آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

سال هجرت به پیشرفت‌های مادی و معنوی

سال هجرت به پیشرفت‌های مادی و معنوی

از آنجایی که نوروز امسال با ماه مبارک رمضان مصادف شده، ابعاد معنوی این هجرت پررنگ‌تر و زمینه تحولات روحی و اخلاقی فردی و اجتماعی فراهم تر است.

سال هجرت به پیشرفت‌های مادی و معنوی

گروه سیاسی خبرگزاری فارس، یادداشت- مهدی فضائلی: همانطور که می دانید، مبدا سال هجری شمسی که در حال سپری کردن آخرین روزهای ۱۴۰۱ امین آن هستیم، هجرت پیامبر عظیم الشأن اسلام از مکه به مدینه بوده است؛ هجرتی از جامعه آغشته به شرک و فساد و نادانی به سوی تأسیس مدینه النبی.

شاید این مبنا بتواند الهام‌بخش ما باشد تا در بعد فردی و اجتماعی هر سال قدری از ویژگی های جاهلیت فاصله بگیریم و گام‌ های جدیدی به سمت جامعه ای که مبنای آن توحید و ثمره آن پیشرفت مادی و معنوی است برداریم.

شاید منظور از دعای: « یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ » نیز همین دور شدن از آن بدی ها،کاستی ها و پلیدی ها و نزدیک شدن به خوبی ها،فضائل اخلاقی و پیشرفت ها باشد و این هجرت همواره ادامه دارد و پایان ناپذیر است.

سال ۱۴۰۱ نیز سال پرچالشی نه فقط برای ما بلکه برای تمام یا اکثر کشورهای جهان بود؛ سالی در هم تنیده از تلخی ها و شیرینی ها، ناکامی ها و کامیابی ها و فرازها و فرودها.

اوج حوادث پرتنش سالی که آنرا به پایان می بریم، حوادث پاییز بود که یکبار دیگر دشمنان این مردم، با سوءاستفاده از برخی ضعف‌ها و بی تدبیری‌ها، نقشه ای همه جانبه و ماهرانه کشیدند و روزها و شب های تلخی را رقم زدند تا هم حرکت چرخ های تازه به چرخش درآمده پس از یک دهه را کند یا دوباره متوقف کنند و هم همدلی را در جامعه به گسست و رودررو قرار دادن مردم با مردم،مردم با نظام و نظام با مردم تبدیل نمایند اما با تدابیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی بویژه عفو گسترده و همچنین حضور آگاهانه و به هنگام مردم در ۲۲ بهمن و ادامه تلاش دولتمردان، یکبار دیگر ناکامی دشمنان آشکار و نقشه هایشان نقش بر آب گردید.
التهابات بازار ارز، ماجرای مسمومیت مدارس دخترانه و فراخوان های پی درپی، آخرین بسترها یا ترفندهای دشمن در این سال بود تا پایانی تلخ و ناگوار را برای سال ۱۴۰۱ به ثبت برساند و زمینه را برای شروع تلختر سال ۱۴۰۲ فراهم سازد اما اینبار نیز با عنایت خداوند و تدابیری که صورت گرفت تیرهایش به سنگ خورد؛ هم التهابات بازار ارز و طلا تا حدودی مهار شد، هم مسمومیت های سریالی ادامه پیدا نکرد، هم پروژه ‌های متعدد عمرانی و خدماتی یکی پس از دیگری به بهره‌برداری رسید و هم گشایش ‌های برجسته ‌ای در حوزه سیاست خارجی بدست آمد تا پایان سال جاری را شیرین کند و شرایط نسبتا مناسبی برای هجرت و ورود به سال نو فراهم بشود.
از آنجایی که نوروز امسال با ماه مبارک رمضان مصادف شده است ابعاد معنوی این هجرت پررنگ‌تر و زمینه تحولات روحی و اخلاقی فردی و اجتماعی فراهم تر است.

امید آنکه این تحولات معنوی، با تدابیر و تلاش‌های همه قوا و مجموعه دولتمردان بویژه قوه مجریه، با تحولات مادی و معیشتی تکمیل و سال ۱۴۰۲ هجری شمسی سالی نکو و سرشار از دستاوردهای شیرین باشد.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا