آخرین و جدیدترین اخبار فرهنگی و هنری

دوسالانۀ «نقد زرین» فراخوان داد

این انجمن و مؤسسۀ خانۀ کتاب با همکاری و حمایت شماری از انجمن‌های علمی مردم‌نهاد و مراکز دانشگاهی، با هدفِ حمایت و تشویق پژوهش‌های اصیل انتقادی و جریان‌ساز که با رویکرد جدید به متون ادب فارسی و در قالب مقاله تألیف شده باشند، دومین دورۀ جایزۀ دوسالانۀ دکتر عبدالحسین زرین‌کوب را در اسفند ۱۴۰۱ برگزار می‌کند.

بر همین اساس، از عموم پژوهشگران دعوت می‌شود مقالات چاپ‌شدۀ خود را که دارای شرایط شرکت در این فراخوان است، به دبیرخانۀ دائمی جایزه به نشانی jazarrinkub@gmail.com ارسال کنند.

بر اساس این فراخوان همچنین، مقالات چاپ‌شده در بازۀ زمانی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در نشریات علمی دانشگاهی و سایر مجلات معتبر می‌توانند در این رویداد ادبی حضور داشته باشند.

زمان ارسال مقاله تا پایان روز ۱۵ دی ۱۴۰۱ خواهد بود و مقالات باید به صورت فایل PDF به نشانی ذکرشده ارسال شوند.

در این فراخوان آمده‌ است که شاخص‌های مقالات برتر عبارتند از: صورت‌بندی متفاوت و جدید از مباحث نظری نقد یا بازخوانی متمایز متن‌ها با هدف نظریه‌پردازی در زمینۀ نقد ادبی معاصر؛ بازخوانی نظریه‌های نقد کلاسیک غربی و شرقی؛ معرفی نظریه‌های مغفول قدیم و جدید؛ برابرخوانی مفاهیم نقد: درون‌فرهنگی و برون‌فرهنگی؛ پیشنهاد روش‌های از آنِ خود کردن نظریه‌ها، مفاهیم و کاربست آن‌ها؛ تبیین تاریخی نقد ادبی: دگردیسی و گسست.

شایان ذکر است که مقالات برخوردار از ویژگی‌های «اصالت در یافته‌ها، دقت و انسجام، روش متقن و شفافیت در نگارش، و جامعیت در منابع و شاخصیت در نتایج» در اولویت بررسی قرار خواهند گرفت.

بر اساس این گزارش، داوری آثار نیز این‌گونه خواهد بود که مقالات برای ارزیابی به مجموع‌ه‌ای گسترده از پژوهشگران حوزۀ نقد ادبی در کارگروه‌های تخصصی تشکیل‌شده از سوی انجمن ارسال و پس از دریافت نتایج و جمع‌بندی، نامزدهای دریافت جایزه در هیئت مدیرۀ انجمن انتخاب و معرفی خواهند شد.

دبیر این رویداد علمی ادبی، ابراهیم خدایار، رئیس انجمن علمی نقد ادبی ایران و دانشیار دانشگاه تربیت مدرس، معاون علمی جایزه، سیدعلی، قاسم‌زاده، عضو هیئت مدیرۀ انجمن و استاد دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین و دبیر اجرایی جایزه، حسن گوهرپور، منتقد، شاعر و عضو انجمن علمی نقد ادبی ایران است.

نخستین دورۀ این جایزه در اسفند ۱۳۹۹ برگزار شد.

براساس این خبر، برای این دوره و سایر دوره‌ها، انجمن علمی نقد ادبی ایران برای حمایت از معرفی اندیشۀ انتقادی ملیِ نهفته در میراث ادب فارسی و گسترش آن به مراکز علمی همسو در ایران و جهان، از همۀ نهادهای علمی ـ فرهنگی و مراکز دانشگاهی برای مشارکت در این رویداد علمی دعوت به همکاری می‌کند.

علاقه‌مندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر به وبگاه رسمی انجمن به نشانی http://anjomannaghd.ir/ مراجعه کنند.

۵۷۵۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا