رپورتاژ

ساحل بنتوتا، یکی از زیباترین جاذبه‌های سریلانکا

ساحل بنتوتا در سریالانکا

بنتوتا در میان شهرهای سریالانکا در لیست به انواع‌ بهترین‌ها قرار دارد. کسانی که عاشق ماجراجویی، جنگل و دریا هستند این شهر مقصدی عالی برای آن‌ها می‌باشد، نزدیک بودن شهر بنتوتا به شهرهای مهمی مانند کلمبو و گال، گردشگران زیادی به این شهر‌ها رفت و آمد دارند. اگر قصد دارید با تور سریالانکا نوروز 1402 به جزیره بتنوتا بیاید، می‌توانید سوال‌های خود در مورد هتل محل اقامت، آب و هوا و راه‌های سفر به این شهر را از آژانس مسافرتی گلبرگ سیر سوال کنید.

گلبرگ سیر قرار است در این مطلب مهم‌ترین اطلاعات و ضرورترین اطلاعاتی که نیاز است به آن توجه کنید و بدانید را برای شما مطرح کند و با انجام دادن این نکات در شهر بنتوتا بهترین سفر و تجربه را برای خود و خانواده رقم بزنید.

بنتوتا کجاست؟

میان دو شهر بزرگ کلمبو و گال، بنتوتا وجود دارد. بنتوتا یک شهر کوچک است که در گذشته بندرگاه و اقامتگاه مهمی بوده است که در آن زمان جمعیتش ۳۷هزار نفر بوده است. در قسمت جنوب رود شهر بنتوتا قرار دارد و آلوتگاما در قسمت شمالی رود قرار دارد. بخشی از گال، بنتوتا محسوب می‌شود.

تاریخچه بنتوتا

چون در بنتوتا معابد شکوهمندی ساخته شده و در اشعار ساندشا کاویا از آن سخن گفته است در دوران باستان از اهمیت بالایی برخوردار است. در یک افسانه قدیمی یک اهریمن به نام بم در سرزمین‌های توتا حکومت می‌کرد به همین دلیل نام شهر بنتوتا از این افسانه قدیمی گرفته شده است و ترکیبی از بن و توتا می‌‌باشد. از قرن ششم شاهد توسعه شهری که در آن هستیم می‌باشیم. در آن زمان بنتوتا مانند دیگر جزیره‌ها به سلطه پرتغالی‌ها در آمد و بعدها به عنوان یه قرارگاه استراحت بود که در اختیار هندوها بود و افرادی که از کلمبو به سمت جنوب می‌آمدند چند روز در آنجا مستقر بودند. یکی از بخش‌های مهم اقتصاد این شهر صنعت گردشگری می‌باشد.

چرا به بنتوتا سفر کنیم؟

اگر شما دلیل اصلی سفر گردشگران را بدانید به شما کمک می‌کند که جاذبه‌هایی که با سلیقه شما شباهت دارد را به راحتی پیدا کنید. زیبایی بنتوتا به دریای آن محدود نشده است بلکه جاذبه‌های دیگری هم دارد که شما با تماشای آن لذت می‌برید.

اهمیت تاریخی بنتوتا

حدود پنج معبد باستانی بنتوتا دارد که معبد گالاپاتا ویهارایا از مهم‌ترین آن است. این شهر در زمان استعمار اروپایی‌ها به عنوان یک بندر تجاری و استراحت‌گاه بین راهی استفاده می‌شد. در تمام دوران‌های تاریخ بنتوتا دروازه‌ای به ساحل جنوبی جزیره بوده‌ است. کسانی که علاقه زیادی به بناهای تاریخی دارند می‌توانند در بنتوتا بناهای تاریخی زیادی را تماشا کنند.

چطور در سطح شهر رفت و آمد کنیم؟

بنتوتا شهر کوچکی است، کسانی که علاقه به پیاده‌روی دارند می‌توانند پیاده به مکان‌های زیادی بروند. اگر مقصد شما دور است می‌توانید با تاکسی یا سه‌چرخه‌هایی که نامشان توک‌توک است استفاده کنید‌. براساس مسافت و کیلومتری که طی می‌کنید تاکسی کرایه از شما می‌گیرد.

در بنتوتا چه غذاهایی بخوریم؟

یکی از سوالاتی که همیشه گردشگران می‌پرسند این است که ما در بنتوتا چه غذایی بخوریم؟ غذا خوردن در بنتوتا یک دغدغه نیست بلکه یک لذت می‌باشد‌. در بنتوتا شما می‌توانید انواع و اقسام غذاهای با کیفیت دریایی و هندی را پیدا کنید، و طعم بینظیری که این غذاها دارند هیچ‌وقت از ذهنتان بیرون نمی‌رود. اگر می‌خواهید غذاهای ایرانی را بخورید و طعم آن‌ها را بدانید باید به آلوتگاما که نزدیک به بنتوتا هست بروید. شما گردشگران هرکجا از سریالانکا بخواهید بروید و هر غذایی بخورید می‌توانید با خیال راحت از آژانس مسافرتی گلبرگ سیر درخواست کمک کنید.

بازار بنتوتا

در مرکز این شهر بازار بنتوتا قرار دارد، فروش انواع مختلفی از صنایع دستی و صنعتی بنتوتا در سریالانکا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فروش آن می‌باشد. اگر می‌‌خواهید برای عزیزان خود سوغاتی بخرید این بازار بهترین مکان برای خرید سوغاتی می‌باشد. اداره‌ کردن این بازار توسط دولت سریالانکا می‌باشد. به عنوان یادبود می‌توانید لباس‌های محلی، مجسمه‌های کوچک، سوغاتی‌های مقرون به صرفه و اداره پستی که نزدیک به این مکان است تمبر خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا