خرید بک لینک

راهنمای گام ‌به‌ گام افزایش جایگاه در نتایج گوگل (۲۰۲۲)

تعداد کلمات ۳۲۰۰، زمان مطالعه ۱۷ دقیقه، برای دانلود نسخه PDF کلیک کنید.

در این پست، دقیقاً به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید رتبه های بالاتری در گوگل کسب کنید. در واقع، این همان فرآیندی است که ما برای کسب رتبه یک در گوگل برای عبارات کلیدی مختلف استفاده کرده‌ایم. بنابراین اگر می خواهید در سال 2022 در گوگل رتبه بالاتری کسب کنید، این راهنما را دوست خواهید داشت، چرا که تجربیات ما را شامل میشود.

فهرست مطالب:

  • سئوی سایت خود را بهبود بخشید
  • کلمات کلیدی LSI را به صفحه خود اضافه کنید
  • سئوی تکنیکال خود را چک کنید
  • محتوای خود را با هدف جستجو مطابقت دهید
  • نرخ پرش خود را کاهش دهید
  • کلمات کلیدی جدید برای هدف گذاری پیدا کنید
  • محتوای جذاب با کیفیت بالا را منتشر کنید
  • ایجاد بک لینک برای سایت خود
  • نتایج خود را پیگیری و نظارت کنید
  • نرخ کلیک خود را افزایش دهید
  • از لینک های داخلی استفاده کنید

سئوی سایت خود را بهبود بخشید

سئوی On-Page یکی از سریع ‌ترین راه‌ها برای بهبود رتبه‌ بندی نتایج وبسایت شماست. این به این دلیل است که می توانید صفحه خود را در حدود 2 دقیقه بهینه کنید و در عرض چند روز شاهد افزایش رتبه‌بندی باشید. سوال این است: چگونه سایت خود را بر اساس کلمات کلیدی مورد نظر خود بهینه می کنید؟ در ادامه به مهمترین تاکتیک‌های سئو داخلی اشاره میکنیم که در حال حاضر باید آن‌‌ها را رعایت کنید؛

ابتدا مطمئن شوید که کلمه کلیدی شما در ابتدای تگ عنوان شما قرار دارد. چرا این مهم است؟ خوب، گوگل کمی تاکید بیشتری بر عباراتی دارد که در اوایل تگ عنوان شما ظاهر می شوند و تاکید کمتری بر کلمات کلیدی دارند که در ادامه عنوان نشان داده می‌شوند.

دوم، محتوای خود را حداقل 1800 کلمه ای بنویسید. تجزیه و تحلیل ما از عوامل اصلی رتبه بندی گوگل نشان داد که میانگین نتایج صفحه اول گوگل شامل 1447 کلمه است و من از روی تجربه می توانم به شما بگویم که محتوای طولانی تر در موتورهای جستجو بهترین رتبه را کسب خواهد کرد بدیهی است مواقعی وجود دارد که محتوای طولانی معنایی ندارد اما اگر می توانید محتوای طولانی منتشر کنید، باید این کار را انجام دهید.

در نهایت کلمه کلیدی خود را چند مرتبه (حدود ۱۰ بار) در صفحه خود اضافه کنید. قرار نیست که صرفا متن را با اضافه کردن کلمات کلیدی بدون ارتباط به متن پر کنید. در عوض، هنگامی که عبارات مرتبط را به صفحه خود اضافه می کنید، به گوگل می گویید: “این صفحه درباره این عبارت جستجو است!”. که می تواند به شما کمک کند تا رتبه خود را افزایش دهید.

کلمات کلیدی LSI را به صفحه خود اضافه کنید

کلمات کلیدی LSI یک تاکتیک پیشرفته SEO داخلی هستند و در حال حاضر عالی کار می کنند. اما کلمات کلیدی LSI چیست؟ آنها کلمات و عباراتی هستند که با موضوع صفحه شما مرتبط هستند. این کلمات کلیدی LSI به گوگل تایید می کنند که محتوای شما در واقع در مورد موضوع اصلی مطلب بهینه شده است و همانطور که مشخص است، پوشش کل یک موضوع در یک صفحه کلیدی برای رتبه بندی در صفحه اول گوگل است. بطور مثال عبارات LSI برای کلمه کلیدی خرید کفش میتواند بصورت؛ خرید کفش ارزان، خرید کفش کتانی قرمز، خرید کفش مجلسی و … را شامل شود.

چگونه کلمات کلیدی LSI را در سایت خود پیدا می کنید و از آنها استفاده می کنید؟ توصیه ما این است که عبارت مورد نظر را در گوگل جستجو نمایید و از عبارات مشابهی را که قبلا مورد توجه کاربران بوده و در پایین نتایج قابل مشاهده هستند استفاده نمایید.

سئوی تکنیکال خود را بررسی کنید

برای 90 درصد از وب سایت های موجود، انجام سئو تکنیکال مشکل نیست. مشکلات فنی سئو تکنیکال می تواند واقعا به سئو سایت شما آسیب برساند. بنابراین ارزش توجه را دارند. به طور خاص، در اینجا سه چیز وجود دارد که باید مراقب آنها بود: اولین چیزی که توصیه می کنم این است که دوباره بررسی کنید که سایت شما 100٪ برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده باشد. احتمالاً این موضوع برای شما مشکلی ندارد اما بررسی کردن آن هرگز ضرری ندارد. خوشبختانه، بررسی بهینه سازی موبایل سایت شما یک مشکل مطلق است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از یک ابزار گوگل با عنوان تست موبایل فرندلی برای آنالیز URL وب سایت خود استفاده کنید.

برای بررسی و رفع دقیق‌تر ایرادات سئو تکنیکال میتوانید به مقاله زیر مراجعه نمایید:

رفع ایرادات سئو تکنیکال

ما همچنین توصیه می کنیم به دنبال بهینه کردن سرعت بارگذاری سایت خود باشید. بر کسی پوشیده نیست که میانگین زمان بارگذاری یک سایت یک فاکتور مهم در رتبه‌بندی گوگل است. بنابراین ادامه دهید و سایت خود را از طریق ابزارهای سرعت سایت مانند Google page speed اجرا کنید. اگر گوگل در بررسی سرعت سایت شما با مشکل مواجه است، در اینجا به شما اطلاع می دهد. اگر تعداد زیادی “خطا” قرمز رنگ می بینید، این چیزی است که توصیه می کنم فوراً آن را بررسی کنید. در نهایت، اگر سایت شما بر روی وردپرس اجرا می شود، توصیه می کنم از افزونه Yoast SEO استفاده کنید. آیا این افزونه به طور جادویی رتبه شما را بهبود می بخشد؟ نه. اما می تواند به سئوی سایت وردپرس شما کمک کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهینه کردن سرعت وبسایت میتوانید به مقاله زیر مراجعه نمایید:

افزایش سرعت سایت‌های وردپرسی

چک لیست سئو تکنیکال

محتوای خود را با هدف جستجو مطابقت دهید

“هدف جستجو” کلمه ی جدید در دنیای سئو است. تا حد زیادی به لطف RankBrain، گوگل اکنون می تواند بفهمد که آیا سایت شما برای یک کلمه کلیدی خاص مناسب است یا خیر. به عبارت دیگر، گوگل به نحوه تعامل افراد با وب سایت شما توجه می کند و اگر مردم به طور کلی آنچه را که به دنبال آن هستند از صفحه شما دریافت کنند، می توانید انتظار داشته باشید که رتبه شما بهبود یابد. در غیر این صورت، گوگل سایت شما را چند مرحله پایین می آورد.

در ابتدا،نکته کلیدی در این مرحله این است که مطمئن شوید صفحه شما دقیقاً همان چیزی را به جستجوگر می دهد که به دنبال آن است. اجازه دهید توضیح دهم که چگونه این کار با یک مثال واقعی انجام می شود. چند سال پیش می خواستم برای کلمه کلیدی “بهینه سازی نرخ تبدیل” صفحه رتبه بندی کنم. بنابراین ما هفته ها را صرف کار روی این لیست غول پیکر از تکنیک های CRO کردیم. در ابتدا، محتوا واقعاً خوب بود. هر ماه مقدار قابل توجهی از ترافیک موتورهای جستجو را دریافت می کرد. اما با گذشت زمان، گوگل متوجه شد که افرادی که برای «بهینه‌سازی نرخ تبدیل» جستجو می‌کنند، فهرستی عظیم از تکنیک‌ها را نمی‌خواهند و ترافیک ارگانیک به آن صفحه به آرامی کاهش یافت. بنابراین پس از مدتی، تصمیم گرفتم بفهمم که هدف جستجو برای «بهینه‌ سازی نرخ تبدیل» واقعاً چیست. ابتدا به این فکر کردم که شخصی که آن عبارت را در گوگل تایپ می کند به دنبال چه چیزی است و متوجه شدم که آنها احتمالاً محتوایی را می خواهند که شامل موارد زیر باشد:

  • تعریفی از اینکه CRO در واقع چیست
  • شرح نحوه عملکرد CRO
  • نمونه هایی از CRO در عمل
  • نکاتی برای شروع

دوم، من به آنچه قبلاً در صفحه اول رتبه بندی شده بود نگاه کردم و به سرعت متوجه شدم که تقریباً هر نتیجه در صفحه اول شامل تمام مواردی است که محتوای من گم شده است. بنابراین من محتوایم را کاملاً از ابتدا دوباره کار کردم. من لیست تکنیک ها را به بهینه سازی نرخ تبدیل تغییر دادم. اکنون که صفحه من با هدف جستجو مطابقت دارد، 214٪ ترافیک ارگانیک بیشتری نسبت به قبل دریافت می کند. اگر می‌خواهید رتبه‌بندی گوگل خود را بهبود ببخشید، صفحه شما باید برای آنچه که دیگران در جستجوی آن هستند مناسب باشد. وقتی این کار را انجام دادید، گوگل می خواهد سایت شما را به افراد بیشتری نشان دهد. به همین دلیل است که دادن آنچه به گوگل می خواهد، پایه و اساس هر استراتژی سئوی خوب است.

نرخ پرش خود را کاهش دهید

گام بعدی ما بهبود نرخ پرش سایت شما است. چرا این مهم است؟ خوب، گوگل دوست ندارد افرادی را ببیند که بر روی یک سایت کلیک میکنند و به سرعت به نتایج جستجو باز می گردند. این یک نشانه واضح برای گوگل است که مردم راضی نیستند و اگر کاربران راضی نیستند، می توانید رتبه های خود را ببوسید و با آنها خداحافظی کنید!

نیازی به گفتن نیست که تولید محتوا با توجه به هدف جستجو یک راه عالی برای بهبود نرخ پرش شما است. از این گذشته، شما به جستجوگر چیزی را که به دنبالش است می دهید. علاوه بر هدف جستجو، چند کار ساده وجود دارد که می توانید برای بهبود نرخ پرش سایت خود انجام دهید. ابتدا، توصیه می‌کنم به بخش «بالای صفحه» یا “Above The Fold” سایت خود نگاه کنید. این اولین چیزی است که مردم هنگام ورود به سایت شما می بینند و تصمیم می‌گیرند که تا حد زیادی بر روی آنچه در اینجا می‌بینند جهش کنند یا خیر. اولین کاری که می توانید برای بهبود قسمت بالای صفحه خود انجام دهید این است که فهرست محتوای خود را به بالای صفحه ببرید. به این ترتیب، جستجوگران گوگل به راحتی می توانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

شما همچنین با این کار می توانید صفحه خود را ساختار دهید تا افراد به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. برای مثال، در همین صفحه برای دسترسی راحت‌تر کاربران ما یک فهرست در نظر گرفته‌ایم به این ترتیب، افراد می‌توانند مستقیماً به مرحله‌ای که بیشتر به آن علاقه دارند بپرند. در نهایت، تصاویر، ویدئوها، نمودارها، اینفوگرافی‌ها اسکرین‌شات‌ها و … یا هر شکلی از محتوای بصری را که می‌توانید به صفحه خود اضافه کنید. این باعث می شود محتوای شما جذاب تر و درک آن آسان تر شود. هر دو این موارد می توانند نرخ پرش شما را بسیار کاهش دهند.

کلمات کلیدی بیشتری را برای هدف پیدا کنید

در این مرحله، شما باید شروع به افزایش رتبه‌های سایت خود در گوگل کنید. اکنون زمان آن رسیده است که ترافیک بیشتری را به سایت خود وارد کنید و ساده ترین راه برای انجام این کار این است که صفحه خود را با چندین کلمه کلیدی مختلف بهینه کنید. این روند بسیار دقیق است. ابتدا به بخش «Performance on Search results» کنسول جستجوی گوگل بروید. در مرحله بعد، جستجوهایی را که برای آنها رتبه بندی می‌شوید را بررسی کنید. احتمالاً بیشتر این موارد را می‌شناسید زیرا قبلاً صفحات وب خود را بر اساس همین کلمات کلیدی بهینه کرده‌اید. اما هر از چند گاهی با کلمه کلیدی مواجه می شوید که برای آن بهینه سازی نمی کنید و اگر به طور تصادفی برای آن عبارت رتبه‌بندی می‌کنید، تصور کنید بهینه‌تر کردن آن چه تاثیری میتواند داشته باشد.

به عنوان مثال، من از افرادی که «آموزش آپلود ویدیوی یوتیوب» را جستجو می کنند، ترافیک کمی دریافت می کنم. اما من صفحه ای ندارم که دقیقاً بر اساس آن کلمه کلیدی بهینه شده باشد. در عوض، افرادی که آن کلمه کلیدی را جستجو می کنند، این صفحه را از سایت من پیدا می کنند. اما واقعاً در مورد آن اصطلاح بهینه نشده است. بنابراین می‌خواهم به آن صفحه برگردم و آن عبارت را چند بار اضافه کنم. من همچنین می توانم یک صفحه کاملاً جدید ایجاد کنم که حول آن کلمه کلیدی بهینه شده است.

محتوای جذاب با کیفیت بالا را منتشر کنید

احتمالاً شنیده اید که برای رتبه بندی در گوگل “شما باید محتوای با کیفیت بالا منتشر کنید”. در حالی که این فاکتور کاملا درست است، اقدام در مورد آن نیز بسیار سخت است. در واقع، «محتوای با کیفیت بالا» واقعاً به چه معناست؟

شما واقعاً می خواهید چیزهای عالی را در سایت خود منتشر کنید. اما باید از نوع محتوای باکیفیتی باشد که مردم در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند و به آن لینک می‌دهند. به این دلیل که الگوریتم گوگل عمدتاً مبتنی بر بک لینک است. هر چه سایت شما بک لینک بیشتری داشته باشد، رتبه بالاتری کسب خواهید کرد و بهترین راه برای ایجاد بک لینک به سایت شما چیست؟ محتوایی را منتشر کنید که مردم واقعاً به آن لینک می دهند. در اینجا چند راه برای افزایش شانس پیوند دادن افراد به محتوای شما وجود دارد. به یک منبع داده تبدیل شوید به عبارت دیگر، چیزی را منتشر کنید که افراد دیگر بتوانند در محتوای وبلاگ خود به آن استناد کنند. روی محتوای طولانی تمرکز کنید من در مرحله شماره 1 کمی در مورد محتوای طولانی تر صحبت کردم. خوب، همانطور که معلوم است، محتوای طولانی تر نیز برای دریافت لینک عالی است. در حالی که برای پست‌های وبلاگ تعداد کلمات «بی‌نقص» وجود ندارد، محتوایی که 3 هزار کلمه دارد، بهترین عملکرد را برای ایجاد لینک دارد.

محتوای بصری را منتشر کنید زیرا این نوع محتوا برای دریافت لینک عالی است، مواردی مانند:

  • اینفوگرافیک
  • نقشه ها
  • نمودار
  • فلوچارت ها
  • فیلم ها و ویدیوها

انواع روش‌های تولید محتوا

ایجاد بک لینک برای سایت خود

انتشار مطالب شگفت انگیز عالی است اما برای اینکه محتوای شما پیوندهایی دریافت کند، مردم باید آن را واقعا ببینند. به عبارت دیگر، شما نمی توانید فقط یک مطلب منتشر کنید و سپس دعا کنید و امیدوار باشید مردم برای بازاریابی محتوا به شما پیوند دهند. این به این دلیل است که محتوای شما قطره‌ای است در اقیانوسی از پست‌های وبلاگی، ویدئوها، استوری‌های اینستاگرام و پست‌های فیسبوک که هر روز منتشر می‌شوند. در واقع، طبق آمار وردپرس، هر ماه 70 میلیون پست جدید منتشر می شود. نکته مهم در اینجا این است که اگر می خواهید افراد به سایت شما لینک دهند، باید به طور فعال محتوای خود را تبلیغ کنید. توصیه می‌کنم روی این 3 تکنیک تمرکز کنید:

  • لینک‌ها را از طریق پیوندهای مرده دریافت کنید:

برای استفاده از این استراتژی، ابتدا افزونه CheckMyLinks Chrome را نصب کنید. سپس، صفحه ای را که برای یافتن پیوند مرده یافتید اسکن کنید. وقتی یکی را پیدا کردید، به شخصی که آن صفحه را اجرا می کند (معمولاً نویسنده محتوا یا مدیر وب سایت) یک نسخه شخصی شده از این اسکریپت ایمیل کنید:

سلام [نام]، من یک پیوند خراب در صفحه شما پیدا کردم: [title] . این پیوند به [وب سایت] است. به من خطای 404 می دهد. همچنین، اخیراً یک پست در [موضوع] منتشر کردم. ممکن است جایگزین خوبی برای پیوند مرده باشد. امیدوارم که کمک کند!

  • ارسال پست مهمان موضوعی بسیار بحث برانگیز در دنیای سئو است:

در واقع، گوگل به طور خاص بیان می‌کند که کمپین‌های خرید رپورتاژ آگهی و خرید بک لینک تمام صفحات میتواند مضر باشد و موجب بروز مشکل شود. اما میتوان با برنامه‌ریزی دقیق یک کمپین مناسب برای ساخت بک لینک را در وبسیات‌های دیگر را ایجاد نمود.

نتایج خود را پیگیری و نظارت کنید

در این مرحله، باید شروع به دیدن رتبه سایت خود در گوگل کنید. اما چگونه می‌دانید که این رتبه‌ بندی‌ها کاری برای شما انجام می‌دهند؟ همچنین چگونه می‌توانید نتایج سئوی خود را بدون بررسی دستی رتبه‌ بندی، هر ساعت یک بار بررسی کنید؟ هدف این مرحله همین است. در این مرحله، من به شما نشان می دهم که چگونه نتایج خود را مانند یک حرفه ای پیگیری کنید. رتبه ‌بندی «ترافیک ارگانیک» گوگل آنالیتیکس بسیار عالی است اما وقتی نوبت به اندازه‌ گیری نتایج بازاریابی سئو می‌شود، هیچ چیز بهتر از ترافیک ارگانیک نیست. (به عبارت دیگر، ترافیکی که مستقیماً از موتورهای جستجو می آید.) این بیشتر به این دلیل است که رتبه بندی می تواند فریبنده باشد.

در واقع، یک مطالعه توسط Ahrefs نشان داد که رتبه اول در گوگل آن چیزی نیست که باید به آن دست پیدا کنید. آنها دریافتند که صفحه با رتبه برتر در گوگل همیشه بیشترین ترافیک را دریافت نمی کند. چه طور ممکنه؟ باید بدانید نتایج شماره ۲ در گوگل گاهی اوقات بیشتر از نتیجه شماره ۱ کلیک دریافت می کند. اگر بتوانید نرخ کلیک ارگانیک خود را دو برابر کنید، ترافیک خود را از آن کلمه کلیدی دو برابر کرده اید. همچنین یک صفحه می تواند برای هزاران کلمه کلیدی مختلف رتبه بندی شود. فرض کنید برای کلمه کلیدی A رتبه یک را دارید و رقیب شما برای همان عبارت رتبه دوم را دارد. اما رقیب شما برای کلمات کلیدی B، C و D در رتبه اول قرار دارد. از آنجایی که آنها برای کلمات کلیدی بیشتری رتبه بندی می کنند، احتمالاً ترافیک گوگل بیشتری نسبت به شما خواهند داشت.

به طور خلاصه: ردیابی رتبه بندی گوگل شما جای خود را دارد. اما استاندارد طلایی ردیابی سئو، ترافیک ارگانیک است. «Impressions» و «Clicks» سرچ کنسول گوگل مکمل خوبی برای گزارش ترافیک ارگانیک Google Analytics است که در مورد آن صحبت کردیم. این گزارش در کنسول جستجو اساساً به شما نشان می دهد که چند نفر سایت شما را دیده اند و چند نفر از آن افراد روی سایت شما کلیک کردند. هرچه افراد بیشتری سایت شما را از طریق سرچ گوگل ببینند و روی آن کلیک کنند، بهتر است. آیا این هجوم ترافیک واقعاً به نتیجه نهایی چیزی اضافه می کند؟ این سوالی است که مردم از آن غافل می شوند. اما اگر می‌خواهید بازدهی عظیمی از سئو کسب کنید، باید بدانید که همه این بازدیدکنندگان جدید به مشتری تبدیل می‌شوند یا خیر. راه‌های متنوعی برای پیگیری این موضوع وجود دارد. اما ما به شما استفاده از تگ منیجر را پیشنهاد میکنیم، تا بتوانید نرخ تبدیل را به درستی مشاهده نمایید. در واقع، این همان چیزی است که ما در اینجا استفاده می کنیم تا ببینیم کدام صفحات بیشترین میزان مشتری را برای ما ایجاد می کنند.

ابزارهای بررسی سئو وب ساست

نرخ کلیک خود را افزایش دهید

بر کسی پوشیده نیست که گوگل از نرخ کلیک در الگوریتم خود استفاده می کند. در واقع چندین مطالعه؛ همبستگی بین “CTR ” و رتبه بندی گوگل پیدا کرده اند. به عبارت دیگر، هرچه CTR ارگانیک شما بالاتر باشد، به طور کلی رتبه بالاتری خواهید داشت. دلیل آن این است که CTR بالا به گوگل می گوید که صفحه شما همان چیزی است که جستجوگران به دنبال آن هستند. بنابراین گوگل رتبه ‌بندی صفحه شما را افزایش می‌دهد تا افراد بتوانند آن را راحت ‌تر پیدا کنند.

در اینجا چند راه ساده وجود دارد که می توانید کلیک های بیشتری دریافت کنید:

از عنوان های جذاب استفاده کنید؛ به عبارت دیگر، عناوینی که برجسته هستند.

از URL های کوتاه و توصیفی استفاده کنید: این URL ها به طور کلی برای SEO خوب هستند. اما آنها همچنین به ربات‌های Google کمک می کنند تا صفحه شما را به عنوان یک منبع مناسب برای جستجوی خود ببینند.

استفاده از Rich Snippets یا ستاره دار کردن مطالب؛ Rich Snippets واقعاً به سایت شما کمک می کند تا در SERP ها متمایز شوید.

توضیحات متا قانع کننده؛ توضیحات متا باید مانند یک ویترین صفحه شما را توصیف کند.

از لینک های داخلی استفاده کنید

آیا راهی آسان برای بهبود رتبه بندی گوگل خود می خواهید؟ از لینک سازی داخلی استفاده کنید. به عبارت دیگر، از یک صفحه در سایت خود به صفحه دیگری در سایت خود پیوند دهید و برخلاف بک لینک ها، می توانید از عبارات اصلی با تطابق دقیق در لینک های داخلی خود استفاده کنید.

نتیجه

امیدوارم از راهنمای گام به گام برای رتبه بالاتر در گوگل لذت برده باشید. اکنون می‌خواهیم نظرات شما را نیز در این زمینه بدانیم. کدام تکنیک از این راهنما را ابتدا می‌خواهید امتحان کنید؟ آیا می خواهید پیوند داخلی را شروع کنید؟ یا شاید بخواهید CTR ارگانیک خود را بهبود ببخشید. در هر صورت، همین الان با گذاشتن نظر در زیر این پست از تجربیات خود در این خصوص به ما اطلاع دهید.

هم‌چنین بخوانید:

بهترین ابزارهای بررسی سئو خارجی در سال ۲۰۲۱

راهنمای ساخت بک لینک برای شروع روند لینکسازی

منبع : راش وب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا