آخرین و مهمترین خبرهای جهان

خبر خوش نماینده چین از مذاکرات وین

خبر خوش نماینده چین از مذاکرات وین

ایرنا نوشت: مذاکره کننده ارشد چین پس از پایان نشست غیر رسمی اعضای برجام در وین اظهار داشت که مذاکرات به مرحله آخر رسیده و مشارکت کنندگان در گفت‌وگوها، روشنایی پایان تونل را می‌بینند.

«وانگ کوان» دوشنبه شب این مطلب را به خبرنگاران مقابل هتل کوبورگ گفت و ابراز امیدواری کرد که تمام طرف‌ها در راستای حصول توافق نهایی در کوتاه‌ترین زمان کار کنند. وی افزود که زمان دست یابی به توافق نهایی رسیده است.

دقایقی بعد میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه از هتل کوبورگ خارج شد و به خبرنگاران گفت ما به توافق نهایی خیلی نزدیک هستیم اما به تلاش‌های بیشتری در روزهای آینده نیاز است. وی که قبلا پیش‌بینی کرده بود مذاکرات تا پایان ماه فوریه (امروز) به پایان می‌رسد، گفت: متاسفانه مذاکرات امروز خاتمه نیافت اما ابتدای مارس تکمیل می‌شود.

مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ششم دی‌ماه آغاز شده به مرحله‌ای رسیده است که موفقیت یا شکست آن صرفا به تصمیمات سیاسی طرف‌های غربی بستگی دارد. اگر طرف‌های غربی تصمیم های لازمی را که به آن آگاه هستند، اتخاذ نمایند، می‌توان چند موضوع باقی‌مانده را حل کرده و ظرف چند روز به توافق نهایی دست یافت.

هیأت‌های جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه اروپا و گروه ۱+۴ عصر دوشنبه (به وقت محلی وین) در ادامه رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک تشکیل جلسه دادند.این نشست به صورت غیر رسمی و خارج از جلسه کمیسیون مشترک برجام برگزار شد.

پیش از این جلسه نیز دیدارهای دوجانبه جداگانه‌ای میان مذاکره‌کنندگان ارشد کشورمان و روسای هیأت‌های روسیه و چین برگزار شد. همچنین جلسات کارشناسی از صبح امروز در جریان بوده است.

علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران در آخرین توئیت خود نوشته است: هر قدر هم که به خط پایان نزدیک باشیم، الزاما تضمینی برای عبور از آن وجود ندارد. این کار مستلزم هوشیاری، ثبات قدم قوی‌تر، خلاقیت بیشتر و رویکردی متوازن برای برداشتن گام پایانی است.

وی افزود: برای اتمام کار، تصمیم‌های مشخصی وجود دارد که طرف‌های غربی باید بگیرند.

311311

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا