آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

سردار جوانی: اغتشاشات پاییز نتیجه مهندسی دشمن در حوزه مدیریت فکر است

سردار جوانی: اغتشاشات پاییز نتیجه مهندسی دشمن در حوزه مدیریت فکر است

معاون سیاسی سپاه پاسداران با بیان اینکه، دشمن می‌خواهد ذهن و باور را تصرف کند، گفت: اغتشاشات پاییز نتیجه مهندسی دشمن در حوزه مدیریت فکر است.

سردار جوانی: اغتشاشات پاییز نتیجه مهندسی دشمن در حوزه مدیریت فکر است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست مسئولان استانی بسیج اساتید سراسر کشور، گفت: مشکلات را با کار و تلاش و همت باید حل کرد.

اغتشاشات پاییز نتیجه مهندسی دشمن در حوزه مدیریت فکر است

وی در میان ۴ محور برنامه‌های سازمان بسیج اساتید به بحث جهاد تبیین پرداخت و از ضرورت جهاد تبیین سخن گفت.

وی عنوان کرد: پس از طرح جهاد ملی تبیین، برخی جاها کارهایی در این رابطه صورت گرفته است. باید کاری کنیم که حق این جهاد را ادا کنیم، هر گاه حق این جهاد ادا شود هدایت اتفاق می‌افتد.

سردار جوانی افزود: بنده ۴۰ سال است در میدان‌های مختلف جهاد حضور دارم و اذعان دارم در این میان جهاد تبیین سخت ترین جهاد است.

وی عنوان کرد: رهبری می‌فرمایند دشمن امروز به دنبال تصرف قلوب است دشمن به دنبال اندیشه‌سازی است. اتفاقات و اغتشاشات پاییز نتیجه مهندسی دشمن در حوزه مدیریت فکر است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در جهاد تبیین باید چند کار اصلی انجام داد. منطقه منازعه ذهن‌هاست، دشمن می‌خواهد ذهن و باور را تصرف کند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ما در جهاد تبیین واقع‌نگاری و حقیقت‌نگاری است، اظهار کرد: دشمن در جنگ شناختی تصویر‌سازی غلط می‌کند. هنر ما باید تصویرسازی واقعی باشد. باید تصویرسازی حقیقی از انقلاب، امام و دستاوردها داشته باشیم و تحلیل درست از مشکلات ارائه دهیم.

سردار جوانی با تاکید بر ۴ راهبرد رهبری شامل مشارکت، رفاقت، سلامت و امنیت و فرمایشات ایشان در خصوص انتخابات قوی مطرح کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، انتخابات می‌تواند منشا قدرت ملی باشد. رهبری نکات ارزشمندی در دیدار با دانشجویان داشتند. ایشان فرمودند آرمان‌ها موتور پیشران حرکت هستند. موتور پیشران ملت، آرمان است. امروز برای ما تمدن سازی اسلامی یک آرمان مهم است، این موتور پیشران برای کشور ماست.

وی خاطرنشان کرد: هر موتور سوختی لازم دارد و سوخت موتور پیشران کشور امید است. دشمن امروز می‌خواهد سوخت موتور انقلاب را بگیرد و با نابود کردن اعتماد، انقلاب را از حرکت باز دارد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: اصلی ترین جهاد امروز، جهاد امیدآفرینی است و راه امیدآفرینی تبیین است‌.

سردار جوانی افزود: جنگ شناختی دخل و تصرف در ادراک است و در این میان جهاد تبیین راه جلوگیری از این دخل و تصرف هاست. هنر ما در جهاد تبیین باید ریشه‌یابی درست باشد.

وی از اساتید دانشگاه خواست در میان محورهای برنامه‌های سازمان به عنوان مهم‌ترین محور و یک اولویت آنی و فوری به جهاد تبیین بپردازند که خروجی آن جلوگیری از فریب خواهد بود.

زنجیره ایده تا ثروت را در بسیج کامل کرده‌ایم

سردار رحیمی معاون علمی سازمان بسیج مستضعفین نیز در این نشست عنوان کرد که بسیج اساتید باید میدان‌دار راهبری و هدایت کلیه فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فناوری باشد. معاونت علمی آمادگی کامل برای پشتیبانی از فعالیت‌های علمی بسیج اساتید را دارد.

وی افزود: با توجه به مقتضیات نظام و ظرفیت‌های لشگری و کشوری نیازمند خدمات بسیج اساتید هستیم.

رحیمی همچنین بر ضرورت ساماندهی فعالیت‌های علمی شامل نقشه جامع علمی کشور و نقشه علمی جامع دفاعی_ امنیتی که تمام فعالیت ‌هایش در دو بعد ملی و دفاعی است تاکید کرده و آن را بر عهده بسیج اساتید دانست.

وی با اشاره به آنکه تک تک کلمات بیانیه گام دوم را به عنوان طرح‌های کلان باید به کار برد، گفت: بیانیه گام دوم رهبری مطالعه شده و برایش فکر شده و بر این اساس نقشه راه بسیج نوشته و پیاده سازی شده است.

معاون علمی بسیج مستضعفین گفت: زنجیره ایده تا ثروت را در بسیج کامل کرده‌ایم و به دنبال اکتشاف قلمروهای تازه در عرصه‌های علمی هستیم.

وی همچنین بر ضرورت تولید دانش از مبانی انقلاب اسلامی و تولید فناوری برای رفع مسائل کشور تاکید کرده و گفت: این فعالیت‌های علمی باید مناطق تاریک فناوری را در جهان روشن کند.

رحیمی پیشنهاد داد که طرح مرجعیت علمی با مرجعیت بسیج اساتید مطرح شود و از تمرکز بر خلق شرکت‌های دانش‌بنیان مردمی در قرارگاه جهاد علمی و تقویت زیرساخت‌‌ها با مراکز رشد الگویی گفت.

وی سپس به رویداد ملی جریان با ۳۲ رویداد استانی و ۵۰۰ رویداد در شهرستان‌ها در نظام مسائل اولویت دار کشور اشاره کرد.

معاون علمی بسیج مستضعفین در پایان از بسیج اساتید خواست راهبر این جریان باشد و هسته‌های نخبگانی را راه‌اندازی نماید.

آینده از آن اسلام و نظام جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین رضایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین نیز در این نشست ضمن تبریک ایام بزرگداشت معلم، یاد و نام شهید مرتضی مطهری را گرامی داشت.

وی در این جلسه‌ موضوعاتی را مطرح و به سوالات اساتید پاسخ گفت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین برخی رموز موفقیت مطهری و اندیشه او را که مورد توجه روشنفکران و معلمان و دلباختگان معارف الهی بوده برشمرد و برخی این موفقیت‌ها را مرهون خانواده‌ی ایشان دانست.

رضایی با اشاره به حساسیت دشمن در خصوص موضوع حیا و عزت و شرف، به موضوع سبک زندگی دینی و تربیت سازی‌ها اشاره کرده و از برنامه دشمن برای ریشه‌زنی و هجمه به سلامت خانواده گفت.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین سپس به ارتباط هدایت و قلب اشاره کرد و با بیان برخی آیات گفت: هدایت بر قلب سالم وارد می شود.

وی برخی موانع هدایت را نیز برشمرده و بر لزوم یاد خدا و پرهیز از غفلت تاکید کرد.

رضایی همچنین از ضرورت توجه و توکل به اراده خدا گفت و بیان کرد: اگر در همه معادلات خود و در هر کار به خدا توکل کنیم خدا دستگیری خواهد کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین در ادامه به اتفاقات خوبی که در منطقه افتاده است اشاره کرد و گفت: این روزها اتفاقات خوبی در سایه مقاومت و توکل بر خدا افتاده است. و این نشان می‌دهد که در سایه توکل به خدا هدایت اتفاق خواهد افتاد. در مسیر انقلاب اسلامی هم با توجه به اینکه وعده خدا نصرت است، از تردیدها دوری کنیم.

وی محوریت اتفاقات بزرگ را ولایت دانست و بیان کرد: هر کسی عزت می‌خواهد باید بندگی کند. هر کسی طاعت نائب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را انجام دهد تمام عزت را خدا یکجا به او خواهد داد. تبعیت از امام و مقام معظم رهبری عزت خواهد داشت. محوریت ولایت است و آینده از آن اسلام و نظام جمهوری اسلامی است و بنابراین جایی برای نگرانی نخواهد بود.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا