رپورتاژ

دستگاه کنترل تردد برای ساختمان ها

هنگام راه‌اندازی یک محوطه بزرگ، تأسیسات یا پارکینگ، ایمنی ترافیک به عهده مدیر پروژه است. دستگاه کنترل تردد از گردش تا علامت گذاری مهم است. خوشبختانه، اکثر امکانات سرعت کمتری نسبت به جاده‌های عمومی و بزرگراه‌ها مدیریت می‌کنند که خطر را کاهش می‌دهد. از سوی دیگر، مردم و خودروها ممکن است بیشتر جاده را با عابران پیاده ای که ممکن است به طور نامنظم از پارکینگ ها عبور می کنند به اشتراک بگذارند. در پارکینگ، کودکان بیشتر روی سطح جاده قرار می گیرند. علاوه بر این، الگوهای ترافیک ممکن است به خوبی مشخص یا درک نشده باشند. تسهیلات می‌توانند صفحه‌ای را از جاده‌های عمومی بگیرند و دستگاه‌های کنترل تردد را برای حفظ امنیت کاربران نصب کنند.

دستگاه کنترل تردد

دستگاه کنترل تردد چیست؟

انواع دستگاه های کنترل تردد در معابر عمومی
آیا قوانین راهنمایی و رانندگی عمومی در پارکینگ ها یا فضاهای خصوصی اعمال می شود؟
دستگاه های کنترل تردد برای تاسیسات خصوصی

دستگاه کنترل تردد چیست؟

دستگاه های کنترل تردد با ارائه نشانگرهای بصری یا لمسی به رانندگان هدایت، راهنمایی و اطلاع رسانی می کنند. دستگاه ها به چهار دسته اصلی تقسیم می شوند: علائم. سیگنال ها؛ طراحی و خط کشی جاده؛ و موانع یا کانال سازها.

انواع دستگاه های کنترل تردد در ساختمان ها

ساختمان های عمومی از طیف گسترده ای از ابزارهای کنترل تردد استفاده می کنند که می توانند با امکانات کوچکتر سازگار شوند. با این حال، در ساختمان های عمومی، تمرکز راننده روی علائم و علائم است. در تأسیسات کوچکتر، خط کشی و موانع روسازی ممکن است سهم بیشتری از بار را به خود اختصاص دهند.

نشانه ها

علائم جاده اطلاعات محلی را در اختیار رانندگان قرار می دهد. ساخته شده از مواد بازتابنده در رنگ های با کنتراست بالا، در چراغ های جلو در شب به خوبی قابل مشاهده هستند. علائم ممکن است از کلمات و نمادها برای برقراری ارتباط استفاده کنند.

انواع تابلوهای تنظیم کننده از جمله علامت توقف و محدودیت سرعت

تابلوهای نظارتی مهمترین تابلوهای راه هستند. آنها استفاده قانونی پذیرفته شده از جاده عمومی فوری را اعلام می کنند.

دستگاه کنترل تردد رفتار مناسب را هنگام برخورد جاده ها مشخص می کند – علائمی مانند توقف یا تسلیم برای جلوگیری از درگیری و تصادف ضروری هستند. تغییرات محدودیت سرعت نیز با علائم مشخص شده است. جهت ترافیک را می توان مشخص کرد، به عنوان یک راه یا بدون علائم ورود. معمولاً محل توقف یا پارکینگ مجاز مشخص شده است. عدم رعایت علائم نظارتی اغلب به منزله نقض متحرک است.

علائم هشدار دهنده به رانندگان این امکان را می دهد که از خطرات رانندگی مانند عبور حیوانات یا پیچ خوردگی مسیرها آگاه باشند. آنها برای حداکثر ایمنی نصب شده اند.
علائمی برای اطلاعات مسیر و محل کمپ

تابلوهای راهنمایی یا اطلاعاتی اطلاعات مسیر و امکانات رفاهی را برای کمک به رانندگان در یافتن مقصد خود ارائه می دهند. اطلاعات مسیر و خروجی و همچنین مواردی که ایستگاه‌های استراحت، گاز و غذا و جاذبه‌های توریستی را مشخص می‌کنند، در این دسته قرار می‌گیرند

علائم راهنمایی و رانندگی به رنگ های قرمز، زرد و سبز مواردی هستند که همه جا در چشم انداز کنترل ترافیک هستند. به سه چراغ استاندارد ممکن است نشانگرهای خطوط و سایر علائم خطوط جداگانه اضافه شود. چراغ های چشمک زن، چه در یک سیگنال سنتی یا به تنهایی آویزان، رایج هستند. با این حال، آنها می توانند معانی متغیری بسته به منطقه و رنگ داشته باشند. چراغ هایی که به طور پیوسته می سوزند اغلب به عنوان هشدار یا علامت خطر استفاده می شوند.

خط کشی جاده ها و راه سازی

طراحی جاده واژگان دیگری برای برقراری ارتباط با رانندگان ارائه می دهد.

نمای بالا به پایین تصویری از خط کشی های جاده

خط کشی جاده مانند خطوط و فلش ها برای علامت گذاری استفاده قانونی صحیح از سطوح جاده استفاده می شود. آنها شامل خطوط توقف، نشانگرهای خطوط، فلش های خط چرخشی و موارد دیگر می شوند. خط‌کشی‌های جاده‌ای مانند « sharrows » که نشان می‌دهد دوچرخه‌ها و وسایل نقلیه موتوری در جاده مشترک هستند، رانندگان را از الگوهای ترافیکی غیرمنتظره آگاه می‌کند.

مثلث قرمز با علامت هشدار سرعت دست انداز سیاه

راهسازی نیز در کنترل ترافیک نقش دارد. نوارهای رومبل می توانند خطوط را مشخص کنند. وقتی ماشینی از روی آنها می‌رود، آنها از طریق صدا و بافت هشدار می‌دهند که وسیله نقلیه دیگر در مسیر خود نیست. نوارهای رومبل اغلب در مکان هایی استفاده می شود که رانندگان ممکن است پیچ تند جاده را از دست بدهند، یا در مسیرهای طولانی که ممکن است راننده به خواب رود. سایر ساخت و سازهای جاده و طراحی محیطی برخی رفتارهای رانندگی را آسانتر از سایرین می کند. برآمدگی ها و برآمدگی های سرعت، شیکین ها، یقه ها، اکستنشن ها، دوربرگردان ها و موارد دیگر می توانند رفتار مناسب راننده را تشویق کنند.

موانع و کانال سازها

موانع و کانال سازها همچنین ترافیک را کنترل می کنند، در مورد خطرات هشدار می دهند و تصادفات را کاهش می دهند. انواع زیادی وجود دارد.

تصویر مخروط ترافیک

تعیین کننده های ترافیک و مخروط ها اغلب به طور موقت برای ارائه هشدار در مورد خطرات یا مناطق کاری قرار می گیرند.

موانع بزرگراه ، مانند موانع استاندارد جرسی ، به جلوگیری از برخورد رو به رو و علامت گذاری خطوط کمک می کند. آنها گاهی اوقات می توانند با بازگرداندن خودرو به جاده، تصادفات با زاویه کم را کاهش دهند یا از آن جلوگیری کنند. موانع بزرگراه ممکن است دارای دروازه یا غیر دروازه باشند ، یا با مهار ضربه یک ماشین اما اجازه عبور آن یا با متوقف کردن همه آن.

کانال سازها و موانع جاده ، اعم از بشکه، حاشیه، یا بولارد ، دائمی تر از جداکننده های ترافیک یا مخروط هستند – اگرچه برخی از آنها ممکن است برای فضاهای چند دسترسی قابل جابجایی باشند.

ستون‌های انعطاف‌پذیر، دارای رتبه تصادف یا امنیتی همگی برای هدایت ترافیک از مناطق خاص استفاده می‌شوند. انواع دارای رتبه تصادف و امنیتی، محافظت در برابر ضربه را ارائه می‌کنند که در توقف تصادف‌های سر در یا با زاویه عمیق بسیار مؤثر است.

آیا قوانین راهنمایی و رانندگی عمومی در پارکینگ ها یا فضاهای خصوصی اعمال می شود؟

در برخی از ایالت ها و بیشتر کانادا، علائم کنترل ترافیک عمومی در فضاهای خصوصی مانند پارکینگ ها باید رعایت شود. در این حوزه های قضایی، عدم رعایت یک نشانگر شناخته شده، مانند علامت محدودیت سرعت در محوطه دانشگاه، می تواند منجر به اعلان توسط پلیس محلی شود.

در سایر حوزه‌های قضایی، تابلوهای موجود در اموال خصوصی امکان یکسانی برای اجرای تخلفات را ندارند. به عنوان مثال، در انتاریو، کانادا یا ایالت واشنگتن ، راننده نمی تواند به دلیل عدم اطاعت از علامت مشخص شده در یک پارکینگ خصوصی، بلیط دریافت کند.

با این حال، حتی در این حوزه های قضایی، قوانین کیفری وجود دارد که استفاده از وسایل نقلیه موتوری را تنظیم می کند. رانندگان ممکن است همچنان به مواردی مانند سهل انگاری، به خطر انداختن بی احتیاطی، یا حمله با وسیله نقلیه یا قتل متهم شوند. مالک ملک خصوصی همچنین می تواند راننده را از بازگشت به ملک خود منع کند.

بنابراین یک مدیر تاسیسات می تواند از علامت گذاری ها و علائم استاندارد جاده برای برقراری ارتباط با روشی که مایل است از فضای خود استفاده کند استفاده کند. حتی در حوزه‌های قضایی که افسر راهنمایی و رانندگی نمی‌تواند افرادی را که نافرمانی می‌کنند بلیت صادر کند، آن‌ها آنچه را که انتظار می‌رود به اندازه‌ای اعلام می‌کنند که امتناع ممکن است به منزله خطر یا سهل انگاری بی‌احتیاطی باشد.

سرعت گیرها معمولا سرعت ترافیک را به 10-20 کیلیومتر در ساعت کاهش می دهند.

دستگاه های کنترل تردد برای تاسیسات خصوصی

دستگاه کنترل تردد  اغلب به شدت به موانع، کانال سازها و طراحی متکی است. چراغ ها به جز در تاسیسات بسیار بزرگ به دلیل هزینه و نگهداری کمتر رایج هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا