رپورتاژ

ساندویچ پانل ماموت و ضد زلزله بودن آن

ساندویچ پانل ماموت و ضد زلزله بودن آن

ساندویچ پانل ماموت نمونه‌ی بی‌نظیر از سازه‌های پیش ساخته است که با داشتن ویژگی‌های متفاوت، قابلیت‌های ویژه‌ای را در اختیار سازندگان ساختمان‌ها می‌گذارد. در واقع این سازه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر آب، حرارت، دما، حریق، گرد و غبار و…. مقاومت بالایی داشته باشند، اما آن چه باعث محبوبیت این تجهیزات می‌شود، قابلیت ضد زلزله بودن آن هاست که سبب شده نسبت به مصالح سنتی از محبوبیت بیشتری برخوردار باشند.

ضد زلزله بودن این سازه‌ها سبب شده که در سال‌های اخیر از این تجهیزات در زمینه ساخت ساختمان و بنا‌های متفاوتی استفاده شود، به علاوه میزان هزینه‌های ساخت و ساز نیز تا حد چشمگیری کاهش داد. در ادامه به بررسی قابلیت‌های متفاوت ساندویچ پانل ماموت و ضد زلزله بودن آن خواهیم پرداخت.

بررسی ساختار انواع ساندویچ پانل

به طور کلی انواع ساندویچ پانل‌ها با هر کاربردی از یک ترکیب مشترک تولید شده‌اند، دو ورق فلزی از جنس آلومینیوم، گالوانیزه و آلوزینک که دو طرف یک فوم میانی از جنس پلی یورتان، پشم سنگ و پلی استایرن را احاطه کرده است.

با توجه به ساختار مشترک این سازه‌ها گاهی ترکیبات متفاوتی انجام می‌شود که سبب افزایش سطح دوام و استحکام آن‌ها خواهد شد، به همین دلیل این روز‌ها شاهد ورود انواع ساندویچ پانل ماموت و ضد زلزله هستیم. البته دلیل این تفاوت به شیوه ساخت هر یک از آن‌ها بر می‌گردد و یک انتخاب‌ایده‌آل برای خانه و محیط‌های کاری است.

لازم است بدانید که برای ساخت انواع ساندویچ پانل ماموت ضد زلزله باید به نکات خاصی توجه کرد، برای استفاده از پانل‌های مسکونی ابتدا باید مقدار وزن آن با تووجه به تیغه و ستون‌ها بررسی شود. معمولاً ساندویچ پانل‌های سقفی از وزن بسیار سبکی برخوردار هستند و می‌توان آن را یک دستاورد در حوزه ساخت و ساز معرفی نمود.
وزن سبک و حالت انعطاف‌پذیری بالا این سازه‌ها سبب شده که یک انتخاب‌ایده‌آل برای ساختن ساختمان‌های ضد زلزله به شمار آید. گفتنی است که این تچهیزات بسیار کاربردی و مفید هستند و به دلیل نصب و اجرای ساده امکان جابجایی در مکان‌های مختلف را نیز برای شما فراهم می‌نماید.

روش‌های تولید ساندویچ پانل ضد زلزله

بر اساس مطالب عنوان شده، برای طراحی و تولید انواع ساندویچ پانل ماموت ضد زلزله از بهترین متریال استفاده می‌شود، در واقع این متریال مجموعه‌ای از فلزات با دوام و مرغوب است که با فوم‌هایی از جنس متفاوت ترکیب شده و در نهایت سازه‌های مقاومی را تشکیل می‌دهند.

برای ساخت این ساندویچ پانل‌ها از دستگاه‌های پیشرفته‌ای استفاده شده که می‌توان به واسطه آن‌ها انواع ساندویچ پانل را به دو روش پیوسته و نا پیوسته آماده‌سازی کرد. گاهی برخی افراد تمایل دارند که از سازه‌های ضد زلزله با ظاهر متفاوت داشته باشند که در این حالت می‌توانند انواع ساندویچ پانل به صورت سفارشی شده، درخواست کنند.

در حالت سفارشی شده که به روش نا پیوسته انجام می‌شود برای تولید ساندویچ پانل ماموت ضد زلزله هر متریال به صورت جداگانه آماده‌سازی می‌شود و سپس برای مونتاژ روی هم قرار می‌گیرند. در این روش ابتدا ورقه‌ها به واسطه‌ی رول فرمینگ حالت داده می‌شود و پس از آماده‌سازی فوم میانی به واسطه دستگاه‌های پیشرفته، انواع ساندویچ پانل با شکل ظاهری متفاوت مونتاژ و تولید شود.

دلایل ساخت ساندویچ پانل ضد زلزله در دنیای ماموت

در سال‌های اخیر به دلیل تکنولوژی و پیشرفت‌هایی که در زمینه طراحی و تولید انواع لوازم پیش ساخته صورت گرفته دیگر نیازی به استفاده از انواع مصالح ساختمانی سنتی سنگین نیست که در عین پر هزینه بودن نمی‌تواند خواسته‌های شما را برآورده سازد.

اولین دلیل ضد زلزله بودن این تجهیزات استفاده از متریال محکم و با دوام است، در گذشته برای افزایش میزان استحکام ساختمان‌ها از انواع تیر آهن و مصالح سنگی استفاده می‌شد که در عین پر هزینه و سنگین بودن، دوام و استحکام زیادی نیز نداشتند. امروزه به کار‌گیری ورقه فلزی گالوانیزه و آلوزینک با قدرت و دوام بالا سبب شده که انواع ساندویچ پانل سقفی و دیواری طراحی و تولید شوند که البته در زمان نصب و اجرا نیاز به داشتن پشتوانه‌های محکم مانند ستون و چارچوب قوی دارد.

از مهم‌ترین دلایل استفاده از انواع ساندویچ پانل به عنوان یک سازه ضد زلزله می‌توان به سبک بودن آن اشاره کرد. در واقع این سازه‌ها وزن بسیار سبکی دارند و همین امر سبب شده حمل و جابجایی آن نیز خواهد شد، به همین دلیل در زمان بروز زلزله به سادگی از ریزش و خراب شدن سازه جلوگیری می‌کند.

در تأیید مطالب عنوان شده می‌توانید شاهد استفاده از کانکس‌هایی از جنس ساندویچ پانل در مکان‌های زلزله‌زده باشید، در واقع برای تولید و ساخت انواع مکان‌های درمانی و استراحت گاه‌ها از این تجهیزات استفاده می‌شود چرا که به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد مقاومت زادی در برابر لرزش و ریزش خواهد داشت.

نتیجه‌گیری
ساندویچ پانل ماموت ضد زلزله تجهیزات حرفه‌ای است که برای ساخت ساختمان‌های محل زندگی و محیط کار مورد استفاده قرار می‌گیرد، در واقع این تجهیزات با قیمت مناسب و قابلیت‌های متفاوت مانند وزن سبک و قیمت مناسب یکی از پرفروش‌ترین سازه‌ها به شمار می‌آیند. کلیه تولیدات کمپانی ماموت بر اساس استاندارد‌های جهانی است و شما می‌توانید با خیال راحت این تجهیزات را برای ساخت انواع ساختمان‌های کوچک و بزرگ خریداری نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا