رپورتاژ

خرید و فروش لباس رزمی

ارسال سفارشات لباس های رزمی به تهران و شهرستان ها با اتوبوس باربری و پست. برای دریافت هزینه سایز تماس بگیرید. 02634510497

پرتوا یک واژه ایرانی باستانی است که در نوشته های داریوش یافت می شود و به معنای جنگجو و قهرمان خوب و با اخلاق است.  پرتوا نشآت شده از هنرهای رزمی سنتی و باستانی ایران است و با سلاح و بدون سلاح اجرا می شود. مراحل رشد ورزشکاران در تمرینات رزمی در سه بخش شرح داده شده است.

مرحله اول: تمرینات بدنی و راهبردهای رزمی برای رسیدن به بالاترین قدرت در بدن.

مرحله دوم دانش: تمرینات تمرکز و رشد فکری برای دستیابی به بالاترین قدرت فکری.

مرحله سوم بینش: رسیدن به بالاترین مراحل جنگ و رسیدن به بالاترین مراحل اخلاق شجاعت برای معرفی فناوری های جدید.

سلاح های مورد استفاده در قرار گرفته در لباس رزرمی عبارتند از: شمشیر چوب تیراندازی با کمان و …. تمام ضربات دست و پا با رقص رزمی، تکنیک های گرفتن و ریتم پرتاب فنون به زمین زدن استفاده می شود.

لوازم و تجهیزات تکواندو

تجهیزات همراه لباس تکواندو شامل دستکش هوگو کاپ محافظ لثه  کلاه بازوبند و پابند می باشد. تکواندوکاران باید برای هرگونه مسابقه استفاده شود. در زیر به معرفی هر یک از این وسایل ورزشی تکواندو می پردازیم.

هوگو (محافظ قفسه سینه و شکم) تکواندکار و ضربه گیر حیاتی است که در مبارزات تکواندو برای محافظت از سینه و شکم در تکواندو استفاده می شود. در مسابقات تکواندو، ورزشکاران معمولاً باید ضربه گیر قرمز یا آبی را ببندند.

هوگوها معمولاً از فوم ساخته می شوند و دارای یک لایه پلی اتیلن و یک لایه فوم EVA بر روی لایه محافظ داخلی هستند تا از ورزشکار در برابر ضربه محافظت کنند.

کلاه تکواندو یکی از مهم ترین و حساس ترین اعضای بدن است که حفاظت از آن در اولویت ورزش های رزمی است. در مسابقات تکواندو، بازیکن بر اساس تعداد امتیازاتی که ورزشکار به بدن هر حریف می زند امتیاز می گیرد. آسیب های سر در مسابقات تکواندو زیاد است، بنابراین استفاده از کلاه در مسابقات تکواندو برای محافظت از این قسمت از بدن در برابر آسیب بسیار مهم است.

کلاه همراه لباس آیکیدو اسفاده می شود بسته به رشته ورزشی مانند تکواندو استانداردهای متفاوتی برای هنرهای رزمی دارد. کلاه های ورزشی تکواندو با امکانات متنوعی تولید و روانه بازار ورزش می شود که با بالاترین کیفیت مناسب ضربه گیر می باشد.  روکش های پلی یورتانPU   تزریقی، طراحی و تولید می شوند که در سایزهای مختلف قرمز و آبی تولید می شوند.

کاپ تکواندو یکی از ابزارهای اساسی مورد استفاده در مسابقات رزمی است که وظیفه محافظت از اعضای حساس بدن را در برابر ضربه بر عهده دارد. این کاپ زیر لباس بازیکن پوشیده می شود و دارای یک ضربه گیر بسیار محکم از پلاستیک سخت است و دارای بند هایی برای پوشیدن و محکم شدن به بدن بازیکن است. در داخل، کاپ ها ابر فوم نرمی در اطراف کمر ورزشکار قرار می گیرد تا از کمردرد و ناراحتی جلوگیری شود. بانوان و آقایان در مسابقات تکواندو از این وسیله استفاده کنند.

چگونگی تهیه لباس نینجا

لباس نینجا یک پیرهن یقه اسکی و یک شلوار شش جیب بپوشید به هر قوزک شلوار یک تکه نوار مشکی بچسبانید همه شلوارها صاف هستند اما شلوارهای نینجا از مچ پا باریک هستند برای رسیدن به همان شکل اثر از نوار مشکی برای بستن شلوار درست بالای مچ پا استفاده کنید گره را محکم ببندید. یک قطعه روبان را بر روی شلوار دور هر مچ پا گره بزنید.

یک کیمونوی مشکی یا یک بلوز جیر مشکی تهیه کنید یک کیمونوی واقعی می تواند گران باشد، اما یک جایگزین عالی برای یک لباس کوتاه مشکی ساتن مانند لباس ووشو یا هر جنس دیگری است. این اقلام را می توان در هر فروشگاهی یافت حتما آن را با کمربند ارائه دهید. یک کیمونوی مشکی یا یک تاپ جیر مشکی تهیه کنید. شما همچنین می توانید رنگ های یکدست تیره بپوشید نینجاهای چریکی سبز و قهوه ای تیره یا قرمز و سفید غیر معمول نیستند. یک جفت دستکش مشکی بردارید و سپس آنها را از مچ به سمت آستین خود بکشید. جنس دستکش مهم نیست فقط رنگ آن مشکی است.

یک شال را دور سینه خود بپیچید. و انتهای شال را محکم پشت کمر خود ببندید. برای نمای تمیز، می توانید انتهای زیر قسمت اصلی کمربند را ببندید تا آویزان نشوند. یک شال را دور سینه خود بپیچید. شلوار خود را درون چکمه های مشکی بلند قرار دهید. قبل از اینکه چکمه های خود را ببندید، انتهای شلوار خود را به سمت پایین بکشید. سپس آنها را گره بزنید.

روسری را دور سینه خود بپیچید. انتهای روسری را محکم به دور کمر خود ببندید. برای دید واضح تر، می توانید انتهای پایینی قسمت مرکزی کمربند را ببندید تا آویزان نشود. روسری را دور سینه خود بپیچید. شلوار خود را در چکمه های بلند مشکی بپوشید. قبل از بستن کفش، قسمت پایین شلوار را بکشید. سپس آنها را ببندید.

شلوار خود را درون چکمه های بلند قرار دهید درست کردن هود و ماسک نینجا یقه اسکی خود را باز کنید و آن را روی صورت خود بکشید به صورتی که تا زیر بینی و گوش شما بیاید.

یقه ی یقه اسکی خود را باز کنید و آن را تا زیر بینی و گوش خود بکشید. پشت پیراهن را روی پیشانی بکشید. آن را تنظیم کنید تا کمی بالاتر از ابروهای شما باشد. لازم نیست فقط احساس تنگ بودن داشته باشید، فقط کافی است آن را در جای خود قرار دهید.

شلوار پاشنه بلندتان را بپوشید، کلاه و ماسک نینجا درست کنید، یقه اسکی را باز کنید و روی صورتتان بکشید تا به بینی و گوشتان برسد.

یقه یقه اسکی را باز کنید و زیر بینی و گوش خود بکشید. پیراهن را از پشت به سمت جلو بکشید. آن را طوری تنظیم کنید که کمی بالاتر از ابروهایتان باشد. لازم نیست ناراحت شوید، فقط آن را در جای خود نگه دارید.

برای بستن پاها و ران ها به هم از روبان استفاده کنید. روسری یا شال قرمز یا مشکی را دور ران‌ها، درست بالای زانو بپیچید. شما به چهار روسری یا شال نیاز دارید. قرمز و مشکی ایده آل هستند، اما سفید نیز کار می کند.

برای بستن ران ها از روسری یا شال استفاده کنید یک روسری دیگر بردارید و همین کار را با قسمت پایین ساق پاهایتان انجام دهید و بپیچید. گره های آنها را از پشت پاهای خود ببندید گره را زیر پارچه قرار دهید. همین کار را با پای دیگر خود انجام دهید.

لباس و تجهیزات ورزش کاراته

در این مقاله با لباس کاراته و ویژگی های آن و همچنین تجهیزات و لوازم ورزشی از جمله دستکش کاراته حرفه ای، کمربند، هوگو ، ساق روپیه، محافظ لثه، کاپ میت کاراته آشنا خواهید شد. کاراته برای هنرهای رزمی ژاپنی به معنای دفاع خالی بدون وسیله است و فلسفه آموزشی و آموزشی آن به معنای رشد ذهنی، سلامت جسمی و اعتماد به نفس است. کاراته نیز مانند سایر هنرهای رزمی تجهیزات و ابزار مخصوص به خود را برای تمرین و مبارزه دارد..

لباس کاراته مانند لباس جودو در واقع یک ژاکت سفید از نخ پنبه ای با گره برای بستن قسمت داخلی لباس است که پس از بسته شدن لباس، بقیه آن را مانند حرف لاتین V روی آن قرار می دهند. این ژاکت سفید با شلوار شیتا و کمربند رنگی بسته به سطح مهارت ورزشکار دور لباس پوشیده می شود. لباس کاراته باید به اندازه کافی گشاد باشد تا ورزشکار به راحتی حرکت کند و به مچ و بازوها ضربه بزند.

طول لباس باید به اندازه ای باشد که باسن را بپوشاند و تا ران ها امتداد داشته باشد، هنگام بستن کمربند به لباس باید بین 10 تا 20 سانتی متر زیر کمربند باشد تا در هنگام حرکت لباس باز نشود. آستین لباس باید روی مچ باشد اما ممکن است خیلی کوچک باشد تا روی بازوهای دست قرار بگیرد.

تعاریف شلوار شیتا کاراته سایز شلوار کاراته باید به گونه ای باشد که ورزشکار بتواند به راحتی و بدون هیچ محدودیتی پاهای خود را حرکت دهد، زیرا کاراته دارای حرکات و ضربات مختلفی است بنابراین باید در ران های شلوار آزاد باشد به دلیل موفقیت اوست هنگام ضربه زدن کمر بازیکن را محدود نکند.

شلوار باید تا دو سوم پاهای ورزشکار کشیده شود و به طول مچ پا نرسد. شلوار استاندارد باید 3 تا 5 اینچ کوتاهتر از ساق پای ورزشکار باشد.

رنگ کمربند کاراته کاران معمولاً با صلاحدید سطح مهارت و استاد (سنسی) به ورزشکار داده می شود. کمربند کاراته باید طوری باشد که کاراته به دور کمر دو دور بسته شود ما بقی گره زده شود و اوریب باقی بماند. کمربندهایی که بعد از نصب آویزان می شوند معمولاً کیفیت چندانی ندارند و در حین تمرین یا مبارزه باعث آسیب دیدن بازیکن می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا