آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

سفر هیأت بلندپایه نظامی ایران به کابل

 سفر هیأت بلندپایه نظامی ایران به کابل

یک هیأت بلندپایه نظامی به ریاست معاون ستادکل نیروهای مسلح ایران به کابل سفر کرده است تا با مقامات حکومت کنونی افغانستان دیدار و گفتگو کند.

به گزارش تسنیم، در این دیدار برخی مقامات حکومت افغانستان از وزارت کشور، امور مرزها و قبایل همچنین وزارت کشاورزی این کشور نیز حضور داشتند.

«سرتیپ بهرام حسینی»، ریاست معاون ستاد کل نیروهای مسلح در سفر به کابل با «مالی خان صدیق» معاون نیروهای مسلح حکومت افغانستان درباره همکاری‌های مشترک مرزی گفتگو کرده است.

وزارت دفاع طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که حاجی مالی خان صدیق، معاون رئیس ستاد ارتش افغانستان در این دیدار از همکاری‌ها و روابط نیک ایران و افغانستان یاد کرده و گفته است که حکومت سرپرست افغانستان همواره خواهان روابط نیک با جمهوری اسلامی ایران بوده و متعهد به همکاری‌های بیشتر در زمینه‌های گوناگون است.

وزارت دفاع طالبان در صفحه‌ توئیترش نوشته است که هیات ایرانی تعهدات دو کشور را در زمینه‌های گوناگون مثبت ارزیابی کرده و از تحکیم روابط اطمینان داده است. به گفته وزارت دفاع حکومت افغانستان، دو طرف درباره مسائل مرزی، تقویت همکاری‌های مشترک و حل برخی مشکلات تاکید کردند.

وزارت دفاع طالبان همچنین در صفحه‌ توئیترش نوشته است که هیات ایرانی تعهدات دو کشور را در زمینه‌های گوناگون مثبت ارزیابی کرده و از تحکیم روابط اطمینان داده است.

سفر هیأت ایرانی به کابل درحالی انجام شده است که اخیر بحث حقابه ایران به طور جدی با حکومت افغانستان مطرح و به جدال لفظی میان دو طرف منجر شده است. در این راستا، ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در سفر به چابهار پیرامون حق آبه هیرمند گفته بود که به حاکمان افغانستان اخطار می‌کنم، حق‌آبه مردم سیستان و بلوچستان را به فوریت بدهند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا