آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

دست و پا زدن نتانیاهو برای فرار از مجازات

رسانه خبری- تحلیلی المانیتور در گزارشی درباره انتخابات ماه نوامبر رژیم صهیونیستی نوشت: نتانیاهو و لیبرمن در دام توطئه علیه یکدیگر گرفتار شده‌اند.

این رسانه آمریکایی با اشاره به اتهام مطرح شده در شبکه های اجتماعی درباره درخواست آویگدور لیبرمن وزیر دارایی کنونی رژیم صهیونیستی از یکی از نزدیکان پیشین خودش برای کشتن یک افسر تجسس پلیس این رژیم نوشت: اکنون فقط لیبرمن نیست که نتانیاهو را برای آینده اسرائیل خطرناک می‌داند بلکه همه کسانی که در یک دهه گذشته به نوعی با وی کار کرده اند، همین عقیده را دارند.

آویگدور لیبرمن، وزیر دارایی فعلی و تندروی رژیم صهیونیستی اخیرا هجمه تند و گزنده ای علیه بنیامین نتانیاهو مطرح و او را «تفاله بشریت» توصیف کرد و گفت که نتانیاهو برای رسیدن به قدرت هیچ خطوط قرمزی ندارد.

لیبرمن که رهبری حزب راستگرای "اسرائیل بیتنو" (اسرائیل خانه ما) را برعهده دارد، این سخنان را در جمع خبرنگاران مطرح کرد تا به گوش همه برسد. در این سخنان مطبوعاتی از لیبرمن خواسته شد که درخصوص ادعاهای یکی از نزدیکان پیشین خودش مبنی بر اینکه وی به این شخص پیشنهاد ۱۰۰ هزار دلاری داده است تا یک‌ افسر پلیس رژیم اسرائیل را بکشد، توضیحاتی ارائه دهد که لیبرمن این ادعا را رد کرد و گفت که این ادعاها جزو برنامه های تبلیغاتی نتانیاهو است که قبل از برگزاری انتخابات که قرار است در ماه نوامبر آینده برگزار شود، مطرح می کند. لیبرمن افزود که بدنام کردن مخالفان تاکتیک مورد علاقه نتانیاهو است؛ نتانیاهو تفاله جنس بشری است و هیچ خط قرمزی ندارد.

المانیتور در بخش دیگری از گزارش خود به نزدیکی روابط لیبرمن و نتانیاهو از دوران جوانی و شروع فعالیت سیاسی اشاره کرد و نوشت: مسابقه بین این دو، مسابقه بین دو کشتی‌گیر سنگین وزن است که فقط یک نفر از آنها پیروز از میدان بیرون خواهد آمد.

این رسانه آمریکایی، جدایی لیبرمن از نتانیاهو در انتخابات ۲۰۱۹ را یادآور شد و نوشت: از زمان جدایی لیبرمن، در سه انتخابات بعدی که در ۲ سال بعد از آن برگزار شد، دیگر نتانیاهو نتوانست اکثریت قاطع آرا را در کنیست به دست آورد.

المانیتور با اشاره به تمرکز لیبرمن و نتانیاهو بر شکست یکدیگر نوشت: نتانیاهو برای کسب اکثریت در کنست (پارلمان) نیازمند ۲ کرسی بیشتر است و این تنها راه برای تعلیق رویه قضایی علیه وی است.

این رسانه غربی با اشاره به اینکه نظرسنجی‌ها حاکی از کسب ۵۸ تا ۵۹ کرسی کنیست توسط اردوگاه نتانیاهو است، نوشت: اینکه نتانیاهو خواهد توانست روند انتخابات‌های گذشته را بشکند و اکثریت قاطع را به دست آورد، مشخص نیست.

المانیتور تصریح کرد: باوجود این شرایط، نتانیاهو منتظر شانس نخواهد ماند و وی تلاش دارد مانع از کسب آرای لازم توسط لیبرمن برای حضور در کنست آینده شود.

این رسانه آمریکایی با بیان اینکه نتانیاهو هر تاکتیکی را برای فرار از محکومیت قضایی به کار خواهد برد، نوشت: در صورتی که نتانیاهو بتواند لیبرمن را از دور انتخابات خارج کند می‌تواند در غیاب وی، ۶۱ کرسی مورد نیاز برای تشکیل دولت را کسب کند.

المانیتور به اتهامات و شایعات مطرح شده علیه «گیدون سعر» و «بنی گانتس» دو رقیب سیاسی نتانیاهو در انتخابات سال ۲۰۱۹ نیز اشاره کرد و نوشت: قضاوت درباره پیروزی جبهه ضدلیبرمن زود است و باید ۲ ماه دیگر صبر کنیم تا نتیجه آنرا ببینیم.

نخستین جلسه بررسی پرونده فساد مالی بنیامین نتانیاهو ۲۰ بهمن سال گذشته برگزار شد. فساد مالی، رشوه‌خواری و سوءاستفاده از اعتماد عمومی از جمله مسائل مطرح شده در پرونده وی هستند. پرونده فساد مالی علیه نتانیاهو شامل اظهارات بیش از ۳۰۰ شاهد و شاکی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا