جدیدترین و مهمترین اخبار علمی

دانشمندان باز هم می‌خواهند برای موجودات فضایی پیغام بفرستند

دانشمندان باز هم می‌خواهند برای موجودات فضایی پیغام بفرستند

بی بی سی نوشت: پژوهشگران امیدوارند که بتوانند اطلاعات بیشتری در مورد زندگی بر روی زمین در اختیار فضایی‌ها بگذارند

اگر می‌توانستید با فضایی‌ها گفتگو کنید چه می‌گفتید؟خوب این همان موضوعی است که دانشمندان به آن فکر می‌کنند. آنها تصمیم گرفته‌اند تا پیام ویژه‌ای به فضا بفرستند به امید اینکه روزی به دست موجودات فضایی هوشمند برسد.

پیامی با سیستم دودویی یا باینری به نام بیاکون در گالاکسی (بی‌آی‌تی‌جی) که در آن اطلاعاتی دربارهٔ زندگی روی زمین، منظومهٔ شمسی و شکل ظاهری انسان‌ها قرار داده شده است و از هر موجود فرازمینی دعوت کرده است که اگر پیام را دریافت می‌کند به آن پاسخ دهد.

گروهی از پژوهشگران که از جمله جوناتان جیانگ، پژوهشگر ناسا هم در میان آنهاست در مقاله‌ای نوشته‌اند:"ایدهٔ ارتباط با موجودات هوشمند فرازمینی گام بلند و هیجان‌انگیزی در اکتشافات کیهانی است و این کار از نظر فنی فقط در چند دههٔ اخیر ممکن شده است".

پژوهشگران امیدوارند که بتوانند اطلاعات بیشتری در مورد زندگی بر روی زمین در اختیار فضایی‌ها بگذارند

آنها می‌گویند:"برای دست‌یافتن به چنین فرصتی پیام بی‌آی‌تی‌جی طوری طراحی و تدوین شده است که قابل ارسال با پیشرفته‌ترین ابزارهای موجود باشد".

آخرین پیام ارسالی برای موجودات هوشمند فضایی از رصدخانهٔ آرسیبو در شمال پورتوریکو فرستاده شد.

آخرین پیام ارسالی برای موجودات هوشمند فضایی از رصدخانهٔ آرسیبو در شمال پورتوریکو فرستاده شد

اولین بار نیست که انسان‌ها تصمیم گرفته‌اند با موجودات فرازمینی ارتباط برقرار کنند. در سال ۱۹۷۴، پیام رادیویی کدبندی‌شده که شامل اطلاعات اولیه دربارهٔ انسان‌ها و زمین بود از رصدخانهٔ آرسیبو در شمال پورتوریکو به فضا فرستاده شد.

این اقدام یکی از مجموعه اقداماتی بود که برای جلب توجه عمومی به ارتقا چشمگیر رادیوتلسکوپ آرسیبو انجام گرفت هرچند گروهی از پژوهشگران واقعاً امیدوار بودند که بتوانند با موجودات فرازمینی ارتباط برقرار کنند که متأسفانه تا امروز ممکن نشده است.

بااین‌حال پژوهشگرانی که تصمیم گرفتند جدیدترین پیام را به فضا بفرستند آن را چنان تنظیم کرده‌اند که به موجودات هوشمند فرازمینی برسد.

در مقالهٔ منتشرشدهٔ پژوهشگران آمده است:"برخلاف پیام ارسالی آرسیبو که قصد آن نمایش توانایی فنی امکانات رادیویی فضایی مدرن بود، پیام بی‌آی‌تی‌جی برای تمام مناطق ممکن در کهکشان راه‌شیری فرستاده شده است که احتمال وجود فرازمینیان هوشمند دارد".

در این مطلب اطلاعاتی هم دربارهٔ مناسب‌ترین روش ارسال پیغام آمده است و این نکته که کهکشان راه‌شیری منطقه‌ای است که بیشترین احتمال وجود موجودات هوشمند در آن هست و پیام در بهترین زمان ممکن فرستاده شده است.

اگر روزی این پیام برسد جای امیدواری است که بتوان اطلاعات پیچیده‌تری را با موجودات فضایی هوشمند به اشتراک گذاشت، برای مثال قواعد بازی شطرنج.

46

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا