رپورتاژ

سوپر ویزای کانادا چیست؟

ویزای توریستی کانادا مناسب افرادی می‌باشد که به هدف از اقامت کوتاه مدت در کانادا قصد ورود به این کشور را دارند. این ویزا به شما اجازه می‌دهد برای مدتی معین وارد این کشور شده و بازگردید. معمولا اگر هدفتان گردش، شرکت در مراسمات و یا کنفرانس‌ها، دیدن دوستان و آشنایان یا ملاقات کاری می‌باشد، باید اقدام به دریافت ویزای توریستی کانادا نمائید. حتما توجه داشته باشید که ویزای توریستی کانادا هزینه خدمات درمانی و بیمارستانی را پرداخت نمی‌کند و شما حتما باید بیمه مسافرتی داشته باشید.

انواع ویزای کانادا به دو نوع سینگل (یکبار ورود) و مولتی (چندبار ورود) تقسیم می‌شوند. زمانی که ویزای سینگل دارید، تنها اجازه دارید برای یکبار وارد کشور کانادا شوید و برای یک مدت معین در آنجا مانده و خارج شوید؛ این مدت نباید طولانی باشد. ضمنا اگر از کانادا خارج شوید، ویزای شما باطل خواهد شد، حتی اگر که مدت زمان موردنظر پایان نیافته باشد. ویزای مولتی کانادا به شما اجازه می‌دهد که برای مدتی که تعیین می‌کنید، هرچندبار که نیاز دارید ورود و خروج داشته باشید و در هربار ورود تا 6 ماه فرصت اقامت خواهید داشت و پس از 6 ماه باید خارج شوید. البته توجه داشته باشید که اگر دلیلی موجه دارا هستید، می‌توانید به وسیله درخواست خود این مدت 6 ماهه را افزایش دهید، اما باید شرایطتان لزوم آن را ثابت کند.

سوپر ویزای کانادا چیست؟

این ویزا مخصوص پدر و مادرانی می‌باشد که فرزندان یا نوه‌هایشان شهروند کانادا هستند و یا اقامت دائم کانادا را دریافت کرده‌اند و اکنون قصد دارند پس از مدت‌ها آن‌ها را در کشور کانادا ببینند. مدت زمان این ویزا 10 ساله است، اما چون مدت زمان پاسپورت‌های ایرانی 5 ساله است، این ویزا نیز برای ایرانیان 5 ساله صادر می‌شود. با این ویزا شما می‌توانید تا 5 سال هرچندبار که نیاز دارید به کانادا ورود و خروج داشته باشید و در هربار ورود تا 2 سال می‌توانید اقامت داشته باشید.

از لزومات سوپر اخذ ویزای کانادا ، داشتن دعوت‌نامه فرزند یا نوه بالای 18 سال (با سن قانونی) می‌باشد که کاملا ضروری است. همچنین فرزند شما باید ماهانه بالای 24 هزار دلار کانادا حقوق داشته باشد تا بتواند ثابت کند که از عهده هزینه‌های شما برخواهد آمد. توجه داشته باشید که برای درخواست سوپر ویزای کانادا، مدارک اقامت و همچنین برگه ارزشیابی مالی فرزندتان باید ضمیمه پرونده درخواست ویزا شود. البته حقوق 24 هزار دلاری که ذکر شد درصورت افزایش تعداد اعضای خانواده بیشتر خواهد شد و به همین منظور باید تعداد فرزندان در خانواده ذکر شوند.

برای کسانی که همسر شاغل دارند و با یکدیگر خرج و مخارج زندگی را محیا می‌کنند، این امکان وجود دارد که برای ثابت کردن تمکن مالی از همسر خود کمک بگیرند؛ در اینصورت همسر شما باید دعوت‌نامه‌ای جداگانه امضاء کند.

اجازه افسر مرزی

توجه داشته باشید که صرف داشتن ویزا شما از شر موانع ورود به کانادا خلاص نشده‌اید. مرحله نهایی ورود به کانادا در مرز کانادا می‌باشد. افسر مرزی نیز سوالاتی از شما خواهد پرسید و شما باید درباره هدف خود و اینکه چرا به کانادا سفر می‌کنید به او توضیح دهید. شما باید او را متقاعد کنید که اقامت شما موقت خواهد بود و بزودی خواهید برگشت و دلایل خود را برای این اعتماد بیان کنید؛ سپس اگر افسر مرزی به شما اجازه ورود بدهد، قادر خواهید بود وارد خاک کانادا شوید. اگر در این مورد مشکلی برایتان وجود دارد، می‌توانید از مشاوره تخصصی ایرانیکا استفاده کنید.

خدمات شرکت ایرانیکا برای اخذ ویزای کانادا

شما با استفاده از خدمات ایرانیکا می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن و همچنین با راهنمایی کامل اقدام به دریافت ویزای خود کنید. همانطور که می‌دانید، دریافت ویزا به تنهایی کاری سخت است و شما نیاز به مشاوره و راهنمایی کارشناسان باتجربه در این زمینه دارید. خدمات ایرانیکا در این زمینه شامل مراحل زیر می‌باشد:

  • تکمیل فرم تقاضا
  • آماده سازی پرونده
  • واریزی کارمزد سفارت
  • وقت سفارت کانادا برای ثبت اثر انگشت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا