رپورتاژ

خرید نهال از برترین مرکز نهالستان ایران

همه ما با سیب‌هایی که در این فصل از سال در سوپر میوه ها و باغ‌های محلی موجود هستند آشنا هستیم: قرمز خوشمزه، گلاب، زرد، سیب ناب. اما در مورد انواع کمتر شناخته شده ای که – به دلایلی یا دیگری – از کانون توجه خارج شده اند، چه می توان گفت؟

باغ حفاظتی  نهال 110 در شهرهای آذربایجان شرقی، غربی، مملو از این گونه‌های سیب مبهم است – به طور دقیق، 30 نوع – قدمت برخی از آنها به دهه 1500 می‌رسد. برای خرید نهال برخی از آنها داستان های جالبی دارند که با ظاهر و طعم آنها رقابت می کند، در حالی که برخی دیگر به سادگی از بین رفته اند. برخلاف انواع رایج سیب امروزی که برای زیبایی پرورش داده می شوند، این سیب های قدیمی دارای پوست و گوشت منحصر به فرد و پنجره کوتاهی از رسیدن هستند. و خود درختان سیب ارثی اغلب از تغییرات تدریجی آب و هوا در جایی که زمانی رشد می کردند جان سالم به در نبرده اند.

خرید نهال 110

خرید نهال سیب از نهال 110 : سیاه . سیب میراثی از نهال 110

نهالستان 110 نه تنها بر حفظ سیب های منحصر به فرد سال گذشته متمرکز شده است، بلکه یک رکورد زنده از بهترین سیب های شناخته شده و یک مخزن ژنتیکی است که ممکن است روزی به ایجاد گونه های مناسب با آب و هوای در حال تغییر کمک کند. باغ حفاظت یکی از معدود باغ‌های میوه در ایران است که هنوز هم می‌توان این گونه‌های کمیاب سیب را پیدا کرد.

طعم گذشته را بچشید

بازدید از نهالستان 110 در پاییز – زمانی که تعداد زیادی از انواع سیب رسیده و آماده چیدن هستند – فرصت نادری را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند تا طعم فوق العاده برخی از این گونه های قدیمی را بچشند. مزه کردن سیب موروثی در تعطیلات آخر هفته پاییز مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار می گیرد، زیرا مترجمان طبیعت ابتدا در مورد باغ حفاظتی خود نشان می دهند و می گویند و سپس میوه های کمیاب شاخه های آن را برش داده و سرو می کنند.

چند نوع سیب قدیمی که در خرید نهال شایان ذکر است:

آلماتا: قرمز تا هسته و نه خیلی بیشتر. این سیب با گوشت مایل به قرمز ظاهر جالبی دارد اما طعم خاصی ندارد.

خرید سیب زرد: این سیب ارثی که در باغ‌های دوران ویکتوریا رایج بود، عطری شبیه به آجیل دارد و ظاهری شبیه به سیب‌زمینی دارد.

خرید نهال شیرین سیب: بلند و استوانه ای شکل، این سیب قدیمی در اوایل دهه 1800 در ترکیه پدید آمد. ترد و آبدار با طعم ترش و شیرین است.

خرید نهال سیب مخصوص – سیبی با اندازه متوسط ​​متعلق به دهه. پوست براق و قرمز تیره هنگام نگهداری تقریباً سیاه می شود.

در این فصل سیب، حتماً از نهال 110 دیدن کنید و باغ حفاظتی را برای نگاهی بی‌نظیر به سیب‌های سال گذشته و شاید حتی طعم آن‌ها بگردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا