آخرین و جدیدترین اخبار فرهنگی و هنری

روش‌های نوین درمان معلولان زیر ذره‌بین «چرخ»

روش‌های نوین درمان معلولان زیر ذره‌بین «چرخ»

پنجاه‌وششمین قسمت فصل هشتم «چرخ» به بررسی روش‌های نوین درمان و توان‌یابی معلولان اختصاص دارد. این برنامه ساعت ۱۹ امروز، سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در بخش‌ «تازه‌ها» علی خورشیدی، روزنامه‌نگار فناوری، از احتمال ورشکستگی اسپیس‌اکس، شرکت فناوری فضایی ایلان ماسک خواهد گفت و صدرا مخملی، روزنامه‌نگار دیجیتال، از طرح مفهومی گوشی تاشدنی و رول شدنی به صورت هم‌زمان.

در بخش دیگری از «چرخ»، محمدرضا مقدسیان با دکتر سید علی حسینی، رییس گروه کاردرمانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی درباره‌ی روش‌های نوین توان‌یابی معلولان گفت‌وگو می‌کند. معلولان بزرگترین اقلیت جهان به شمار می‌روند و بر اساس آمار ۱۰ درصد از جامعه را معلولان تشکیل می‌دهند. در حال حاضر در ایران به طور رسمی حدود یک میلیون و ۶۳۰ هزار معلول در سازمان بهزیستی تحت پوشش هستند و بر اساس آمار جهانی بین سه تا ۱۰ درصد افراد جامعه دارای کم‌توانی هستند که معلولیت سه درصد از آنها به طور بارز نشان داده می‌شود.

در بخش دیگری از این قسمت «چرخ» گفت‌وگوی حافظ آهی با دکتر سید محمدرضا خلیلی، سرپرست آزمایشگاه مواد و سازه های کمپوزیت و هوشمند دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی روی آنتن خواهد رفت.

فصل هشتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» محمدرضا مقدسیان است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

۵۸۵۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا