آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

رئیسی در دیدار با جمعی از فرماندهان مقاومت فلسطینی: اضمحلال رژیم صهیونیستی را بسیار نزدیک می‌دانیم

رئیسی در دیدار با جمعی از فرماندهان مقاومت فلسطینی: اضمحلال رژیم صهیونیستی را بسیار نزدیک می‌دانیم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز ابتکار عمل به دست مجاهدین و مبارزین فلسطینی در میدان است، نه پشت میزهای مذاکره‌، اظهار کرد: اضمحلال رژیم صهیونیستی را که آثار افول آن قابل مشاهده است، بسیار نزدیک می‌دانیم‌.

رئیسی در دیدار با جمعی از فرماندهان مقاومت فلسطینی: اضمحلال رژیم صهیونیستی را بسیار نزدیک می‌دانیم

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر رسمی دو روزه خود به سوریه، صبح امروز پنجشنبه، در نشست‌هایی جداگانه با جمعی از رهبران و فرماندهان مقاومت اسلامی و اندیشمندان فلسطینی تأکید کرد: مسئله فلسطین و آزادی قدس مهم‌ترین مسئله امروز جهان اسلام است که نباید به دست فراموشی سپرده شود.

رئیس‌جمهور افزود: جمهوری اسلامی موضوع فلسطین را همواره به عنوان اولویت در سیاست خارجی خود دنبال می‌کند و معتقدیم تمامی معادلات جهان اسلام ذیل این موضوع تعریف می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه دشمن با تمام قوا برای مقابله با حقوق فلسطینی‌ها به میدان آمده است، متذکر شد: مسلمانان هم باید همه ظرفیت‌ها را برای احقاق حقوق تضییع‌ شده فلسطین و آزادی قدس شریف به‌کار گیرند.

رئیس‌جمهور با اشاره به جنگ روانی نظام سلطه برای بقای رژیم صهیونیستی، گفت: دشمنان با راه‌اندازی جنگ ترکیبی به‌دنبال این هستند که به فلسطینی‌ها القا کنند که سرنوشت و زندگی شما در گرو وجود رژیم صهیونیستی است و بقای این رژیم تردیدناپذیر بوده و باید مورد پذیرش مسلمانان قرار گیرد.

رئیسی انعقاد قراردادهایی چون کمپ دیوید، شرم‌الشیخ و اسلو و پیشنهاداتی را که برای عادی‌سازی روابط با کشورهای اسلامی مطرح شده است در راستای بقای رژیم صهیونیستی دانست و افزود: آن‌ها برخی دولت‌ها را وادار به از سرگیری روابط با صهیونیست‌ها کردند، اما آنچه در عمل اتفاق افتاد، پیمان‌شکنی این رژیم و تداوم تجاوز به حقوق فلسطینی‌ها و قتل و غارت بود.

وی با اشاره به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در یورش به مسجدالاقصی و کشتار معتکفین و نمازگزاران روزه‌دار، ادامه داد: کار به جایی رسید که طرفداران عادی‌سازی روابط با اعتراض و سؤال مردم خود مواجه و متوجه شدند هیچ راهی جز مقاومت و ایستادگی مقابل این رژیم وجود ندارد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه امروز ثابت شده مقاومت تنها راه مقابله با اسرائیل و پیشبرد جهان اسلام است، به شکست هیمنه آمریکا و رژیم صهیونیستی در جهان اسلام اشاره و تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری وحدت و انسجام نیروهای مقاومت، منطقه و جهان اسلام برای تسریع شکست رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف و حاکمیت فلسطینی‌ها بر سرنوشت‌شان ضروری است‌.

رئیسی با بیان اینکه امروز ابتکار عمل به دست مجاهدین و مبارزین فلسطینی در میدان است، نه پشت میزهای مذاکره‌، اظهار کرد: اضمحلال رژیم صهیونیستی را که آثار افول آن قابل مشاهده است، بسیار نزدیک می‌دانیم‌.

رئیس‌جمهور بر همین اساس خاطرنشان کرد: تنها راه‌حل فلسطین‌، حاکمیت دولتی براساس اراده فلسطینی‌ها‌ست و اگر غربی‌ها مدعی دموکراسی هستند، مراجعه به رأی مردم فلسطین را بپذیرند و به نتیجه آن متعهد باشند.

رئیسی در پایان از ملت و دولت سوریه و رهبران مقاومت و مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری و حزب‌الله لبنان و سید حسن نصرالله به‌خاطر ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی و ایجاد امید در جهان اسلام قدردانی کرد و گفت: ان‌شاءالله به زودی شاهد آزادی قدس و برپایی نماز در این مکان شریف باشیم.

پیش از سخنان رئیس‌جمهور، «زیاد نخاله» دبیرکل جهاد اسلامی و همچنین مسئولان جنبش حماس و مکتب سیاسی جبهه شرقی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

اهمیت سفر آیت‌الله رئیسی به سوریه و پیام حمایتی آن به مقاومت و پیام قدرت به صهیونیست‌ها، قدردانی از حمایت‌های همه‌جانبه ایران از مقاومت، تغییر شرایط منطقه و جهان به نفع جریان مقاومت و فلسطین و تأکید بر وحدت جهان اسلام برای مقابله با رژیم صهیونیستی از جمله محورهای مطرح شده در این نشست بود.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا