آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

حیاط دولت| پاسخ مثبت رئیسی به نامه قالیباف/ اسماعیلی: افراد بی‌حجاب اجازه حضور در برنامه‌های هنری را ندارند

حیاط دولت| پاسخ مثبت رئیسی به نامه قالیباف/ اسماعیلی: افراد بی‌حجاب اجازه حضور در برنامه‌های هنری را ندارند

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

حیاط دولت| پاسخ مثبت رئیسی به نامه قالیباف/ اسماعیلی: افراد بی‌حجاب اجازه حضور در برنامه‌های هنری را ندارند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، اعضای کابینه دولت صبح امروز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ و پس از برگزاری نشست هیات دولت با حضور در حیاط دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

اوجی: تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین نداریم

علی اوجی وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: هیچ گونه برنامه افزایش قیمت بنزین در دستورکار دولت نیست.

وی افزود: در رابطه با کارت سوخت هوشمند، مجلس در بودجه ۱۴۰۲ به ما تکلیف کرده است که سوختگیری خودرو ها با کارت سوخت انجام بشود. یک ماهه کارت سوخت را تحویل می دهیم. تعداد کارت سوخت‌های جایگاه‌ها کم شده است.

وزیر نفت ادامه داد: در سفر استانی دولت به استان خوزستان ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار پروژه افتتاح خواهیم کرد.

( متن کامل را اینجا بخوانید)

زارع‌پور: احدی حق دسترسی به اطلاعات مردم در پیام‌رسان‌های داخلی را ندارد

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم گفت: فتوای مقام معظم رهبری و قانون هر دو تصریح می کند که اطلاعات مردم در فضای مجازی جزو حریم خصوصی محسوب شده و احدی حق دسترسی به آن را ندارد.

وی افزود: شائبه ای مطرح شد که اتصال پیام رسان ها به یکدیگر به حریم خصوصی و رقابت در پیام رسان ها ضربه می زند. این کار جهت گیری کلی در فضای بازار دیجیتال جهانی است و باعث افزایش رقابت می شود. البته دنیا دارد به این سمت حرکت می‌کند.

( متن کامل را اینجا بخوانید)

لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در دولت تصویب شد

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور هم صبح امروز در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: ما بر این باور بودیم که چون طرح وزارت بازرگانی وجود دارد و لایحه دوفوریتی سازمان بازرگانی ارائه شده شاید نیازی نباشد، اما وقتی هیئت رئیسه و شخص رئیس مجلس این موضوع را مطرح کردند، امروز در دولت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی تصویب شد.

وی افزود: در اولین فرصت لایحه را تقدیم مجلس می‌کنیم تا بار وزارت صمت و وزارت کشاورزی کاهش یابد و این وزارتخانه ها به مسئولیت‌های اصلی خود که تولید است بیشتر بپردازند.

( متن کامل را اینجا بخوانید)

منصوری: پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس با حضور رئیسی افتتاح می‌شود

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور هم گفت: پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس با سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلاری در سفر رئیس جمهور به خوزستان افتتاح خواهد شد. همچنین، نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه اندیمشک نیز دیگر پروژه‌ای است که در این سفر افتتاح می‌شود.

وی افزود: خط دوم راه آهن اندیمشک-اهواز از دیگر پروژه هایی است که در سفر رئیس‌جمهور به خوزستان افتتاح می‌شود.

( متن کامل را اینجا بخوانید)

ضرغامی: رویداد گردشگری «اردبیل ۲۰۲۳» از فردا آغاز می‌شود

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم گفت: کشورهای عضو اکو بالغ بر نیم میلیارد نفر جمعیت دارند و یک سازمان اقتصادی منطقه است که امسال اردبیل را به عنوان پایتخت گردشگری انتخاب کردند.

وی در ادامه در رابطه با کاهش سفر گردشگران آذربایجانی به ایران تصریح کرد: سفر گردشگرانی که از کشورهای آذربایجان داشتیم و شاید دومین منبع گردشگری ما بودند به خاطر عدم همکاری دولت آذربایجان و بستن خیلی از مرزهای زمینی کاهش یافته است. ما در مرزهای مشرک به ویژه مرز بیله سوار که یک میلیون و دویست میلیون نفر گردشگر از آن داشیم شاهد کاهش حضور گردشگران بودیم.

( متن کامل را اینجا بخوانید)

خاندوزی: بسته دولت برای «مهار تورم و رشد تولید» ظرف چند روز آینده نهایی می‌شود

سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد نیز گفت: جزئیات بسته 10 بندی دولت برای مهار تورم و رشد تولید که به تائید مشترک بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه رسیده است.

وی افزود: امروز برای اخذ نظر تشکل های تولیدی و اقتصادی کشور در اتاق‌های سه گانه ارسال شد، برای اینکه ما نظرات بخش غیر دولتی را هم داشته باشیم و ان شاءالله ظرف روزهای آینده پس از اخذ نظر فعالان بخش غیر دولتی با حضور رئیس‌جمهور جزئیات این بسته نهایی شده و ابلاغ خواهد شد.

( متن کامل را اینجا بخوانید)

اسماعیلی: افرادی که کشف حجاب کنند، اجازه حضور در برنامه‌های هنری را ندارند

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت گفت: بخش اصلی برنامه‌های فرهنگی ما را ترویج فرهنگ و هنر ایرانی تشکیل می‌دهد و این موضوع را در کشورهای مختلف دنبال می‌کنیم.

وی درباره ساخت فیلم و سریال برای تشویق به فرزندآوری، بیان کرد: قانون جوانی جمعیت ما را به اقدام در این زمینه مکلف کرده است. سال گذشته بخش عظیمی از بودجه‌ها در این زمینه محقق نشد اما امسال خودمان با بخشی از بودجه‌ها چند کار انجام می‌دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: فیلمنامه‌های مختلفی به دست ما رسیده و دو مورد از آنها به مرحله پیش تولید رسیده است.

( متن کامل را اینجا بخوانید)

تکمیل می شود…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا