آخرین و جدیدترین اخبار ورزشی

ربیعی: فقط نگرانم که 72 ساعت دیگر باید به مصاف سپاهان برویم/ فشردگی بازی‌ها همه را مستهلک کرده است

اخبار استانها –

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از سیرجان، محمد ربیعی پس از صعود مس رفسنجان به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی با شکست یک بر صفر پدیده خراسان اظهار داشت: به صورت ویژه از مردم سیرجان، باشگاه‌های آرمان گهر و گل‌گهر و هیئت‌های فوتبال سیرجان، رفسنجان و کرمان تشکر می‌کنم. با توجه به شرایط جوی استان کرمان و شهر رفسنجان، به سیرجان آمدیم و کل این ماراتن 120 دقیقه‌ای زیر باران بود. به تیم پدیده خدا قوت می‌گویم که بازی خوبی انجام داد. دیدارهای این تیم مقابل سپاهان، پرسپولیس و فولاد را دیدیم و به نظرم پدیده در کارهای دفاعی بسیار خوب و منسجم است. آنها بلوک پنج چهار ایجاد می‌کنند و با سرعت ضدحمله می‌زنند.

وی با بیان اینکه پرسپولیس و گل‌گهر هم برای گشودن بلوک دفاعی پدیده کار سختی داشتند، تصریح کرد: در 90 دقیقه بیشتر مالک توپ و میدان بودیم، اما موقعیت‌های زیادی روی دروازه‌ها ایجاد نشد. چند فرصت گلزنی داشتیم و به نظرم منشا ‌می‌توانست از موقعیت نیمه اول خود که با دروازه‌بان حریف تک به تک شد، استفاده کند. در این نوع بازی‌ها باید خیلی باتدبیر بازی کنید و به نظرم این مرحله جام حذفی نشان داد این مسابقات، جام شگفتی‌هاست.

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان با تمجید از شاگردانش گفت: از بازیکنان مس تشکر می‌کنم که در این هوای سنگین – آنهم در زمینی که برای اولین بار روی آن بازی می‌کردند – 120 دقیقه انرژی گذاشتند. حضور مس در جمع هشت تیم پایانی جام حذفی را به بازیکنانم، باشگاه مس و مردم دوست‌داشتنی و شریف رفسنجان تبریک می‌گویم. ان‌شاءالله این روند ادامه داشته باشد. خیلی خوب است که نیم‌فصل را در جمع پنج تیم برتر لیگ تمام می‌کنیم و در جمع هشت تیم برتر جام حذفی حضور داریم.

ربیعی با اشاره به اینکه مس رفسنجان یک روز کمتر از حریف روز شنبه تیمش استراحت دارد، بیان کرد: تنها نکته نگران‌کننده این است که 72 ساعت دیگر باید به مصاف سپاهان برویم. هر دو تیم 120 دقیقه بازی کردند و 24 ساعت (استراحت) با یکدیگر تفاوت داریم. زمان خیلی کمی برای ریکاوری خواهیم داشت. فشردگی بازی‌ها، همه را از لحاظ جسمانی مستهلک کرده و کیفیت مسابقات را رو به نزول می‌برد. شاید این موضوع را در برخی تیم‌ها ببینید. با این حال مجبوریم بازی کنیم و ریکاوری را در تعطیلات نیم‌فصل انجام بدهیم.

وی در مورد شرایط بسیار خوب محسن آذرباد خاطرنشان کرد: امسال سومین سال همکاری من با آذرباد است و برای او خیلی خوشحالم. بازیکنانی مانند آذرباد، دیر در این فوتبال معرفی شده‌اند. او بیشتر از 30 سال سن دارد، اما خیلی خوب و پُرتلاش بازی می‌کند و بسیار باادب، باشخصیت و بااخلاق است. محسن به شناخت کافی نسبت به دیدگاه‌های من رسیده و این شناخت به پیشرفت خودش کمک کرده است. در کنار آذرباد از همه بازیکنان تشکر می‌کنم. آنها واقعاً یک تیم هستند.

سرمربی مس رفسنجان با اشاره به مصدومیت عجیب مدافع تیمش گفت: قبل از اینکه به سمت سیرجان حرکت کنیم، شاهین توکلی هنگام رفتن به سمت حمام سُر خورد و شیشه دست و پای او را برید. چنین اتفاقی باعث شد توکلی را از دست بدهیم. چند بازیکن مانند مهدی کیانی و مهرداد رضایی را هم در اختیار نداشتیم. مشکل کمر کیانی همچنان پابرجاست و هنوز فیزیوتراپی می‌کند. بچه‌ها خیلی خوب کار کردند و از تیمم تشکر می‌کنم.

ربیعی: در سیرجان هم غریبه هستیم

ربیعی در پاسخ به این پرسش که با خانه به دوشی مس رفسنجان چه می‌کند، اظهار داشت: پاسخ دقیقی برای این سؤال ندارم. باید منتظر بمانیم و ببینیم شرایط جوّی چگونه است. صبح فردا (چهارشنبه) جلسه‌ای با مدیران باشگاه دارم که درباره این موضوع تصمیم بگیریم. فشاری را که روی باشگاه مس رفسنجان باید می‌گذاشتم، گذاشتم و ان‌شاءالله امکانات شهر رفسنجان و باشگاه مس هر چه سریع‌تر آماده شود. در این صورت علاوه بر اینکه خیال راحتی برای حضور در لیگ خواهیم داشت، امیدوارم در نیم‌فصل دوم شاهد حضور تماشاگران مس باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا زمین شماره دوی ورزشگاه شهدای مس رفسنجان به نیم‌فصل دوم می‌رسد یا خیر، تصریح کرد: پس از پایان فصل گذشته، چمن این زمین باید برداشته می‌شد و زیرسازی می‌کردند. در این شرایط باید سیستم‌های موتورخانه‌ای تعبیه شود که این اقدامات به امسال نمی‌رسید. به همین خاطر برای چمن کردن زمین از حالت رول استفاده کردند که آنهم داستان‌های خاص خودش را دارد. مدیران باشگاه قول دادند که ورزشگاه را به اولین میزبانی ما در نیم‌فصل دوم برسانند.

سرمربی مس رفسنجان با بیان اینکه اصلاح امکانات این باشگاه نیازمند همتی شبانه‌روزی است، خاطرنشان کرد: امیدوارم زمین ورزشگاه شهدای مس شرایط خوبی داشته باشد تا در نیم‌فصل دوم از آن استفاده کنیم. در غیر این صورت، باشگاه باید تدبیر دیگری بیندیشد و برای ابتدای فصل آینده، زمین تمرین و زمین مسابقه ما آماده شود که این اتفاق دستاورد خوبی برای شهر رفسنجان، باشگاه مس رفسنجان و شرکت معظم صنایع ملی مس خواهد بود.

ربیعی با تمجید از رئیس صنایع ملی مس ایران گفت: از سعد محمدی نهایت تشکر را دارم که فوتبال را درک می‌کند و از مدیران رفسنجان و باشگاه سپاسگزارم.

«نشست‌های خبری من طولانی شده است و مطالعه آن برای مخاطبان زیاد می‌شود.»، وی با بیان این جمله در مورد داوری دیدار تیمش مقابل پدیده گفت: به نظرم داوری چنین بازی‌هایی سخت است و از اشکان خورشیدی که قضاوت مسلطی داشت، تشکر می‌کنم.

وی در مورد ممنوعیت برگزاری اردوهای تیم‌های فوتبال ایران در کشورهای خارجی، ابتدا به اردوی شاگردانش در ترکیه اشاره و بیان کرد: صحبت‌هایی درباره اردوی خارجی ابتدای فصل ما مطرح شد. هزینه‌ای که برای اردوی مس کردیم، تفاوت زیادی با هزینه اردوی داخلی نداشت و هزینه آن کمی از اردوی داخلی بیشتر بود. می‌دانستیم در سرچشمه باید بازی کنیم و به منطقه‌ای مرتفع رفتیم که انسان‌های کمی می‌دیدیم. چند زمین در آن منطقه وجود داشت و ما کارهای بدنی خود را انجام دادیم.

«اگر ممنوعیت برپایی اردو در کشورهای خارجی از مقام بالادستی اعلام شود، قطعاً‌ از آن تمکین می‌کنیم.»، سرمربی مس رفسنجان ضمن بیان این جمله عنوان کرد: در ابتدای فصل ممنوعیتی وجود نداشت و امسال دو تیم اردوی خارجی داشتند. با توجه به اینکه سراسر نیم‌فصل اول را در سرچشمه و در شرایط اردویی بودیم، در تعطیلات نیم‌فصل به اردو نمی‌رویم و تمرینات خود را در تهران ادامه می‌دهیم. فقط برای یک دیدار تدارکاتی، دو روز به کیش یا شهر دیگری سفر می‌کنیم. ما اردوهای ابتدای فصل و میانه فصل را در اردوی ابتدای سال تلفیق کردیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا