رپورتاژ

ساختن توانمندی ها بخش مهمی از استعدادها است

ژنرال کالین پاول برای یک هزار نفر از رهبران شروع به سخنرانی کرد. معروف شدن او، جالب و تاثیرگذار می باشد، ما این را می دانستیم که در زمان های قبل، رئیس ستاد مشترک ارتش، مشاور امنیت ملی، فرمانده تمام نیروهای ناسازگار در عملیات نظامی سپر صحرا و توفان صحرا بوده است و طبق تحقیقات و آمارها از بین یک هزار نفر، یکی از آن ده نفر رهبران و فرماندهان بزرگ جهان می باشد.

پس از اتمام سخنرانی نظر همه تغییر کرد در مدت کوتاه یعنی یک ساعته، او توانایی بالای خود را نشان داد. همه توانمندی ها چگونگی دارد و برای تاثیر گذاری لازم نیست که توانمندی، هنرمند باشید و هر عملکرد کامل کمابیش این چنین است، تعریف یک طنز با مهارت کامل، نوشتن یک نامه اداری و سنجیده شده تاثیر به سزایی دارد. لازم به ذکر است که تکرار و اتصال عملکرد عالی و شگفت آوری دارد.

آنچه در این مقاله می خوانید:

ساختن توانمندی ها بخش مهمی از استعدادها است

آگاهی و مهارت چیست و چگونه آن را بشناسیم؟

آگاهی

مهارت

هوشمندی چیست و چگونه متوجه شویم هوشمند هستیم؟

چرا هوشمندی مهم است؟

 

تا آخر این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعاتی درباره ساختن توانمندی ها و بخش مهمی از استعدادها کسب کنید.

آگاهی و مهارت چیست و چگونه آن را بشناسیم؟

آگاهی

جهت ساخت توانمندی دو نوع آگاهی لازم است، برای یادگیری زبان باید معنی آن و واژه ها را آموزش دید وگرنه با آن زبان حرف زدن شدنی نیست، در دیگر شغل ها هم اینگونه است، خلبانان باید پیام دادن و قراردادها را یاد بگیرند، فروشندگان باید خدمات و خصوصیت کالاها را بدانند و پرستاران باید بدانند در هر نوبت چه مقدار مسکن به بیمار می توانند بدهند.

ولی لازم به ذکر است که اینگونه آگاهی های بنیادین جهت رسیدن به بالاترین ها را تضمین نمی کند بلکه بدون آن ها نیز به بالاترین ها نمی توان رسید. پس هرچه هوشمندی و مهارت داشته باشید، ولی ندانید که از ترکیب رنگ سرخ و سفید صورتی درست می شود، نقاش نخواهید شد. این نوع آگاهی شما را وارد بازی می کند.

آگاهی بعدی تجربی است، کسانی که نمی تواند در کلاس درس یا در کتاب ها راه حل پیدا کند.  باید رفته رفته، خود را به نظم خاص عادت دهند. قسمتی از آن با تمرین بدست می آید، برای مثال: اندی کافمن مهم بودن صحنه بندی در نمایش را، هنگام کار یادگرفتند.

استعدادیابی کودکان

آن ها متوجه شدن که اگر تماشاچیان ندانند که چه چیزی باید ببینند گیج می شوند. بنابراین قبل از اجرای هر صحنه باید اعلام کنند تا تماشاچیان آن را بشناسند. بازاریان یاد میگیرند برای فروش فرش های خود به خانم های خانه دار، بیشتر باید در تلویزیون تبلیغ کنند چون تلویزیون بیشتر همدم اینگونه خانم ها می باشد.

در هر شرایط فرصتی برای آموزش فراهم می کند و البته به هوش بستگی دارد و نباید فرصت ها را از دست داد. اون چیزهایی که آموزش دیده را وارد کارکرد خود کرده و شروع به پرورش توامندی خاص کرد.

برخی از این اگاهی ها ذهنی هستش و باید به واضح ترین نمونه ها توجه کنیم: خود آگاهی و ارزش های مورد نظر هر دو این مورد را در طول زمان یادگرفت و خالص سازی کرد. زمانی که می گویم فلان چیز  تغییر کرده است این معنی را نمی دهد که ماهیت آن دگرگون می شود، بلکه ارزش و درک ما تغییر پیدا می کند.

مهارت

شکل ساختار آگاهی های تجربی مهارت ها هستند و به این معنی است که فرد هوشمند می نشیند گام هایی را که به پایان رسیده است را تنظیم می کند، به گونه ایی که پیروی از آن به نتیجه می رسد. مهارت یافته های ما را از یادگیری و اشتباه بی نیاز می کند. اگر قصد داریم در فروشندگی ، بازاریابی، خلبانی، موفق شوید باید عملکرد عالی داشته باشید و الزامی است که شما تمام مهارت ها را به صورت حرفه ایی آموزش ببینید ولی هوشیار باشید مهارت ها بسیار سودمند هستند که دو کمبود را آشکار نمی کند. یکی این که بر خلاف میل بسیار سودمند در بهبود عملکرد، با یادگیری مهارت سخنرانی از آن چه که بیشتر بوده اید، بهتر هستید.

تست هوش کودک

کمبود دوم اینگونه است که برخی از فعالیت ها را نمی توان به قدم های جداگانه قسمت کرد برای مثال به همدردی توجه کنید، شما هر چه زرنگ و با هوش باشید نمی توانید برای درد و دل با انسان ها گام های اجرایی پیشنهاد کنید، هم دردی در یک لحظه به وجود می آید. همدردی آنی و کاملا غریزی می باشد.

از ویژگی های مهم مهارت انتقال راحت بهترین ها طراحی شده و شما اگر مهارتی را یاد بگیرید کمی عملکردتان بهتر خواهد شد اما امکان گرفتن جای هوشمندی را ندارد لازم به ذکر است که اگر شما توانمندی ویژه ایی کسب کنید، در کنار مهارت، هوشمندی طبیعی و ذاتی شما ترکیبی بوجود می آورد که بسیار با ارزش است.

هوشمندی چیست و چگونه متوجه شویم هوشمند هستیم؟

به شایستگی و یا توان طبیعی هوشمندی می گویند، ولی ما تعریفی دقیق تر از آن را به شما می گویم که طبق تحقیقات پژوهشگران و مدیران برجسته به دست آمده است. هر الگوایی قابل تکرار از احساس کردن،  فکر کردن و رفتار انسانی است، که می توان در شکل های مناسب به کار برد.

اگر شما به صورت ذاتی کنجکاو باشید، این یک هوشمندی است، اگر رقابتگر باشید، این هم یک نوع هوشمندی است. زمانی که شما پیگیر، یا مسئول باشید، هر کدام یک هوشمندی هستید. هر الگو قابل تکرار از اندیشدن، رفتار انسانی و تکرار کردن به صورت کامیابی به حساب می آید.

چرا هوشمندی مهم است؟

امتحان کردن و برملا شدن آزمون توانمندی، با به وجود آمدن دو نشانه نزدیک به عملکرد کامل و پیوستگی انجام می گیرد. اکنون می توانیم به وضوح ببینیم که چرا بدون آمادگی در زمینه هوشمندی نمی توان به یک توانمندی ویژه رسید. ما در هنگام کار مجبور به تصمیم گیری های مختلف هستیم، لازم به ذکر است که طبیعت انسانی کار های چالشی و دشوار را می پسندد.

هوش کودک

نمی توان همه چیز را هوشمندانه و با صبر انجام داد و اینگونه است که در بیشتر مواقع با عجله تصمیم گیری می شود و مغز انسان مانند طبیعت رفتار می کند: در صورتی که راه بی مانع و راحت تری را انتخاب می کند نشانه مغز هوشمند است.

برای هر تصمیم گیری از راه های بی خطر و باز استفاده می کند. در کل هوشمندی شما پرقدرت ترین ارتباط سیناپس های عصبی و مهم ترین ماده خام در ساخت توانمندی است، هوشمندی های خود را بشناسید و با کمک مهارت ها و آگاهی ها آن را تیز کنید زیرا یک زندگی عالی و قوی خواهید داشت.

اگر می خواهید درباره این مطلب بیشتر بدانید می توانید در سایت هوش نیک آن را مطالعه کنید.

و همچنین اگر از خواندن این مقاله لذت بردید می توانید لینک زیر به دوستان خود ارسال کنید.

منبع

https://hooshenik.com/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا