدی فعالی به تشریح برنامه ها و اولویت های این سازمان در مدیریت جدید پرداخت و اظهار کرد: به دنبال استفاده بهینه از امکانات حمل و نقل عمومی هستیم، اما علیرغم وجود زیرساخت‌های مناسب بهره برداری خوبی از آنها انجام نمی شود به طوری که چندین سال است میانگین مسافران استفاده کننده از اتوبوس های شهری رو به کاهش است.

وی بیان کرد: هم اکنون طبق آماری که تهیه شده است حدود ۱۰۰ نفر در روز از هر اتوبوس شهری استفاده می کنند که این آمار نشان از بهره‌برداری ضعیف از امکانات موجود می باشد و در این زمینه باید نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنیم تا بتوانیم به بهترین نتیجه برسیم.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با اشاره به عملیاتی شدن حمل و نقل ترکیبی در شهر، گفت: به نظر می رسد بیشتر اقدامات در استفاده از حمل و نقل عمومی باید به این سمت حرکت کند.

وی به عنوان یکی از مشکلات پیش روی حمل و شهری از عدم حمایت دولت نام برد و گفت: دولت طبق قانون از حمل و نقل عمومی نمی کند و کمک هایی که در قانون مشخص شده را نیز به شهرداری پرداخت نمی کند.

فعالی در خصوص اجرای حمل و نقل هوشمند با بیان اینکه هنوز اول راه رسیدن به این هدف هستیم، گفت: حمل و نقل هوشمند یکی از اصول اولیه شهر هوشمند است. برای رسیدن به حمل و نقل هوشمند نیاز به تغییرات مختلفی در عناصر مربوط به حمل و نقل شهری همچون جابجایی برخی ایستگاه ها، پایانه ها و ساخت ایستگاه های هوشمند داریم که پیگیری خواهد شد.

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد اعلام کرد: با تدابیری که اندیشیده خواهد شد گام به گام به حمل و نقل هوشمند در شهر جهانی یزد نزدیک خواهیم شد.

وی بیان کرد: باید از نظر اِلِمان شهری باید نگاه متفاوتی به ایستگاه ها و پایانه های اتوبوس های شهری داشته باشیم که فراموش شده است.

فعالی در زمینه بهره برداری مناسب از نرم افزار اتوبوس یاب، بیان کرد: اطلاعات این نرم افزار به روز نیست و ممکن است تاکنون مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده باشد که ما در صدد رقع مشکلات را هستیم و اطلاعات به روز خواهد شد و پس از اجرای فرآیند تولید محتوای کامل و صحیح نرم افزار را در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

وی در ادامه با بیان اینکه شهردار یزد یکی از مولفه های اولویت دار شهرداری را حمل و نقل درون شهری قرار داده اند، گفت: انتقال بخش ترافیک شهرداری به سازمان حمل و نقل شهرداری در دستور کار است و بر اساس اصول اجرایی بهترین روند برای شکل دهی و ساماندهی به حمل و نقل عمومی در شهر خواهد بود چرا که ترافیک شهری به استفاده مردم از حمل و نقل عمومی همچنین به تحقق ترکیبی شدن حمل و نقل عمومی کمک می کند.

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد به تقسیم بندی اولویت های سازمان اشاره کرد و گفت: کنترل ترافیک شهری برای استفاده حداکثری از حمل و نقل عمومی، حمل و نقل هوشمند، فرهنگ سازی استفاده از حمل و نقل عمومی، آموزش کارکنان و رانندگان و ارتباط مستمر با مردم برای دریافت نظرات آنها به عنوان اولویت های سازمان دنبال خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا