آخرین و جدیدترین اخبار ورزشی

سومین رویداد بین‌المللی جهان در سال 2021 در انتظار دختر تاریخ‌ساز وزنه‌برداری/ بازگشت به محل افتخارآفرینی

اخبار ورزشی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مسابقات جهانی وزنه‌برداری در سال 2021 طی روزهای 16 تا 26 آذر ماه در تاشکند ازبکستان برگزار خواهد شد. علاوه 10 وزنه‌بردار مرد که قرار است از بین 12 نفر حاضر در اردو انتخاب شوند، چهار وزنه‌بردار بانو نیز به نمایندگی از ایران در این رقابت‌ها روی تخته خواهند رفت.

الناز باجلانی با رکورد ورودی 210 کیلوگرم در دسته 76 کیلوگرم، سیده الهام حسینی با رکورد ورودی 225 کیلوگرم در دسته 81 کیلوگرم، یکتا جمالی با رکورد ورودی 215 کیلوگرم در دسته 87 کیلوگرم و فاطمه یوسفی با رکورد ورودی 220 کیلوگرم در دسته 87+ کیلوگرم؛ نفرات اعزامی ایران به مسابقات جهانی ازبکستان هستند.

این انتخاب در حالی اتفاق افتاده که در بین این نفرات، یکتا جمالی در سال 2021 در دو رویداد بین‌المللی دیگر هم شرکت کرده و البته در هر دو نیز موفق به کسب مدال جهانی شده است.

جمالی خرداد ماه امسال در مسابقات جهانی جوانان که در تاشکند ازبکستان برگزار شد، در حالی که وزنه‌بردار رده سنی نوجوانان محسوب می‌شد با رکورد 92 کیلوگرم در یک ضرب، 116 کیلوگرم در دو ضرب و مجموع 208 کیلوگرم صاحب سه مدال برنز جهان شد. این اولین مدال جهانی وزنه‌برداری بانوان بود که خرداد ماه امسال توسط یکتا جمالی به دست آمد.

این بانوی وزنه‌بردار کشورمان مهر ماه نیز در مسابقات نوجوانان جهان در جده روی تخته رفت و با رکورد 90 کیلوگرم در یک ضرب، 115 کیلوگرم در دو ضرب و مجموع 205 کیلوگرم صاحب نقره جهان شد.

او حالا بار دیگر یکی از اعضای تیم ملی ایران در مسابقات بین‌المللی است که به میزبانی تاشکند برگزار می‌شود. جایی که او برای اولین بار وزنه‌برداری ایران را صاحب مدال در بخش زنان کرد.

فدراسیون وزنه‌برداری به دنبال پرواز مستقیم تاشکند برای تیم‌های ملی

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا