آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

زاکانی: در شهرداری تهران مشکل منابع نداریم

زاکانی: در شهرداری تهران مشکل منابع نداریم

شهردار تهران گفت: از ۱۲ بهمن امسال تا عید نوروز هر روز افتتاح خواهیم داشت، با کارهایی که انجام داده‌ایم هم‌اکنون در شهرداری مشکل منابع نداریم.

زاکانی: در شهرداری تهران مشکل منابع نداریم

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی شهردار تهران در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین، گفت: ریشه دشواری‌ها و عسرت‌ها، بی‌توجهی به منزلت مردم و منزلت قانون است و راه مقابله با آن هم یکی تکریم مردم و نخبگان و دیگری مشارکت دادن مردم در اداره امور است.

وی در بخش اول سخنانش با اشاره به اغتشاشات اخیر، دشمنی ریشه‌دار آمریکایی‌ها با انقلاب اسلامی، دشواری‌ها و مشکلات موجود در جامعه و غفلت را از علل اغتشاشات اخیر دانست و گفت: مشکلات تا وقتی که در جامعه باشد، بهانه برای اعتراض هست و راه مقابله با مشکلات مردم، یکی خدمت بی‌منت است و دیگری اینکه مردم ببینند در اثر این خدمت آبادانی در کشور رخ دهد.

شهردار تهران گفت: دشمنان می‌خواهند کاری کنند که ملت و جوانان ما نسبت به همه چیز احساس نفرت کنند.

وی، راه مقابله با آسیب به شوکت ایران را قاطعیت در برخورد با کسانیکه امنیت ملی کشور را نشانه گرفته‌اند و رأفت عمومی با کل مردم دانست و اظهار کرد: اگر گفتیم استقلال، باید ضمن استقلال سیاسی، استقلال فرهنگی هم داشته باشیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش به عملکرد شهرداری تهران در یک سال گذشته اشاره و اظهار کرد: ما روزی که به شهرداری آمدیم، شهرداری تهران ۲/۵ سال در تنش مالی بود. عمده طرح‌ها بر زمین مانده بود.

زاکانی افزود: چندین حساب شهرداری را تبدیل به خزانه شهرداری کردیم تا انضباط مالی را شاهد باشیم، همچنین در پایان سال گذشته، ۹۹ درصد منابع‌مان محقق شد که رکورد بی‌نظیری است.

وی ادامه داد: از مرداد ماه امسال هر هفته صبح شنبه افتتاح طرح داریم و ۸۰ درصد این طرح‌ها برای استفاده افتتاح و ۲۰ درصد هم عملیات طرح شروع می‌شود.

شهردار تهران همچنین به چندین طرح بزرگراهی و آزادراهی در تهران اشاره کرد که تأثیر بسزایی در کاهش بار ترافیکی تهران خواهد داشت.

زاکانی افزود: از ۱۲ بهمن امسال تا عید نوروز هر روز افتتاح خواهیم داشت، با کارهایی که انجام داده‌ایم هم‌اکنون در شهرداری مشکل منابع نداریم.

وی اظهار کرد: در شهرداری هدف‌گذاری کرده‌ایم که مدیریت شهری را از نهاد خدماتی صرف به نهاد خدماتی اجتماعی تبدیل کنیم.

شهردار تهران گفت: کالبد شهر تهران، معیوب است، ابرطرح‌هایی برای نوسازی بافت فرسوده در تهران تعریف کرده‌ایم. همچنین می‌خواهیم با انجام 98 طرح‌ اصلاحی، تقاطع بار ترافیکی تهران را کاهش دهیم.

زاکانی با اشاره به ابرطرح نوسازی حمل و نقل عمومی بر پایه مترو به تشریح برنامه‌های شهرداری تهران در حوزه توسعه خطوط مترو، توسعه واگن‌ها و توسعه سیستم اتوبوس‌های برقی پرداخت.

شهردار تهران همچنین تغییر سبک زندگی در تهران و هوشمندسازی تهران را بر مبنای مدیریت فناورانه از دیگر رویکردهای جدید شهرداری تهران در افق ۱۴۱۰ دانست.

زاکانی به کاهش مدت زمان صدور پروانه شهرسازی و میزان رضایتمندی مردم در این حوزه اشاره کرد و گفت: در انتصابات انجام شده در این دوره ۹۶/۵ درصد انتصابات از درون شهرداری بوده است. همچنین با همراهی سازمان مدیریت صنعتی و اساتید دانشگاه‌ها کانون‌های ارزیابی مدیران را راه‌اندازی کرده‌ایم و احکام مدیران را یک ساله صادر می‌کنیم و تمدید آن‌ها منوط به نمره ارزیابی عملکرد آن‌هاست و در این مسیر با احدی تعارف نداریم.

همچنین در پایان این نشست علی زاکانی به سؤالات حاضرین در جلسه پاسخ داد.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا