آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

خط ویژه| بیش فعالی روزنامه شرق در تأمین خوراک برای BBC و سعودی اینترنشنال/ سکوت خاتمی و ظریف مقابل تعرض به بانوی محجبه و آتش زدن پلیس

گروه ویژه فارس: خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضدانقلاب، در این رصد برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضدانقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

بیش فعالی روزنامه شرق در تأمین خوراک برای BBC و اینترنشنال

همان‌طور که پیش از این در این ستون با مستندات و شواهد اشاره شد، برخی رسانه‌های به ظاهر اصلاح طلب رسماً به نیروی داخلی جریان معاند و برانداز بدل شده‌اند.

این رسانه‌ها در بزنگاه‌هایی همچون روزهای اخیر با پیوستن به کارزار رسانه‌ای دشمن، تقلا می‌کنند تا در تأمین خوراک رسانه‌ای جریان معاند، از یکدیگر سبقت بگیرند.

با بررسی اخبار روزهای اخیر می‌بینیم که روزنامه شرق با انتشار اخبار دروغ، ضمن تحریک و تشویش اذهان عمومی، رسانه‌های سعودی-انگلیسی-اسرائیلی را نیز به وجد آورده است.

روزنامه شرق در روزهای اخیر حداقل ۳ خبر دروغ را منتشر کرده است. این اخبار جعلی هر ۳ به شدت تحریک آمیز بوده و با استقبال ویژه رسانه‌های ضدانقلاب و دشمنان ملت ایران مواجه شده است.

فیلم جعلی وداع پرسنل بیمارستان با پیکر مهسا امینی، خبر دروغ برگزاری غیرحضوری کلاس‌های دانشگاه تهران و خبر دروغ قطع پیامک با مضمون مهسا امینی تنها چند مورد از دروغ پردازی‌های روزهای اخیر روزنامه شرق است.

گویا این رویکرد غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی به یک روند در برخی رسانه‌های به ظاهر اصلاح طلب بدل شده است. چه آنکه روزنامه شرق چندی پیش و پس از وقوع سیل در امامزاده داوود، در گزارشی مدعی شد که 200 جسد در زیر آوار مدفون است و بوی تعفن تمام منطقه را فراگرفته است.

پس از آنکه این خبر جعلی به صورت فله‌ای و انبوه توسط رسانه‌های سعودی-انگلیسی- اسرائیلی و پادوهای رسانه‌ای آمریکا بازنشر شد، روزنامه شرق تازه یادش آمد که یک صفر اضافی منتشر کرده و ۲۰ جسد در زیر آوار است. البته بعد از آن مشخص شد که تعداد پیکرها تنها ۲ نفر بوده و این روزنامه با دروغ پردازی، تعداد اجساد را ۱۰۰ برابر توصیف کرده بود!

تعرض به بانوی محجبه و خوشحالی از آتش گرفتن پلیس، جدیدترین شاهکار دیکتاتورها

بخش قابل توجهی از جریان به ظاهر اصلاح طلب و طیف غربگرا شدیداً به روحیه دیکتاتوری آلوده است. این طیف نه از آزادی بیان چیزی می‌فهمد و نه از حقوق زنان چیزی متوجه می‌شود. نشان به آن نشان که وقتی نجفی همسر دوم خود را به قتل رساند، قاتل را قهرمان جلوه دادند.

در ماجرای مثله کردن پیکر یک دختر جوان توسط شخصی به نام آرمان عبدالعالی نیز جریان به ظاهر اصلاح طلب، با دفاع از قاتل یک زن، به صدور حکم اعدام اعتراض کرده و خواستار لغو آن شدند.

حالا این جریان سیاسی بار دیگر خوی دیکتاتوری و وحشیگری خود را نمایش داده و پادوهای آنها در کف خیابان دقیقاً همانند اراذل و اوباش دوران رضاشاه، با تعرض به یک بانوی محجبه در خیابان، چادر از سر وی کشیده است.

همچنین برخی رسانه‌های اصلاح طلب با بازنشر فیلم آتش گرفتن یکی از مأمورین خدوم نیروی انتظامی، در اقدامی شنیع از این اتفاق ابراز خرسندی کرده است. به نظر شما طیف تندرو اصلاح طلب و جریان غربگرا دیگر باید با چه زبانی و با چه حرکتی خوی دیکتاتوری و وحشیگری خود را ثابت کند؟

یکی از فعالین رسانه‌ای در واکنش به این اقدامات شنیع در مطلبی نوشت: «منطق اغتشاشگران در دو جمله: من می‌توانم تو را کتک بزنم، آتش بزنم؛ ناموست را در خیابان مورد تعرض قرار بدهم و چادر از سرش بکشم و همه هم تشویقم کنند اما تو، نه حق داری به من چپ نگاه کنی و نه حق داری کسی که به من چپ نگاه کرده را تشویق کنی؛ گشت ارشاد را هم بردار ولی من خودم هر خانم چادری را ببینم چادر از سرش می‌کشم!»

در روزهای اخیر گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب و گروهک ورشکسته و جنایتکار منافقین با جریان به ظاهر اصلاح طلب همصدا شده‌اند. از سوی دیگر شاهد اقدامات شنیع ازجمله تعرض به بانوی محجبه و شادمانی از آتش گرفتن مأمور نیروی انتظامی بوده‌ایم، اما نکته قابل تأمل اینجاست که امثال خاتمی و حجاریان و ظریف و…به‌هیچ‌عنوان از این روند ابراز برائت نکرده و این وحشیگری‌ها را محکوم نکرده‌اند.

پایان پیام/./ ت 11

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا