جدیدترین و مهمترین اخبار علمی

رونمایی اردوغان از خودروی ملی و برقی ترکیه/عکس

به گزارش خبرآنلاین به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مراسم راه‌اندازی خط تولید خودروی ملی کشور «توگ» در پردیس گملیک بورسا تاکید کرد: با خروج نخستین خودرو از خط تولید شاهد تحقق یک رویای 60 ساله هستیم.

وی با بیان این که توگ نام پروژه‌ای است که طعم آرزوهای مشترک برای آینده کشور مقتدرمان را به همه‌مان می چشاند، گفت: ان‌شالله توگ به عنوان یک برند معتبر ترکیه اتوبان‌های مناطق مختلف جهان را مزین خواهد کرد.

اردوغان ادامه داد: با دستیابی پردیس تولید توگ در گملیک به ظرفیت کامل، سالانه 175 هزار دستگاه خودرو تولید، برای 4300 نفر بطور مستقیم و برای 20 هزار نفر نیز بطور غیر مستقیم زمینه اشتغال ایجاد خواهد شد.

رونمایی اردوغان از خودروی ملی و برقی ترکیه/عکس

وی در خصوص قیمت‌گذاری خودروی ملی ترکیه گفت: شهروندان‌مان سفارش‌های خود را می‌توانند از زمان آغاز پیش فروش توگ در ماه فوریه ثبت کنند. قیمت توگ هم‌زمان با آغاز پیش‌فروش آن در ماه فوریه اعلام خواهد شد.

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: خودروی ملی «توگ» را در پایان سه ماهه اول سال 2023 در جاده‌های کشور خواهیم دید. با ورود توگ به اتوبان‌های اروپا، شگفت‌زده شده و خواهند گفت که ترک‌ها آمدند.

اردوغان خاطرنشان کرد: نام گروه ابتکار اتومبیل ترکیه با استقبال مواجه شده و حروف اصلی برند توگ را تشکیل داد.

وی در این مراسم که هم‌زمان با نود و نهمین سالگرد تاسیس جمهوریت در ترکیه برگزار شد، تصریح کرد: هم‌زمان با تحقق یکی‌ از پروژه‌های قرن مانند توگ بار دیگر از صمیم قلب می‌گوییم «زنده باد جمهوریت».

اردوغان با اشاره به پوشش اخبار فناوری‌های تسلیحاتی ترکیه توسط رسانه‌های یونان گفت: بلافاصله پس از آغاز شلیک موشک‌های تایفون‌، این موضوع در رسانه‌های یونان مطرح شد. صبر کنید ادامه‌اش خواهد آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا