آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

دفاع قالیباف از اقدامات قابل توجه مجلس/ قانون رتبه بندی معلمان اجرایی می شود

به انتشار از سایت معرفت نیوز

دفاع قالیباف از اقدامات قابل توجه مجلس/ قانون رتبه بندی معلمان اجرایی می شود

فارس نوشت : رئیس مجلس گفت: امروز خانواده ها اگر همه چیز خود را بدهند باز هم مسکن در خور شان ندارند و در سطح راهبری قانون جهش تولید ۴ میلیون مسکن و پیگیری وضعیت دو میلیون مسکن احتکارشده را داشتیم.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در هجدهمین نشست دبیران هم‌اندیشی دانشگاه های کشور که ظهر امروز در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، گفت: ما اهل منطق و گفت و گو هستیم اما هیچگاه مقلد منفعل نخواهیم بود و مطابق با الگوی علوی و طبق فرامین امام و رهبری عمل می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کشور باید در همه جهاد الگو و تمدن ساز باشد، اظهار کرد: دانشگاه های ما باید آنگونه که مردم می خواهند در حوزه ها مهارت ها و تخصص‌های مختلف گام بردارند.

رئیس قوه مقننه بیان کرد: براساس قانون مصوب مجلس در سال جاری باید افرادی که جزو ۳ دهک محروم هستند با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومانی مصوب شده به صورت رایگان بیمه شوند.

قالیباف گفت: در سه ماهه اول امسال ۵ میلیون و ۳۷۹ هزار نفر از ۶ میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شده اند درحالی که این افراد سال‌ها در این موضوع مشکلات جدی داشتند.

وی افزود: برای قانون بودجه امسال مجلس مصوب کرد که برای خانواده‌هایی که بیماران صعب العلاج دارند یک صندوق با ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار تشکیل شود و به آن‌ها کارت سلامت ارائه شود تا بتوانیم باری از دوش آن‌ها برداریم. همچنین مصوب شد که به آن‌ها وام قرض الحسنه هم ارایه شود.

قالیباف: هیچگاه مقلد منفعل نخواهیم بود/ در دفاع از حقوق مردم با هیچکس رودربایستی نداریم

متوسط دریافتی سربازان بیش از 3 میلیون تومان است

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره دوره سربازی نیز، گفت: کاری که مجلس یازدهم انجام داد این بود که مصوب کرد حداقل حقوقی که کارگران دریافت می کنند را سربازان متاهل هم دریافت کنند. بیش از ۵۰۰ هزار جوان ایرانی درگیر این مسئله هستند و گاهی برخی به سربازی می‌رفتند و چون پول نداشتند تا یک سال به مرخصی نمی‌آمدند، اما اکنون با قانون مجلس، متوسط دریافتی سربازان بیش از ۳ میلیون تومان باید باشد.

قالیباف گفت: اقدامات قابل توجهی در مجلس یازدهم انجام شد و در ابتدای کار، قانون رفع تحریم ها تصویب شد.

وی تاکید کرد: باید با دنیا با زبان بین الملل حرف بزنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قوانین در مجلس، ادامه داد: قانون امنیت غذایی را قبل از جنگ اوکراین تصویب کردیم و در کنار آن تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان را به عنوان قانون جامع داشتیم.

قانون رتبه بندی معلمان اجرایی می شود

قالیباف در ادامه با اشاره به بلاتکلیفی قانون رتبه بندی معلمان، گفت: قانون رتبه بندی معلمان بیش از 10 سال بلاتکلیف بود، معتقدیم که به معلمان آنگونه که باید توجه نشده است و این موضوع مورد توجه ویژه قرار گرفت.

در دفاع از حقوق مردم با هیچکس رودربایستی نداریم

وی متذکر شد: امروز در کنار جهاد تبیین نیازمند جهاد تصمیم نیز هستیم و ما در دفاع از حقوق مردم با هیچکس رودربایستی نداریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید برای کار نکرده پز دهیم، اظهار کرد: باید تمام کارهایمان را به تمام معنا انقلابی انجام بدهیم.

بیشتر بخوانید :

  • نطق نماینده مجلس : رئیس مجلس از ریاست فراکسیون انقلاب اسلامی جدا شود تا از ناکارآمدی فراکسیون جلوگیری کنیم

  • پیام و پیامدهای درون اردوگاهی ریزش آرای قالیباف

  • پایان ائتلاف تاکتیکی پایداری ها با قالیبافی های مجلس

  • تذکر تند رئیس مجلس به یک وزیر دیگر رئیسی / قالیباف : رویم نمی‌شود بگویم …

۲۱۲۲۰

محتوای منتشر شده به صورت خودکار از رسانه ی معتبر خبرگزاری خبر آنلاین جمع اوری شده است و معرفت نیوز در قبال محتوای منتشر شده هیچ مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا