رپورتاژ

سرور hp چیست؟

سرور hp چه کاربرد هایی دارد ؟

HP Server محصولی از شرکت آمریکاست. در واقع یک سرور ، قلب قسمت it یک شرکت می باشد. و وظیفه آن انتقال اطلاعات ، ذخیره سازی اطلاعات است .

سازمانی خود را در سری های مختلفی روانه بازار می کند . به طور کلی سرور اچ پی، از ترکیب سخت افزار های مختلفی مانند رم سرور ( RAM ) ، فضای ذخیره سازی ، سی پی یو سرور ( CPU ) و … تشکیل شده اند .

سرور اچ پی، رایج ترین سرور در دیتا سنترها می باشد. شرکت بزرگ HPE که در زمینه تولید محصولات مرتبط با شبکه و دیتا سنترها فعالیت می کند، برای مدت طولانی از موفق ترین کمپانی ها در زمینه تولید سرور می باشد.

کمپانی اچ پی، سرورهای خود را از لحاظ ظاهری در دو نوع رکمونت (Rackmount) و تاور (Tower) تولید می کند. سرورهای HPE علاوه بر کیفیت و عملکرد بسیار خوب و بالایی که دارند، به خوبی می توان آنها را مدیریت نمود.

از سری سرورهای اچ پی می توان به سرورهای سری ProLiant DL و ProLiant ML اشاره کرد که ML و یا DL، نشان دهنده رکمونت و یا Tower بودن سرورها می باشد.

سرورها مهم‌ترین بخش تجهیزات شبکه را در برمی‌گیرند که وظیفه ارائه سرویس را بر عهده دارد و طراحی و تولید آن‌‌ها با تنوع بسیار در کارایی صورت می‌گیرد تا در شبکه‌های گوناگون و ابعاد متفاوت بتوان از آن‌ها استفاده کرد.

سرور HP یا با نام کامل HPE Servers محصولی از شرکت Hewlett Packard Enterprise کشور آمریکاست. سرور که در واقع قلب شبکه شماست، وظیفه انتقال اطلاعات، پردازش، ذخیره سازی و تخصیص منابع شبکه را بر عهده دارد.

شرکت اچ پی HP محصولات سازمانی خود را با عنوان HPE به بازار عرضه کرده است. این سرورها طیف گسترده ای از محصولات را شامل می شوند.

در این مقاله سعی ما آشنایی با سرور hp بوده است و می خواهیم ببینیم که مزایای انتخاب سرور اچی پی چیست و چرا سرور اچ پی از سوی متخصصین شبکه توصیه شده است.

 

سرورها با هدف اصلی به‌اشتراک‌گذاری منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تولید شده‌اند و در دو دسته سرور اختصاصی (Dedicated Server) و سرور مجازی (Virtual Private Server) عرضه شده‌اند.

سرورها دربرگیرنده‌ی مجموعه‌ای از سخت‌افزارها هستند که به آن‌ها تجهیزات سرور گفته می‌شود. انواع تجهیزات سرور عبارتند از:

تجهیزات کولینگ : فراهم‌کردن امکان خنک‌سازی تمامی قطعات الکترونیکی سرور
سنسور دما: به کمک این سنسورها، دمای داخل کیس سرور تعیین می‌شود و فرمان کار با سرعت بالا به فن داده می‌شود.
فیلترهای تصفیه: از دیگر تجهیزات شبکه و سرور است که به‌منظور حفظ خنکی، تصفیه و یا فیلترکردن هوا همراه با فن به کار برده می‌شوند.
امنیت فیزیکی: سرورها به‌منظور حفظ دیتا در مراکزداده مهم به لحاظ امنیت فیزیکی در سطح بالایی قرار دارند.
صفحه نمایش وضعیت: یکی از تجهیزات شبکه و سرور نمایشگر وضعیت است که به شکل لامپ‌های LED هستند.
پورت‌ها : از پورت‌ها به منظور راه‌اندازی سرور و دیگر تجهیزات سرور استفاده می‌شود.

علت استفاده عموم مردم از سرور hp چیست ؟
سرور اچ پی به دلیل برخورداری از قابلیت‌های خاص،کارایی بالا، قیمت مناسب ، دسترسی آسان به قطعات یدکی سرور ،موفق به فروش تعداد بالاتری سرور نسبت به سایر رقبای خود شده است. لازم به ذکر است کلیه سرورهای اچ پی نسبت به کلیه برندهای هم‌رده خویش دارای: کارایی و سرعت بالا، انعطاف‌پذیری مناسبتر، مدیریت‌پذیری و قابلیت بروز رسانی و بهره‌مندی از سخت‌افزار قدرتمند و قابل دسترس ، تأمین امنیت در سیستم عامل میباشد و با توجه به خصوصیات فوق ‌درایران بسیار موردتوجه مدیران شبکه قرار گرفته است و به نوعی بازارفروش سرور را در اختیار خویش دارد.

فروش سرور اچ پی تهران

لیست قیمت سرور HP
علاوه بر مواردی که بیان شد ویژگی دیگر سرورهای HP کاهش پیچیدگی‌ها و هزینه‌های سرویس و نگهداری میباشد . این امر با توجه به سیاستهای مناسب اخذ شده توسط شرکت HPE میباشد و به دلیل ارائه کارایی مناسب و به دنبال آن خرید سخت‌ افزار های کمتر و درنتیجه کاهش هزینه صورت میپذیرد.

فروش سرور اچ پی – فروش سرور اچ پی – فروش سرور اچ پی

علاوه بر موارد فوق که موجب سهولت در مدیریت سرورها و کاهش نیروی انسانی می‌گردد. با قابلیت ایجاد مجازی‌سازی در مقیاس بالا، نیاز به خرید سخت‌افزار کمتری وجود دارد، ضمن آنکه لایسنس‌های موردنیاز با هزینه کمتر و قابل رقابت با رقبا در دسترس خواهد بود. در نتیجه سرورهای HP در مجموع با صرف انرژی کمتر، امنیت بالایی را فراهم می‌کنند.
ساپرا صنعت امور زیر را انجام می دهد :

خريد سرور hp
فروش سرور HP
خريد سرور اچ پي
فروش سرور اچ پي
بررسی سرورهای پرولیانت HP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا