رپورتاژ

هر آنچه لازم است در مورد خرید متاسیلیکات سدیم بدانید

 

متاسیلیکات سدیم چه چیزی می باشد؟

چگونه می توان اقدام به خرید متاسیلیکات سدیم کرد؟ این ترکیب چه ویژگی هایی دارد؟ در حقیقت متاسیلیکات سدیم نوعی نمک معدنی می باشد که به علت دارا بودن خواص فراوان و ویژه، در زمینه های فراوانی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده شیمیایی دارای خاصیت های زیادی از جمله خاصیت ضد عفونی کننده، مرطوب کنندگی، خاصیت امولسیون کننده و… می باشد.

لازم به ذکر است متاسیلیکات سدیم بصورت دو نوع شناخته می شود. 1. متاسیلیکات سدیم خشک ( پودر مانند) بدون بو 2. متاسیلیکات مایع ( آبدار)

این ماده در آب حل می شود ولی در محلول های نمکی، اسید و الکل حل نمی شود. همچنین دارای وزن مولکولی اندکی می باشد. این ماده غیر آلی از واکنش حرارتی میان سود سوز آور و آلکالین کف کننده در فشار و دمای بالا تشکیل می شود.

فرمول متاسیلیکات سدیم بصورت Na2SIO3 می باشد. این ماده به علت برخورداری از ترکیب معدنی در ساخت ترکیبات ضد حریق قابل استفاده می باشد. با ما همراه باشید تا این ماده شیمیایی را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

متاسیلیکات سدیم

خواص

توجه داشته باشید که قبل از خرید متاسیلیکات سدیم باید از خواص و کاربرد های آن کاملا مطلع شوید. شایان ذکر است متاسیلیکات سدیم خاصیت بازی دارد که در صورت واکنش با اسید ها بصورت کاملا فعال عمل می کند. این ترکیب به علت برخورداری از خواص خورندگی و همچنین نداشتن فسفات می تواند بصورت به یک تمیز کننده بکار گرفته شود. ناگفته نماند این ماده در صورت محلول در آب چنانچه در تماس با هوا قرار بگیرد، قابلیت رقیق شدن و رطوبت سنجی پیدا می کند.

متاسیلیکات سدیم دارای انواع مختلفی اعم از: متاسیلیکات سدیم ( نانو هیدرات)، ( 5 آبه) و انیدراز می باشد که هر یک با توجه به ویژگی های خود برای مصارف صنعتی و خانگی بکار برده می شوند.

کاربرد

همانطور که اشاره شد متاسیلیکات سدیم بسیار کاربردی می باشد و در صنایع مختلف استفاده قابل توجهی از آن می شود. افرادی که اقدام به خرید متاسیلیکات سدیم می کنند، از قابلیت های این ماده شیمیایی بهره مند می شوند. از کاربرد های این ماده غیر آلی میتوان به این موارد اشاره کرد:

  1. کاهنده سختی آب ( متاسیلیکات سدیم با کاهش سختی آب موجب ایجاد قابلیت کف کنندگی در برخی از شوینده ها می شود.)
  2. قابل استفاده در پودرهای شستشو، انواع شامپو و صابون می باشد.
  3. قابل استفاده برای ساخت ترکیبات ضد میکروبی، قارچ کش و حشره کش
  4. بکارگیری برای تولید چسب
  5. استفاده از آن در صابون آرایشی برای جلوگیری از خرابی صابون
  6. قابل استفاده در انواع مختلف مواد پاک کننده
  7. رفع زنگ زدگی در برخی موارد
  8. بکارگیری از آن در صنعت بهداشتی و آرایشی

توجه داشته باشید که متاسیلیکات سدیم به علت مصرف به حالت بسیار رقیق تاثیر مضری بر محیط زیست ندارد. همچنین نقش بسزایی در صنعت حفاری و معدن دارد. شایان ذکر است این ترکیب ارزشمند در دیگر موارد مختلف به عنوان مثال در کاغذ سازی، کاشی، سرامیک و سیمان مورد استفاده قرار می گیرد. این ترکیب به علت کمک به اتصال ابزار سیمان و جلوگیری از بهم ریختگی آن بسیار در این زمینه بکار میرود.

نکات مهم در صورت استفاده از متاسیلیکات سدیم

در حقیقت به علت خاصیت خورندگی زیاد متاسیلیکات سدیم، باید در حین کار با آن کاملا نکات ایمنی رعایت شوند. استفاده از وسایلی مانند عینک ایمنی، روپوش و دستکش واجب است. در صورت بلع این ماده باید فورا به مراکز پزشکی مراجعه کنید و مشکل را رفع کنید. بهتر است بدانید که این ترکیب سمی نیست و قابلیت انفجار ندارد.

خرید متاسیلیکات سدیم

شرکت سیلیکات گستر اصفهان یکی از شرکت های مطرح و شناخته شده در کشور می باشد که خدمات عالی را به مشتریان ارائه میدهد. افرادی که تمایل به خرید متاسیلیکات سدیم با کیفیت عالی و منحصر بفرد دارند، می توانند با مراجعه به این شرکت آن را تهیه نمایند و یک خرید مقرون به صرفه داشته باشند. ناگفته نماند این شرکت با تولید انواع مختلف سیلیکات سدیم جامد، مایع و پودری خدمات عالی را به مشتریان خود عرضه می نماید.

لازم به ذکر است استفاده از این ماده شیمیایی روز به روز بیشتر می شود. شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت https://silicategostar.com محصولات باکیفیت این شرکت را مشاهده نموده و آن ها را با قیمت بسیار مناسبی تهیه نمایید.

خرید متاسیلیکات سدیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا