آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

حمله سایبری به نهادهای رژیم صهیونیستی

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که برخی نهادهای این رژیم از جمله شهرداری شهرک صهیونیست نشین سدیروت در اراضی اشغالی هدف حمله سایبری قرار گرفت.

براساس اعلام این رسانه ها، منبع حمله سایبری از عراق بوده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی ۱۴ مردادماه نیز گزارش داند که پایگاه اینترنتی فرماندهی جبهه داخلی ارتش این رژیم هدف حمله سایبری قرار گرفته و از دسترس خارج شد.

۵ مردادماه سال جاری نیز ۷ پایگاه و سامانه مجازی رژیم صهیونیستی توسط گروه عراقی "الطاهره" هک شده بود.

در این حمله سایبری، چندین شرکت بزرگ تجاری اسرائیلی که درون سرزمین های اشغالی فعالیت می‌کردند، توسط این گروه عراقی هک و در صفحه های آنها تصاویر و سرودهای الحشدالشعبی پخش شد.

این دومین حمله سایبری گروه هکری الطاهره در چند دو ماه اخیر به سایت های رژیم صهیونیستی بود، این گروه ۲۰ تیر گذشته نیز با انجام یک حمله سایبری زیرساخت های شهرداری «تل آویو» پایتخت رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد که در پی آن وبسایت شهرداری و اپلیکیشن خدمات شهری تل‌آویو و سامانه مالیاتی آن از دسترس خارج شد.

در چند ماه گذشته بارها سایت ها و سامانه های مجازی رژیم صهیونیستی هدف حملات گسترده سایبری قرار گرفته است.

در فروردین ۱۴۰۱ نیز دو حمله سایبری موجب توقف فعالیت سایت فرودگاه «بن گورین» تل آویو و اختلال در پایگاه های الکترونیک و بخشی از اپلیکیشن های مهمترین بانک های رژیم صهیونیستی شد؛ موضوعی که نشان داد این رژیم در برابر حملات سایبری به شدت آسیب پذیر است.

در این حمله سایبری وبگاه‌های بانک‌های «مسعد، اینترناسیونال، اوتزارهاشیال» و چندین بانک مهم دیگر رژیم صهیونیستی از دسترس خارج شدند و دسترسی کاربران به اپلیکشن و وبگاه های این بانک‌ها برای چندین ساعت قطع شد.

تیر ماه گذشته هم سرورها و خدمات شرکت امنیت دیجیتالی «سلیبرایتی» یکی از مهمترین شرکت های رژیم صهیونیستی ویژه ارائه اطلاعات دیجیتالی و ارائه خدمات اطلاعاتی حقوقی به غرب هدف حمله ای سایبری از خاک عراق قرار گرفت.

برخی صفحات و کانال ها در شبکه های اجتماعی عراق گزارش دادند که دو گروه سایبری «الطاهره» و «تیم ۱۸۷۷» مسئولیت این حملات سایبری را بر عهده گرفتند.

اواخر اردیبهشت ۱۴۰۱نیز فعالیت شرکت حمل و نقل عمومی «Egged»، بزرگترین شرکت حمل و نقل رژیم صهیونیستی در اثر حمله سایبری هکرهای عراقی متوقف شد و امکان نام نویسی برای محموله های جدید به حالت تعلیق درآمد.

رسانه های صهیونیستی با اعلام این خبر گفتند که گروه سایبری الطاهره از مبدا عراق به پایگاه های حمل و نقل «ایگد وراف فاس» و «هاب اون» حمله کرده اند و پیشتر این هشدار را منتشر کرده بودند: «بیایید این بار با زیرساخت ها بازی کنیم».

گزارش ها حاکی است که انجام این حملات سایبری، نگرانی مقام های رژیم صهیونیستی را در پی داشته و توانایی این رژیم برای مقابله با آنها را زیر سوال برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا