آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

سردار اخوان: بهداشت و درمان یکی از مهم‌ترین ارکان تهدیدات بیوتروریسم است

سردار اخوان: بهداشت و درمان یکی از مهم‌ترین ارکان تهدیدات بیوتروریسم است

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه گفت: بهداشت، امداد و درمان یکی از مهم‌ترین ارکان جدایی‌ناپذیر در همه اقدامات و فعالیت‌های حیاتی و از جمله مواجهه با تهدیدات اعم از نظامی، تروریستی، بیوتروریسم و حوادث طبیعی است.

سردار اخوان: بهداشت و درمان یکی از مهم‌ترین ارکان تهدیدات بیوتروریسم است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، رزمایش تخصصی بین بیمارستانی شهید شوشتری نیروهای مسلح در شمال شرق کشو با محوریت بهداری رزمی نیروهای مسلح در تقابل با تهدیدات احتمالی از جمله حملات تروریستی، بیوتروریسم و حوادث طبیعی امروز چهارشنبه در منطقه شمال شرق کشور برگزار شد.

در این رزمایش که به میزبانی بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه و قرارگاه منطقه ثامن‌الائمه(ع) برگزار شد، مراحل و شیوه‌های مختلف همپوشانی، تقویت، هماهنگی و هم‌افزایی بخش‌های گوناگون بهداشت، امداد و درمان سپاه، ارتش و فرماندهی انتظامی و همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی، اورژانس و هلال احمر در شرایط بحران و مقابله با تهدید به اجرا درآمد.

سردار احمد اخوان فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه در منطقه عمومی برگزاری رزمایش بیان کرد: هماهنگی و هم‌افزایی سپاه، ارتش و فرماندهی انتظامی و سایر بخش‌های نیروهای مسلح که امروز یکی دیگر از برنامه‌های تعاملی خود را در بهداری رزمی در قالب رزمایش تخصصی بین بیمارستانی شهید شوشتری برگزار کردند، امتداد همان راهی است که در هشت سال دفاع مقدس تجربه شد و توانست رژیم صدام و انبوه قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی حامی او را به ناکامی، شکست و استیصال بکشاند.

وی افزود: هرکدام از نیروهای مسلح ظرفیت‌های بسیار عظیم و قابل‌توجهی در بخش‌های گوناگون از جمله بهداشت، درمان و امداد در اختیار دارند که تمرین هماهنگ‌سازی و هم‌افزایی این ظرفیت‌ها در شرایط تهدیدات نوین و کاملا محتمل، در حقیقت تقویت این پشتوانه و قدرت شکست‌ناپذیر و اطمینان‌بخش برای مردم و نظام است.

سردار اخوان خاطرنشان کرد: امروز بیشتر ظرفیت‌ها و بخش‌های خدماتی درمانی و بهداشتی سپاه و نیروی زمینی آن و سایر بخش‌های نیروهای مسلح با امکانات تخصصی و بروزرسانی شده در خدمت عموم مردم قرار دارد.

وی افزود: رزمایش بین بیمارستانی شهید شوشتری قبل از آنکه عملیات تقویت آمادگی بهداری رزمی برای مقابله با تهدیدات تروریستی، نظامی و امنیتی باشد، تمرین ویژه‌ای برای تقویت هماهنگی و هم‌افزایی بخش‌های امداد و بهداشت و درمان نیروهای مسلح برای مردم یاری و کمک به مردم در بحران‌های طبیعی، حوادث و رویدادهای مختلف همچون سیل، زلزله و… است.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه گفت: بهداشت، امداد و درمان یکی از مهم‌ترین ارکان جدایی‌ناپذیر در همه اقدامات و فعالیت‌های حیاتی و از جمله مواجهه با تهدیدات اعم از نظامی، تروریستی، بیوتروریسم و حوادث طبیعی است.

وی افزود: به عنوان نیروهای مسلح در بستر تهدیدات پیچیده و مأموریت‌های ذاتی رزمی و دفاعی، باید در همه بخش‌ها به ویژه بهداشت، امداد و درمان در بهترین شرایط ممکن باشیم که رزمایش مشترک شهید شوشتری نیروهای مسلح که به میزبانی نیروی زمینی سپاه برگزار شد، براساس همین هدف طراحی و اجرا شد.

امیر ضرغام مرادی فرمانده لشکر ۷۷ ثامن الائمه(ع) ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان فرمانده واحد بیمارستانی ارتش شرکت‌کننده در این رزمایش، گفت: طب رزم به ویژه در میادین رزم و کمک به رزمندگان و واحدهای عملیاتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و ما در این رزمایش در چارچوب تقویت آن در شرایط کنونی، مرکز بیمارستانی خود را مشارکت دادیم.

وی افزود: نگاه ما در همه امکانات بیمارستانی بهداشتی و درمانی که در اختیار داریم نگاه ملی است و خادمی مردم را فلسفه وجودی و بخش جدایی‌ناپذیر ماهیت وجودی خود می‌دانیم؛ اقدامات و تعامل و همکاری صورت گرفته در رزمایش مشترک اخیر برای تقویت توانمندی‌های خدمت به مردم و نظام اسلامی و شناخت بیشتر نقاط ضعف و قوت است.

سرتیپ دوم کریم عباسی از فرماندهان انتظامی نیز در این رزمایش بیان کرد: اجرای رزمایش تخصصی بین بیمارستانی شهید شوشتری در پرتو تفاهم و درک مشترک نیروهای مسلح از اهمیت همکاری و هم‌افزایی در بخش‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان و امدادرسانی، شکل گرفت و به مرحله نهایی و اجرا رسید.

سرتیپ عباسی افزود: بخشی از استعداد و توانمندی رزمی بهداشتی و درمانی فرماندهی انتظامی در منطقه شمال‌شرق در اجرای این رزمایش دوشادوش همرزمان خودمان در سپاه و آجا در این رزمایش مشارکت داشتند.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا