آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

حکومت همانند رفتار با عربستان با ملت خود نیز رفتار کند

 حکومت همانند رفتار با عربستان با ملت خود نیز رفتار کند

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: قهر اجتماعی جامعه و حکومت کماکان ادامه دارد، حکومت ناگزیر است که این قهر اجتماعی را در سال 1402 حل‌و فصل کند و رویکردهایی را اتخاذ کند تا آشتی ملی رقم بخورد.

سعید شریعتی در گفت‌وگو با خبرآنلاین در خصوص چشم‌انداز سیاسی سال آینده، افزود: سال آینده در عرصه سیاسی ایران از جهات مختلف سال بسیار مهمی است؛ چرا که پرونده‌های بسیار بزرگی در عرصه سیاست داخلی و خارجی ایران وجود دارد و به ‌نظر می‌رسد سال 1402 سال تعیین تکلیف بسیاری از این پرونده‌های نیمه‌کاره است. وی توضیح داد: در مسائل داخلی یکی مسئله مشروعیت نظام است که از سال 1396 به این سمت رفته رفته دچار کاهش و به چالش کشیده شده و در انتخابات 1398 مجلس باعث کاهش مشارکت مردم شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به اینکه پیامدهای این کاهش مشروعیت چیست، اظهار کرد: پیامد آن، بحران‌های بزرگ سیاسی و اجتماعی در کشور بود که ما هنوز در آخرین مورد از این بحران‌های اجتماعی به ‌سر می‌بریم و مسئله جنبش اجتماعی زن، زندگی, آزادی که در پی درگذشت مهسا امینی در نیمه دوم 401 آغاز شده، کماکان تبعات آن ادامه دارد. وی تصریح کرد: ما شاهدیم که در روزهای پایانی امسال یک پرونده هفت ساله در حوزه مناسبات منطقه‌ای کشور بین ایران و عربستان به‌هر شکل حل و فصل شد و دو کشور تصمیم گرفتند بر اساس الگویی که در دولت اصلاحات در سال 77 و 80 در مورد الگوی اقتصادی و امنیتی برای همکاری‌های ایران و عربستان منعقد شده بود، مجددا به همان معاهده و قراردادهای دهه هشتاد مراجعت کنند.

شریعتی ادامه داد: به‌نظر می‌رسد اگر همین راه حل را با جامعه و گروهای اجتماعی سیاسی با بازگشت به الگوهای دهه هشتاد اعمال کنند، شاید حُسنی باشد برای حل مسائل داخلی کشور و برقراری یک آشتی ملی در کشور. پیشنهاد می‌شود حکومت همان‌گونه که با عربستان رفتار می‌کند با ملت خود نیز رفتار کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا