آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

سرلشکر موسوی: توان پهپادی ارتش در حال افزایش است/ اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی در حیاط خلوت استکبار

سرلشکر موسوی: توان پهپادی ارتش در حال افزایش است/ اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی در حیاط خلوت استکبار

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: افزایش توان پهپادی ارتش هم از نظر تعداد و هم از نظر کیفیت در حال اتفاق افتادن است که امروز شاهد بخشی از آن هستیم.

سرلشکر موسوی: توان پهپادی ارتش در حال افزایش است/ اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی در حیاط خلوت استکبار

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در مراسم تحویل‌دهی بیش از 200 فروند پهپاد راهبردی تولیدی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به نیروهای چهارگانه ارتش، در سخنانی اظهار کرد: ما در ایامی که به نام روز ارتش نامگذاری شده است قرار داریم و هرچه زمان می‌گذرد و حوادث بیشتر دیده می‌شود، انسان بیشتر به دید راهبردی حضرت امام (ره) پی می‌برد.

وی افزود: درست در روزهای اول انقلاب که زمزمه‌های انحلال ارتش به‌وجود آمده بود و هیچکس این اشراف را نسبت به آینده نداشت، تنها رهبر معظم انقلاب با حضرت امام خمینی (ره) هماهنگ بودند، امام راحل فرمودند که ارتش باید برای کشور بماند.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: در آن ایام خیلی‌ها معتقد بودند که ارتش آموزش دیده رژیم سابق است، اما امام راحل که ارتش را می‌شناختند، پای ارتش ایستادند و وقتی مسائل داخلی کشور به‌وجود آمد، تنها سازمان منسجمی که از اول انقلاب برای حفظ آن شهید تقدیم کرد، ارتش بود.

امیر سرلشکر موسوی تأکید کرد: بعد از آن هم ارتش نقش بی‌بدیلی در دفاع مقدس ایفا کرد. تا قرن‌ها بعد نسل‌های آینده به نسلی که در دفاع مقدس ایستادن و نگذاشتند یک وجب از خاک این کشور جدا شود و پای آرمان‌ها ایستادند، افتخار خواهند کرد.

وی گفت: بعد از آن دوران هم ارتش در دوران سازندگی و دفاع از حرم اهل بیت و همچنین در حوادث و بلایای طبیعی صدها عملیات انجام داد و همه این‌ها محصول حمایت‌های امام راحل و فرماندهی حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب بوده است.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه ما هنوز از درک عظمت سربازی در جمهوری اسلامی ایران عاجز هستیم، گفت: نیروهای مسلح ما در لباس سربازی تحت زعامت نایب امام زمان پای تحقق اهداف عالی پیامبران و ائمه (ع) عمرشان را صرف کرده‌اند و به عنوان بازوی مسلح این نظام در این لباس قرار گرفتند.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما هم اجرای دقیق فرامین مقام معظم رهبری است تا بتوانیم شایستگی لازم برای ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) را پیدا کنیم.

امیر سرلشکر موسوی با بیان اینکه ارتش در دانشگاه انقلاب تبدیل به یک پدیده جدید شده است، عنوان کرد: امروز در نیروی زمینی شاهد تحولات جدیدی هستیم که در حقیقت باید بگوییم یگان‌های این نیرو یک پوست‌اندازی جدید کرده است و اگر کسانی که قبلا در این نیرو بوده‌اند، امروز وارد نیروی زمینی شوند با بسیاری از حوزه‌های جدید که با آن ناآشنا هستند مواجه خواهند شد.

فرمانده کل ارتش با اشاره به پیشرفت‌های نیروی پدافند هوایی، ادامه داد: زمانی ما پوشش‌های راداری را در مرزهای کشور ترسیم می‌کردیم و دائم نگران خلاءهای راداری بودیم، اما امروز در موضوع رادار هیچ نگرانی نداریم. وقتی نیروی پدافند هوایی و وزارت دفاع سامانه‌ای مانند باور ۳۷۳ را می‌سازند، دیگر جای هیچ نگرانی در این موضوع نیست.

وی با اشاره به اقدامات نیروی هوایی ارتش، تصریح کرد: به شهادت همه اسناد موجود از روز اول انقلاب تاکنون هر مأموریتی به نیروی هوایی ارتش واگذار شده است، به بهترین نحو ممکن آن را اجرا کرده است. یک زمانی به جوانان ما اجازه داده نمی‌شد به یک پیچ دست بزنند حالا به جایی رسیده‌ایم که هواپیما می‌سازیم.

فرمانده کل ارتش با تجلیل از اقدامات نیروی دریایی ارتش، ادامه داد: روزی نیروی دریایی ما در خلیج فارس افتخارات بزرگی آفرید، اما امروز پا را از این فراتر گذاشته است و هر چه لازم دارد، با کمک وزارت دفاع می‌سازد. امروز نداجا به آن درجه از توانمندی رسیده است که همزمان ۴ ناوگروه در چهار نقطه عالم دارد.

امیر موسوی با بیان اینکه تاکنون نظام سلطه هر کاری می‌توانسته انجام داده است، گفت: اما امروز پرچم جمهوری اسلامی ایران هزاران کیلومتر آن سوتر در حیاط خلوت استکبار جهانی به اهتزاز در آمده است و این‌ها به برکت خون شهدا است.

وی با اشاره به توان پهپادی ارتش، افزود: ارتش از گذشته هم پهپاد در اختیار داشت، اما از یکی دو سال گذشته و با برگزاری یک رزمایش این توان، رسانه‌ای شد. بعد از رونمایی از پایگاه پهپادی ۳۱۳ در راستای ارتقای توان پهپادی، ارتش و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای تحقق این مهم کمر همت بستند.

امیر سرلشکر موسوی اظهار کرد: دستاوردهای پهپادی ارتش حاصل تدابیر و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب است و در این حوزه شاهد تلاش همه نیروها، وزارت دفاع و جوانان و دانشمندان مؤمن هستیم. افزایش توان پهپادی ارتش هم از نظر تعداد و هم از نظر کیفیت در حال اتفاق افتادن است که امروز شاهد بخشی از آن هستیم.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا