رپورتاژ

راهنمای خرید تبلت مناسب کودک و نوجوان

راهنمای خرید تبلت مناسب کودک و نوجوان

یکی از گجت‌های هوشمند که از محبوبیت بالایی به خصوص در میان کودکان و نوجوانان برخوردار است، تبلت‌ها هستند. تبلت یکی از بهترین ابزارهای سرگرمی برای این گروه سنی محسوب می‌شود که می‌تواند با محتواهایی همچون بازی، برنامه‌های آموزشی، فیلم و غیره، برای مدت‌های طولانی آن‌ها را سرگرم کند. هم‌چنین شیوع ویروس کرونا در جهان و الزام ادامه آموزش‌ها به صورت مجازی و از راه دور باعث شد که این گجت‌های هوشمند بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرند و بسیاری از والدین آن‌ها را برای حضور مجازی فرزندان خود در کلاس‌های آموزشی آنلاین انتخاب کنند.

فاکتورهای مهم در انتخاب تبلت مناسب برای کودکان و نوجوانان

اولین نکته مهم که در انتخاب تبلت مناسب برای فرزند خود باید در نظر بگیرید این است که نیازهای آن‌ها با نیازهای بزرگسالان متفاوت است. برای خرید تبلت مدل‌های متنوعی از برندهای مطرح در جهان پیش روی افراد قرار دارد که انتخاب و خرید مناسب را کمی دشوار می‌کند. به همین دلیل با در نظر گرفتن یک سری نکات و فاکتورها می‌توان تبلت مناسب برای کودکان و نوجوانان را انتخاب کرده و خریداری کرد.

تبلت مناسب کودک و نوجوان

اولین و مهم‌ترین فاکتور میزان بودجه‌ای است که برای خرید تبلت در دسترس قرار دارد. تعیین محدوده بودجه برای خرید تبلت، بازه مدل‌ها و محصولاتی که می‌توان با بودجه تعیین شده خریداری کرد را محدودتر می‌کند که یک گام مثبت در انتخاب تبلت مناسب محسوب می‌شود. فاکتورهایی مانند قابلیت کنترل توسط والدین و اعمال محدودیت دسترسی به اینترنت و فضای مجازی، ابعاد مناسب صفحه‌نمایش، پردازنده اصلی با قدرت خوب، میزان حافظه داخلی در دسترس، میزان ظرفیت و دوام باتری و غیره از جمله نکات و فاکتورهایی هستند که باید در انتخاب تبلت مناسب برای کودکان و نوجوانان مورد توجه قرار بگیرد.

با مطالعه این فاکتورها ممکن است این سؤال در ذهن افراد شکل بگیرد که با همه این تفاسیر کدام مدل‌های تبلت موجود در بازار انتخاب مناسبی برای استفاده کودک و نوجوان هستند؟ به همین دلیل در ادامه با تعدادی از مدل‌های مناسب تبلت برای کودک و نوجوان آشنا می‌شویم.

سامسونگ گلکسی TAB A10.1 2019

با محدوده قیمتی حدود 5 میلیون تومان یکی از بهترین تبلت‌های موجود در بازار برای کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود. صفحه‌نمایش بزرگ 10.1 اینچی که با حافظه رم 2 گیگابایت و حافظه ذخیره‌سازی 32 گیگابایتی که می‌تواند از طریق کارت microSD تا 512 گیگابایت ارتقا پیدا کند به همراه پردازنده میان رده اگزینوس 7904 این محصول را به یک تبلت مناسب برای کودکان و نوجوانان تبدیل کرده است. همچنین والدین می‌توانند با کمک قابلیت Samsung Kids کنترل‌های خود را اعمال کنند.

فاکتورهای مهم در انتخاب تبلت مناسب برای کودکان و نوجوانان

سامسونگ گلکسی  TAB A 8.0 2019

این تبلت که در سال 2019 توسط سامسونگ، طراحی و به بازار عرضه شده است دارای یک صفحه‌نمایش 8 اینچی به همراه پشتیبانی از قلم S Pen است. این تبلت از حافظه رم 2 گیگابایتی در کنار حافظه ذخیره‌سازی 32 گیگابایت با قابلیت ارتقاء از طریق کارت حافظه microSD برخوردار است که با قابلیت Samsung Kids و محدوده قیمتی 4 میلیون تومان یکی از بهترین تبلت‌های بازار محسوب می‌شود.

 

تبلت لنوو TAB M8 8505X

لنوو بهترین تبلت‌های ارزان قیمت را طراحی و به بازار عرضه می‌کند که باعث شده است به انتخاب بسیاری از والدین تبدیل شود. صفحه‌نمایش 8 اینچی، رم 2 گیگابایتی، حافظه داخلی 32 گیگابایت قابل ارتقاء این تبلت را به یکی از بهترین گزینه‌های تبدیل کرده است.

کلام آخر

توسعه آموزش‌های تحصیلی به صورت مجازی و آنلاین در دوران شیوع کرونا باعث شده است که تبلت‌ها به محصولاتی پرکاربرد و محبوب تبدیل شوند که هم برای سرگرم شدن کودکان و نوجوانان مناسب هستند و هم برای یادگیری  به صورت آنلاین کاربرد دارند.

منبع:

https://mag.farzand.net/article/70213/کدام-تبلت-ها-برای-کودک-و-نوجوان-مناسب-تر/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا